Gå til innhold

Var på jobbintervju til en jobb jeg ikke vil ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ombestemte meg under jobbintervjuet, for jeg innså at jobben jeg allerede har er bedre. Men kvier meg for å si nei takk til tilbudet. Jeg sa forresten jeg hadde søkt andre plasser, så de tok det ikke som en selvfølge at jeg skulle starte der. Er det greit om jeg ikke hører fra meg igjen? Eller MÅ jeg takke nei?

Anonym poster: 09af3c30ed161fc02a31d1f18ce40361

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De ringer vel deg om de er interessert i å ansette deg. Ringer de ikke/tilbyr de deg ikke jobben, trenger ikke du å si noe heller, tilbyr de deg den, sier du bare takk for tilbudet, men nei takk, ikke verre en det. :) Er jo ikke alltid man vet om betingelsene og jobben er riktig for en selv før man har vært på intervju å hørt mer om stillingen/betingelsene. :)

Endret av Namine
  • Liker 4
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Ombestemte meg under jobbintervjuet, for jeg innså at jobben jeg allerede har er bedre. Men kvier meg for å si nei takk til tilbudet. Jeg sa forresten jeg hadde søkt andre plasser, så de tok det ikke som en selvfølge at jeg skulle starte der. Er det greit om jeg ikke hører fra meg igjen? Eller MÅ jeg takke nei?

Åh, sånn å forstå ja....

*putter sverdet tilbake i slira*

Skrevet

De har ringt, men jeg rakk ikke ta den. Har så sykt telefonskrekk, så tør ikke ringe opp igjen... :/

Skrevet

De har ringt, men jeg rakk ikke ta den. Har så sykt telefonskrekk, så tør ikke ringe opp igjen... :/

Har de først vurdert deg for jobben og invitert deg på intervju er det bare høflig å ringe tilbake for å høre hva de har å si. Så slipper du å tenke mer på det når telefonsamtalen er over.

• Liker 2
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Ring opp igjen og forklar situasjonen bare. Det er ikke krise å si nei til en jobb. Et jobbintervju er jo like mye for din del, for at du skal se om jobben er noe for deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men er det ikke bedre å bare få det overstått ts, enn å gå grue seg over det i lengre tid? For alt du vet, kan det jo hende de ringer for å si at stillingen er besatt, og da trenger du jo ikke å tenke noe mer på det. :)

Og skulle de tilby deg stillingen, er det jo bare å takke for tilbudet, men du har tenkt litt over det etter intervjuet, og kommet frem til at du ønsker å bli i den jobben du allerede har. Som nevnt over her, et intervju er ikke bare for arbeidsgiverens del, det er jo for arbeidssøkeren også, for å finne ut mer om jobben, arbeidsoppgaver, lønn, betingelser osv. :)

Endret av Namine
Skrevet

Takk for svar. De ringte heldigvis opp igjen, så jeg takket høflig nei :) Deilig at saken er utav verden, selv om det var ubehagelig der og da.

Skrevet

Det er lov å si nei etter et intervju. Man drar også på intervjuet for å få et inntrykk av arbeidsplassen og stillingen. Jeg fikk jo tilbud om en jobb etter det mest ubehagelige intervjuet jeg har vært på - hvor jeg tenkte: Deg kunne jeg aldri jobbet med. Når de ringte for å tilby jobb, sa jeg bare at intervjuet hadde endret synet mitt - at jeg trodde det ikke var en jobb for meg - og at det ble et nei. Ja, jeg sa også det var pga vedkommende siden han gravde og gravde. Jeg følte de fortjente en tilbakemelding like mye som vi arbeidssøkere forventer en tilbakemelding :)

• Liker 5
Skrevet

Det var tøft gjort ninuska :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...