Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne lånte en allværsjakke av meg. I helgen reiser hun på ferie i 3 måneder, og jeg sa at jeg måtte få tilbake jakken før hun drar, er tross alt den jeg bruker når jeg går tur, jogger osv. Har spurt etter den hele uken, sagt at jeg kan møte henne et sted osv. Men ikke hørt noe. Hun har flyttet til et sted jeg ikke har vært før, hvis ikke hadde jeg bare dratt dit. Selvom det jo ikke skal være nødvendig for meg å mase om å få jakken MIN tilbake. Hun reiser som sagt i helgen, og det ser ikke lyst ut å få jakken tilbake.

Hva er greia med å låne ting og ikke returnere det? :sukk:

Anonym poster: e95380182e042939a164c91c2108b77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sluttet å låne bort pga negativ erfaring. Eller, jeg gjør det av og til. En negativ erfaring og jeg slutter å låne bort.

Blir et dillemma. Man vil være en ok venn og låner bort. Så erfarer man og ikke all erfaring er ok.

Jeg har iallfall sluttet å låne bort bøker og dvd.

Anonym poster: 694c22583025aa5a684c81f820b674d0

Skrevet

Å låne bort ting er i praksis som å gi bort ting.

• Liker 1
Skrevet
Har spurt etter den hele uken, sagt at jeg kan møte henne et sted osv. Men ikke hørt noe.

Hva mener du at du ikke har hørt noe? Spurte du henne skriftlig? Ring henne! Da må hun jo svare! Og husk å ikke låne vekk noe til henne flere ganger!

Skrevet

Hun har reist, og jakken min er fortsatt hos henne.

Hurra. Hun skal aldri få låne noen ting av meg igjen!!

Skrevet (endret)

Si at hun får sende den til deg i posten, da.

Edit: Beklager, forsto ikke at hun hadde reist og latt jakken ligge igjen i et låst hus før nå. Dårlig gjort!

Endret av J.J.R
Skrevet

Send kontonr ditt til henne på sms: også skriver du (nr) Her kan du legge inn pengene for jakken min, siden jeg ikke får den tilbake så regner jeg med at du vil kjøpe den av meg sånn at jeg kan kjøpe ny?

• Liker 4
Skrevet

Å, ja, det er irriterende!

Spesielt siden jeg selv er veldig forsiktig med bøker/klær/CD-er og lignende. Vil at det skal bli så lite slitt som mulig, så derfor er det surt å låne bort bort noe og få det igjen med eselører/flekker/riper jeg ikke hadde skaffet meg selv...

Låner kun bort til mennesker jeg er glad i. Og får jeg igjen noe slitt og ødelagt, blir det siste gangen jeg låner bort til den personen også. Da får jeg heller være en "gjerrigknark"...

Har hun familiemedlemmer eller kjæreste som har tilgang til huset/leiligheten? Mulig å få henne til å kontakte dem, så de kan sende jakken til deg? Synes hun skylder deg såpass.

Anonym poster: 8a5a4cb253c124b068e1ccd94a1083c4

Skrevet

Hvis hun skal være borte såpass lenge, så må hun låne bort nøkkelen til foreldre eller noen.

Ikke gi deg!

Utrolig sykt dårlig gjort..

Skrevet

Hvis hun skal være borte såpass lenge, så må hun låne bort nøkkelen til foreldre eller noen.

Ikke gi deg!

Utrolig sykt dårlig gjort..

Ingen må noen ting. Jeg har vært borte 6 måneder uten å låne bort nøkkel til noen.

Be henne erstatte den.

Skrevet

Ingen må noen ting. Jeg har vært borte 6 måneder uten å låne bort nøkkel til noen.

Be henne erstatte den.

Nei, man må ikke :P men kan være lurt å la noen ha en nøkkel hvis noe skulle skje :) Tenk hvis de over får vannlekkasje.. og man trenger ikke å reise jorden rundt med husnøkkelen sin, litt kjipt hvis man mister den! Er ikke bare bare å ta samme vei tilbake for å lete :P

Skrevet

Ser for meg at hun som har lånt jakken ikke er typen til å huske/gidde å overføre penger for jakken med en gang heller, med mindre hun blir flau over at hun ikke har gitt den tilbake ennå :P

Men ikke gi deg, minn henne på det og si at du enten vil ha jakken tilbake snart, eller penger til en ny jakke.

Skrevet

Ser for meg at hun som har lånt jakken ikke er typen til å huske/gidde å overføre penger for jakken med en gang heller, med mindre hun blir flau over at hun ikke har gitt den tilbake ennå :P

Men ikke gi deg, minn henne på det og si at du enten vil ha jakken tilbake snart, eller penger til en ny jakke.

Jeg har ikke lånt henne penger før, men regner med at hun ville ha trengt noen påminnelser.

Det er ikke så mye å gjøre nå. Jakken er hjemme hos henne, og hun har reist på ferie. Fikk en 'dette var kjipt'-melding, og 'du har vel en annen jakke du kan bruke så lenge?'.

Jadda, sånn går det når man er snill å låner bort noe :sukk:

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Har hun hatt bursdag i det tidsrommet hvor hun har lånt jakken? Regelen er nemlig slik at lånte ting som ligger over bursdagen kan regnes som bursdagspresang. Du må alltid sørge for å få ting tilbake før den tid.

Skrevet

Har hun hatt bursdag i det tidsrommet hvor hun har lånt jakken? Regelen er nemlig slik at lånte ting som ligger over bursdagen kan regnes som bursdagspresang. Du må alltid sørge for å få ting tilbake før den tid.

Det har du hørt av lassivennene dine. Ikke hør på dem, baby !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...