Gå til innhold

Billigst strømavtale i Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn i en "ny" leilighet og må tegne nytt abonnement på strøm. Jeg har sjekket opp prisene på konkurransetilsynet, men kan ikke si jeg ble noe klokere av det. Jeg vil jo selvfølgelig ha det billigst mulig, siden jeg er student og har marginalt med penger og ikke kan jobbe ved siden av.

Hva skal jeg velge?

Anonym poster: fa09dd4473fb0880e19bf9f18f9c37cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kvitfjell variabel fra Gudbrandsdal energi, den var billigst før jul og blant topp 3 nå.

Skrevet

Kvitfjell world cup spot. Fra Gudbrandsdal Energi.

Jeg forbauses stadig over at noen fremdeles har annet enn spotprisavtale.

Men, et lit tips. Bruk kun de som nevnes på konkurransetisynet, no sidene.

Det er en del avtaler og leverandører, som ikke får bli med der da de bruker noe de kaller "brukerveid gjennomsnitt" på priser.

Litt langt lerret å forklare. Men, det er bestendig dyrere og faktisk litt skjult.

Skrevet

Da blir det nok kvitfjell.. Men så de hadde et årlig påslag på 120 i år + påslag på 1, men fortum har påslagt på 1, 05 uten årlig fastpris i tillegg.

Er da ikke det en bedre løsning?

Skrevet

Da blir det nok kvitfjell.. Men så de hadde et årlig påslag på 120 i år + påslag på 1, men fortum har påslagt på 1, 05 uten årlig fastpris i tillegg.

Er da ikke det en bedre løsning?

Jeg vet ikke helt hva du mener her. Når du sier de har "påslag på 1" i tillegg?

Men hvor finner du dette.

Helt riktig et påslag på kr 120,- pr år, som da vil bli kr 10,- pr måned.

Jeg tror kanskje du har lest litt feil, hvis du da ser på konkurransetilsynets utregning og kolonnen "påslag ved ditt forbruk".

Setter du der inn et forbruk på f eks 9000 kwh år, så er Fortum marginalt billigere.

Går du opp til 11500 kwh/år, så er de omtrent like. Og høyere, så er Kvitfjell billigere.

Så forskjellen er veldig, veldig, marginal.

Det er altså hipp som happ og avhengig av forbruket ditt.

Men, jeg ser at Fortum bruker ordet "garanti" i sin avtale og kraftselskaper som bruker det ordet skygger jeg unna.

Men husk at alt skjer på internett i disse avtalene og man må opprette avtalegiro/e-faktura. men det er jo greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...