Helene78 Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 SYMPTOMER: Fra 2005 – 2009 spesielt klødde jeg veldig, egentlig over hele kroppen men spesielt på/i bena. På bena har jeg alltid hatt tykk hard hud, men når jeg klør en del så er det mye klumper innenfor huden, inni de klumpene klør det aller mest. I tillegg er huden svært sensitiv og jeg har frysninger. Ja, selv om jeg dusjer eller ligger i sengen, selv når jeg våkner opp om morgenen har jeg frysninger! Jeg fryser ikke som om jeg er kald, men har forstått at den oppfattede frysningen må være en forgifting. Jo verre symptomene er des mer påvirker det nærvene og jeg kan føle meg svært frustrert, stresset og kan lett begynne å gråte. JEG FANT ÅRSAKEN: Siden jeg har følt meg svært alene med de kraftige plagene begynte jeg å teste og lete etter årsaken i 2009. Ved hjelp av kostholdsendringer av dimensjoner fant jeg ut at SUKKER er årsaken til plagene mine. (Jeg utelukker ikke at det kan være annet i tillegg). ØNSKER KONTAKT MED ANDRE MED SAMME PLAGER: Jeg går ut i fra at det finnes mange med de samme uutholdelige plagene men at de fleste nok ikke vet at det kan være sukkeret som er så skadelig, for det er svært vanskelig å finne ut av det, det er sukker i det meste. Jeg har hørt om eldre mennesker som har de samme plagene, men jeg er 34 år nå! Jeg møter ingen forståelse hos legene og altså heller ingen hjelp så langt. Den eneste løsningen jeg kjenner er å gå tilbake til et 100 % basisk kosthold og en livsstil som inneholder mye trening. Men det er svært vanskelig og har ikke klart det ordentlig siden 2009. Halvveis satsing fungerer like dårlig som nå når jeg ikke tar særlige hensyn. Jeg søker altså å komme i kontakt med andre som kjenner seg igjen og utveksle råd.
KEH Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Hei! Fant innlegget ditt etter søk på kløe og frysninger, og tenkte jeg ville svare, for jeg har det akkurat likedan! Har ikke hørt om noen andre som har det, så dette er interessant Har hatt dette i flere år (4 kanskje...?) og tatt biopsi av utslettet, masse blodprøver, hudlege, indremedisin osv. Har også fått påvist en nyresykdom etter at det ble funnet blod og protein i urinen, men legene sier dette ikke kan gi kløe og frysninger som jeg har. Har nå altså i flere år tatt Aerius allergimedisin (inntil 4 tabletter i slengen) og det hjelper, men jeg skulle jo gjerne visst hvorfor det er sånn? Har ikke tenkt på sukker, jeg er jo helt sjanseløs i forhold til alt godt, men nå skal jeg jammen ta meg sammen og teste om det fungerer - man blir jo litt sprø av å klø, og frysningene er kanskje enda verre. Er fortsatt i undersøkelse i forhold til nyrene, men så langt ser det ikke ut til å ha noen sammenheng. Har du funnet ut noe mer i løpet av tiden siden innlegget ditt, så vil jeg gjerne høre!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 Heisann! Jeg har opplevd liknende, men ikke frysninger. For noen år siden fikk jeg skikkelig utslett på armene og leggene, og ingenting legen gav meg hjalp. Jeg trodde jeg skulle bli gal av all kløen. Tror jeg prøvde alt av kjerringråd og alternativ medisin også. Fikk tips av ei venninne om å slutte med sukker, gjær, gluten og laktose. Og det hjalp! Etter litt over en måned var utslettet nesten helt borte, og jeg dro til legen for å få testet om jeg hadde intoleranse for noe av dette, men i følge han var det ingen allergier i det hele tatt. Han var ganske overrasket over at det fungerte, men oppmuntret meg til å fortsette. Jeg bestemte meg derfor for å virkelig passe hva jeg spiser, så jeg lager all maten jeg spiser fra bunnen av. Jeg har klart å starte med gluten og laktose i begrensede mengder igjen, men gjær og sukker går rett i huden på meg. Dette er første gangen jeg hører om noe som kan minne om min opplevelse! Håper begge dere finner noe som kan hjelpe! Anonymous poster hash: e6afb...228
Djungelvrål Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 Jeg vet om ei som har sukkerallergi...det jeg syns er rart er at man tåler karbohydrater overhodet da...de blir jo spaltet ned til sukker i kroppen.. poteter, ris, mel osv 2
Jan a Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Hei Helene og dere andre som har sukker som sin verste fiende. Jeg har også kløe og voldsomme "nerver" som resultat av sukkerinntak. Jeg ble 50 år før jeg forstod at mine nerber og utslett kommer av "raffinert sukker", og alkoholisme i tillegg... Jeg blir så syk av sukker at jeg har vært nær ved å gi opp å leve flere ganger. Nå har holder jeg meg til stevia og unngår alkohol. En cola gjør at jeg må knaskre Atarax allergimedisin i 2 døgn, og jeg får reaksjonen på sukkeret ca 5 timer etter inntak - hver gang. Sukkerindustrien og apotekene drives i pluss :@
Supersnaddra Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Har akkurat det samme som trådstarter. Hatt problemer med kløe, kuler som klør, og blir til store bettente kuler, spesielt i hodebunnen, og på armer og rygg. Men kløen er over hele kroppen. Får alltid en eksplosiv reaksjon etter inntak av sukker, noe som jeg la merke til i julen 2017, da mengden av sjokolade og alkohol økte, så økte kløen i takt med det. Ligger ofte våken om natten pga slik kløe. Og under eksamentider så drikker jeg en del energidrikker, som bare har gjort meg om til et kløende troll som ikke kan sitte i ro i timen. Hjelper noe å holde seg til sukkerfri energidrikk, men kaffe og vann er så langt det eneste som ikke gjør meg kløende. Vært undersøkt av lege, ble påvist gule stafylokokkinfeksjon i byllene, men verken jeg eller legen har klart å finne ut om det klør pga infeksjon, eller om jeg lager infeksjonen ved å klø. Forsøk to forskjellige antibiotikakurer, var fin under behandling, men kløen kom tilbake noen få dager etter endt behandling. Har også lest at sukker fremprovoserer inflammasjon. Men det virker ikke som om jeg tåler NOE sukker i det hele tatt. Det går utover humør, skole, jobb og samliv.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Har en samboer som har noe lignende, så nå blir det ikke mer sukker. Fant tråden etter Googlesøk. Noen flere nå? Anonymkode: 6e4b2...204
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har en samboer som har noe lignende, så nå blir det ikke mer sukker. Fant tråden etter Googlesøk. Noen flere nå? Anonymkode: 6e4b2...204 Her kanskje? Er ert slik? Anonymkode: cde29...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå