Gå til innhold

Jeg HATER jobben min, men den ser bra ut på CVen, hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er i en ledende stilling (vikariat) som varer fram til nyttår 2013, men jeg har mistrivdes siden dag en på grunn av dårlige rutiner, dårlige overordnede og lite ordende arbeidsforhold. Vet at jeg kan få ny dag på jobben, og har egentlig ønsket å slutte, men jobben er fantastisk på CV-en. Jeg får ok tilbakemeldinger, og tenker at det vil gi meg en variasjon og bredde få andre har.

Spørsmålet er; skal jeg mistrives i nesten ett år til, eller slutte?

Hva ville du gjort? Og ja, jeg har tatt opp problemene, opptil flere ganger, uten at noen endrer på det.

Anonym poster: 9714a2a0f37cbd9684b6d51014df7393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å gjøre det mer trivelig for deg selv, foreslå ting for dine overorderene og kanskje du trives etter hvert..

Ellers er 1 år med lederstilling noe som kommer til å lande deg en kjempejobb i framtiden.

Jeg ville beholdt den.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri blitt ett år i en jobb som jeg mistrives i. Det er fordi trivsel og arbeidsmiljø er en viktig faktor for meg, mer enn hvor flott CVen min ser ut. Selv om det ser fint ut på papiret, så er det ikke så fint for deg i ett år.

Du får kun ok tilbakemeldinger? (eller kanskje det er en måte du skriver på - men du skriver jo at jobben er fantastisk på CVen...) Føler du at du får noe ut av jobben? Mestring? Utvikling? Hvis ja, så kanskje jeg hadde vurdert å bli, men hvis du kan få deg jobb et annet sted - kanskje du kan hvertfall se deg rundt og se om du kan søke på lignende jobber?

Skrevet

jobben vil jo se enda bedre ut på cv´en om du gjør noe med de dårlige rutinene og de dårlige arbeidsforholdene :-) Hvis du har en lederstilling så bør du ha en viss innflytelse på disse tingene.

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært i stillingen, men du kan jo prøve litt til? Det som iallefall ikke ser bra ut på en cv er om man hopper fra jobb til jobb med korte mellomrom.

Anonym poster: f9f6e4b4869470f5b84f066299a7c8ee

Skrevet

Hvor lenge har du hatt jobben?

Er ikke en av oppgavene dine som leder å ta opp problemstillinger og gjøre endringer som bedrer situasjonen?

Dersom du mistrives veldig er det kanskje begrenset hvor lenge du klarer å gjøre en god jobb?

Skrevet

Takk for gode svar.

For å forklare litt bedre: Jeg jobber i et motemagasin, så nei, jeg har egentlig bare ansvar for redaksjonell ledelse. Annonser, administrasjon etc, dessuten har jeg en sjefredaktør som er over meg. Jeg er altså "bare" redaktør og redaksjonssjef.

Grunnen til at jeg ikke trives er fordi det har vært mange utskriftninger og forandringer på kort tid. Magasinet har blitt kjøpt opp av et nytt forlag, og det er hele tiden snakk om effektivisering, greit nok, men vi som er ansatte får knapt vent oss til de nye rutinene før det kommer flere. Produksjon, konsept, marked, alt endres, hele tida. I de sju månedene jeg har vært der har det ikke vært en eneste måned uten endringer. Det gjør at jeg føler meg utrygg i jobben min, og at jeg blir sliten. Det sliter også på de under meg.

Jeg har snakket med sjefen over meg, men han sier at det er sånn bransjen er, og at det må man bare håndtere. Er bare det at det ikke finnes noen logikk i å gi fem medarbeidere nesten dobbel arbeidsmengde av det ti medarbeidere hadde. Det har nå kommet til det punktet hvor det ikke går mer, men sjefen presser og presser. Jeg blir sliten og syk av situasjonen.

Skrevet (endret)

Da hadde jeg hvertfall vurdert å slutte. Hvis du opplever at du blir sliten og syk av jobben din, og du ser ingen bedring når du har snakket med dem - det er ikke verdt en fin CV hvis du ender opp med å møte veggen til slutt.. :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Hvilke magasin er dette som driver slikt? Vil boikotte hele skiten jeg da.

Anonym poster: b3b4948ffa7790350cd98b96e5e70f1f

Skrevet

Slik er det nesten overalt i mange bransjer, ts. Det er det nye arbeidslivet. Nå skal jo konsulenter for organisasjonsendring selvsagt ha sitt, og man opplever gjerne en evig løkke av stadige endringer.

Anonym poster: 30abdef047ffb785c9269ab67301e99a

• Liker 1
Skrevet

Slik er det nesten overalt i mange bransjer, ts. Det er det nye arbeidslivet. Nå skal jo konsulenter for organisasjonsendring selvsagt ha sitt, og man opplever gjerne en evig løkke av stadige endringer.

Jeg har jobbet i mange medier, også som reportasjeleder, men har aldri kjent dette på kroppen før. Det er ikke vanlig at rutiner forandres hver 14. dag.

Det er heller ikke vanlig at man har en toppledelse som mangler evne til strategisk og langsiktig tenkning.

Tenker mye på hva jeg skal gjøre om dagen. Vet at jeg kan tjene minst like bra i mitt eget foretak, men ledererfaring er fint å ha, hvis jeg skulle ønske å sikte i den retningen etter hvert. Men er enig med de som sier at sykdom ikke er verdt det. Jeg kommer nok til å sykmelde meg framover hvis helsen blir verre, så får jeg se. Legen ønsker egentlig at jeg skal være sykmeldt nå pga jeg er så nedbrutt.

Ønsker ikke å si hvilket blad det er, da det er lett gjennomskuelig, men kan si at det tilhører Egmonts portefølje. Hilsen ts

Skrevet

Jeg har jobbet i mange medier, også som reportasjeleder, men har aldri kjent dette på kroppen før. Det er ikke vanlig at rutiner forandres hver 14. dag.

Det er heller ikke vanlig at man har en toppledelse som mangler evne til strategisk og langsiktig tenkning.

Tenker mye på hva jeg skal gjøre om dagen. Vet at jeg kan tjene minst like bra i mitt eget foretak, men ledererfaring er fint å ha, hvis jeg skulle ønske å sikte i den retningen etter hvert. Men er enig med de som sier at sykdom ikke er verdt det. Jeg kommer nok til å sykmelde meg framover hvis helsen blir verre, så får jeg se. Legen ønsker egentlig at jeg skal være sykmeldt nå pga jeg er så nedbrutt.

Ønsker ikke å si hvilket blad det er, da det er lett gjennomskuelig, men kan si at det tilhører Egmonts portefølje. Hilsen ts

Da ville jeg faktisk jobber for meg selv. Om du har kundene og nettverket som grengs for eget foretak er det jo ingenting som er bedre enn det. Ja, lederjobb ser bra ut på cv'en, men jeg tør påstå at å drive for seg selv kan se ennå bedre ut dersom man gjør det rimelig greit. Da viser man jo at man har evne til å stå på og gjøre det slik at det går rundt - det må man jo, for hvis ikke går man jo konkurs når man driver eget foretak.

Skrevet

Takk for svar. Har allerede drevet mitt eget foretak i en del år, gjort det bra. Omsetning i fjor på godt over 800.000, og jeg er ikke MVA-pliktig. Problemet er vel at jeg har gjort dette i så mange år nå, at jeg ikke tror at det nødvendigvis stiller meg i et bedre lys, siden jeg har jobbet i det som finnes av store aviser og magasiner.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...