Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Krydder i ris?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er LEI av urtesalt, hva annet kan jeg krydre med? (er snakk om ren ris, ingenting annet)

Skrevet

Jeg har kjøpt et såkalt "gresk krydder" som jeg synes setter en piff på ris.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har i en blokk buljong og karri i koke vannet blir risen kjempe god. :P

Skrevet

Jeg bruker ofte litt buljong i.

Skal jeg spise risen til kylling eller annen fugl bruker jeg hønsebuljong,

skal jeg bruke den til kjøtt, kjøttbuljong - det samme med fiskebuljongen! :)

Skrevet

Du kan bruke alt mulig rart i risen, safran gir en nydelig farge og smak. Ønsker du kun gulfargen er gurkemeie like bra. Spisskummen, koriander, sennepsfrø og andre krydder er også godt. Jeg koker også ris i hønsebuljong. Kanelstang, nellikspiker, karriblader og laurbærblad i kokevannet er også godt (ta dem ut før servering). Bytt ut litt av kokevannet med kokosmelk. Revet sitronskall i gir en god smak. Fres løk og hvitløk i litt olje før du har i risen og vannet. Rosiner, cashew nøtter, pinjekjerner, pistasjnøtter, hakkede friske urter, hakket chili, hakket vårløk, hakkede tørkede aprikoser, en håndfull erter er bare noen av ingrediensene du kan tilsette for en mer spennende ris.

Skrevet

Hvis du skal tilsette annet enn krydder er det også godt først å frese reven gulrot og hakket løk, så blande rå ris med og helle over vann.

Nydelig smak på risen og flott farge!! :) :)

Skrevet

Jeg pleier å frese litt hakket løk, hvitløk, en kanelstang og litt gurkemeie i smør, heller risen oppi, vender det i krydderblandingen og heller på vann til slutt.

Ellers kan man blande oppi nesten hva som helst, rosiner, laubærblader, div. urter og krydderman liker.

Skrevet

Jeg bare elsker karri, så her er den ofte brukt... aldri kylling uten karriris....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...