Gå til innhold

Betablokkere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Jeg har gått på det i en uke og har aldri vært så grinete, så trøtt og så deprimert noen gang i mitt liv. Kan noen plis forsikre meg om at det går over?

*håper*

Videoannonse
Annonse
Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Noen som har erfaring? Jeg har gått på det i en uke og har aldri vært så grinete, så trøtt og så deprimert noen gang i mitt liv. Kan noen plis forsikre meg om at det går over?

*håper*

Jeg har bare prøvd inderal retard å den var vemmelig.

Nå tar jeg atacand helt uten bivirkninger:) jeg tar dette forebyggende for migrene selvom det egentlig er blodtrykksmedisiner..

Men kan du ikke søke opp medisinen på felleskatalogen? Vil tro du da får opp dette..

Endret av LadyAntebellum
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har søkt i felleskatalogen, men ønsket å høre bruker-erfaringer.

Skrevet

Betablokkere kan påvirke psyken. I verste fall kan man få hallusinasjoner, mareritt og problemer med å sove.

Det finnes en annen medisin, hvis det er hjertet du tar betablokker for? Men jeg husker ikke i farta hva medisinen heter.

Etter et hjerteinfarkt og når man blir satt på betablokker er det en høy selvmordsrate, en høy andel tar selvmord i løpet av det første året, de tror det har klikket helt - kanskje fordi bivirkningene som angår psyken ofte ikke blir gitt informasjon om.

Skrevet

Medisinen heter Metoprolol.

Jeg har seriøst aldri hatt så lite livslyst som nå, ikke at jeg på noen måte er selvmordskandidat men jeg kjenner en likegyldighet til alt og alle som er litt foruroligende. Dessuten er jeg så himla sliten og svimmel. På trening i dag (tredemølle) var jeg vanvittig kvalm, kjentes som om jeg skulle spy hele tiden, og jeg hadde masse mer slimete spytt i systemet enn vanlig. Var vanskelig å drikke vann under treningen.

Jeg får medisinen fordi hjertelegen min ikke syns jeg skal gå uten, jeg har ganske store rytmeforstyrrelser og veldig mye ekstraslag. Jeg har et lavt blodtrykk og en veldig lav hvile/normalpuls.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...