AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Jeg er så forsiktig av meg!! I jobbsammenheng møter jeg mange mennesker og opplever at kollegaer er sure og frekke. Men i stedefot å svare dem igjen så blir jeg bare unnskyldende og ler nervøst. Hater det! Jeg har det bare ikke i meg, å bli forbanna og svare med en rask kommentar igjen. Så sitter jeg der etterpå og angrer på alt jeg ikke sa. Går det an å trene opp dette? Anonym poster: 53984938e6ebc49d0ba4ea87f3af4863
SubHuman Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Du må trene opp selvtilliten din. Dette kan du gjøre ved å f.eks. mestre ting eller gå ut av komfortsonen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Du må trene opp selvtilliten din. Dette kan du gjøre ved å f.eks. mestre ting eller gå ut av komfortsonen. Jeg har en helt ok selvtillitt. Føler meg trygg på jobb. Men jeg blir bare så satt ut av frekke kommentarer at jeg blir målløs, istedetfor å bli skikkelig forbannet. Anonym poster: 53984938e6ebc49d0ba4ea87f3af4863
Kjempeliten Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Jeg opplevde at jeg ble tøffere ved å havne i situasjoner der jeg faktisk MÅTTE være ganske tøff. Jeg jobber i bar ved siden av skolen, og når vi stenger så er jeg så sliten og vil bare hjem. Da kan jeg være ganske gretten også, og ender gjerne opp med å brøle til gjester som tror de kan sitte der så lenge de vil etter stengetid. Etter å ha brølt litt ett par ganger der, så har jeg blitt tøffere utenfor jobben også Men da er jeg i en situasjon der jeg er ganske sliten, stressa og gretten, så det blir enklere for meg å "være sinna". Ikke at jeg mener det er et bra tips å sette seg selv i situasjoner der man blir gretten... Men å jobbe med mennesker på lignende måter kan være en grei trening. Hvertfall der DU er "sjefen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå