Gjest lisha Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 hva er "vanlig" å gi i bursdagsgave til hverandre på barnehagenivå? ei i barnehagen til frøkna mi skal feire bursdagen sin hjemme og har invitert til bursdagsselskap. jeg tenker at et kort + gave for 50 kr er nok, hva syns dere?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Syntes 50kr er litt lite. Det var det vi ga hverandre når jeg gikk i barnehagen(det er 22år siden) Anonym poster: 9c10cdf2bfa2950b322d87bc6b68a52f 4
Gjest Gøril Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Kanskje lurt å avtale gavesum på foreldremøte sånn at det blir likt? Har ei hente på 7, og vi foreldre (i klassen hennes) har bestemt at de skal gi for ca 50 kr når de skal i bursdag til hverandre. Blir ikke så store gaver akkurat, men det er mange bursdager i løpet av et år:) Dessuten er det jo ikke alle som har like god råd.
Blueberry Muffin Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Syntes 50kr er litt lite. Det var det vi ga hverandre når jeg gikk i barnehagen(det er 22år siden) Anonym poster: 9c10cdf2bfa2950b322d87bc6b68a52f Ikkje summen som teller alltid, unger er jo fornaugde med fargrestivter og fargebok- Allt for mange krafstore barn nå synes jeg... 2
Muscae Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Vi ga for 50 på barneskolen for snart 20 år siden.. Hva får du for femti kroner nå om dagen? En topk. med såpebobler, ubrukelige fargeblyanter eller noen hårstrikk? Greit nok at det er mange bursdager, og har man flere barn blir det mye i løpet av et år. Men man burde prøve å gi barna skikkelige ting, istedenfor masse ræl som bare blir liggende og slenge, og aldri brukt. Om du passer litt på når det er salg kan du få en fin bok (varer lenge), en kul/søt/tøff t-skjorte (og folk som sier at barn ikke liker myke pakker ser ikke gleden og stoltheten når barnet kommer til barnehagen og kan vise frem de nye klærne), skikkelige leker som lego osv som barnet har glede av lenge (man kan aldri få nok legofigurer, og annet smånips til legosamlingen - samme om bruksanvisningen er for lengst tapt), formingsutstyr osv til en billig penge. 1
Muscae Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 Ikkje summen som teller alltid, unger er jo fornaugde med fargrestivter og fargebok- Allt for mange krafstore barn nå synes jeg... Nynorsk: nøgde, fornøgde. Ikkje fornaugde... Det er ikkje eit ord.
Blueberry Muffin Skrevet 31. januar 2013 #9 Skrevet 31. januar 2013 Nynorsk: nøgde, fornøgde. Ikkje fornaugde... Det er ikkje eit ord. Sorry er ikkje norsk, men takk for tips. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 Hva har skjedd med å gi en gave man tror mottakeren blir glad for samtidig som den passer lommeboken? Spiller ingen rolle om du bruker 10kr eller 1000kr om du kjøper noe søppel som bare blir kastet 3
Gjest Riskjeks Skrevet 31. januar 2013 #11 Skrevet 31. januar 2013 Her tror jeg de fleste bruker mellom 50 og 100 kr, etter hva jeg kan se av gaver ungene mine har fått i barnebursdager. Synes det er helt fint - man kan få mye fint for rundt 50 kr. Ungene mine er veldig glade i lego - det er jo ordentlige leker som varer, og man får en liten eske for ca 50 kr. Jeg bruker å gi bort en slik når ungene mine skal i bursdag.
ViljaH Skrevet 31. januar 2013 #12 Skrevet 31. januar 2013 Jeg synes man bør ha en max på 100 kr, og gjerne finne noe fint for mindre. Jeg synes det er ekkelt å be inn ansres unger hvis det betyr at foreldrene må punge ut i gave. På bursdagen vil jeg glede alle ungene med god mat og leker og morro, og fokusere mindre på gavene. Finnes fine barnebøker til 70 kr osv, lego som en annen sa. Gaven skal bare være en liten oppmerksomhet fra gjesten til bursdagsbarnet. Om det er noe han trenger, kan han få det av familie eller oss foreldrene. 3
Papirfly Skrevet 31. januar 2013 #13 Skrevet 31. januar 2013 Man kan fint finne gode gaver til 50 kr. Her ga vi bort Yatzy en gang (39 kr), og det var superpopulært. Sprettball, tegnesaker, lekebil, klistremerker, Cars-effekter, lommelykt osv. er helt greie ting å gi bort. Det er jo snakk om barnehagen. I de tilfellene jeg har sett, blir prisen på gaver satt til 100 kr når de begynner på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå