Gå til innhold

Fått veldig tynt hår... extensiontips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg bare får tynnere og tynnere hår ettersom årene går. Jeg er nå 28år, og bak på hodet så er håret så tynt at jeg alltid må stå med et ekstra speil for å se på håret bak før jeg skal gå ut. Jeg må dra litt av sidehåret litt bakover for å dekke til litt. Jeg synes det er så kjedelig:(

Det eneste positive med håret mitt er at det vokser fort, jeg får langt hår veldig raskt, men det er altså veldig tynt. Det eneste stedet det ser tynt ut er for øvrig på toppen av hodet.

Uansett.... det jeg ville frem til med dette innlegget er å høre om noen av dere vet om extensions som hadde passet for meg? For eksempel på Ebay?

Jeg har mørkebrunt hår, men kunne godt tenkt meg litt spill i håret.

Jeg har en samboer som er kjempeflink med hendene og veldig nøye, og som sikkert ikke hadde hatt noe problem med å sette på extensions for meg.

Håper noen der ute kan være til hjelp!

Anonym poster: da48cff77b72e9163746f01cfa611371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil virkelig Tipse deg til locks and bonds. Men du burde være forsiktig med extensions når du har så tynt hår. Jeg har selv veldig.. vel, jeg hater håret mitt. Har prøvd både Microrings og teip. ( har teip nå ) og det funker fett, mistet mye hår av microringene.. men nå var ikke jeg så flink til å ta de ut og inn som man burde. Men kanskje du burde prøve clips? ellers blir vel tape veldig fint på tynt hår :) bare husk å plei det og pass på hodebunnen og floker så du ikke mister mer hår! ( eller blir tynnere eller hva enn.. ) :)

Skrevet

Extensions med Clips på ebay? Veldig billig og like bra som de her:) Har selv kjøpt der og er veldig fornøyd!

Skrevet

TS her. Takk for svar dere to. Glemte å nevne at jeg allerede har et par clip-in set. De er kjempefine, men føler jeg får litt vondt i hodet av å gå med de for lenge.

Har vurdert tape extensions faktisk. Er det dyrt? Er det noe man kan gjøre selv, med hjelp av samboer/venninne, eller må det gjøres hos frisøren?

Gjest Kaninpus
Skrevet

Jeg har tynt hår selv, og bruker extentions fra saras.no og bobbys.no. Er veldig fornøyd med begge! Det er clip ons. Jeg har hatt påsveisa, men det resulterte i at mitt originale hår ble ytterligere tynnere, så det gjør jeg ikke mer. Det er masse fine farger å velge i, spesielt på Bobbys syns jeg. Der er det også noe rimeligere, selv om ikke kvaliteten er dårligere! Der har jeg selv kjøpt extentions med striper i. Kjempefint:))

Skrevet

TS her. Takk for svar dere to. Glemte å nevne at jeg allerede har et par clip-in set. De er kjempefine, men føler jeg får litt vondt i hodet av å gå med de for lenge.

Har vurdert tape extensions faktisk. Er det dyrt? Er det noe man kan gjøre selv, med hjelp av samboer/venninne, eller må det gjøres hos frisøren?

Jeg VIL si det blir best hos frisør! spesielt hvis hverken du/veninne eller samboer har erfaring. Men det kan gjøres selv! Gubben min satte i på meg og det gikk kjempefint, er en video på Locksandbonds.com som viser deg hvordan :) Er litt klønete med en gang men bare dere er nøye og tar dere god tid blir det bra. Plusset med å sette det på hos frisør er jo at frisøren kan klippe det til så det ser ordentlig naturlig ut. og plassere festene sånn at de sliter minst mulig på håret ( vet meg og gubben satte noen fester litt for nærme hodebunn, det gjør ganske vondt ) Men det koster jo enda mer da, så det er jo opp til deg hvor mye penger du vil legge i det :) håret har en skikkelig kvalitet, bare husk å pleie det litt ekstra godt. Sov med flette, ikke legg deg med vått hår osv. Du som har langt hår kan vel de reglene her :) må vel også si en ting til som er litt negativt med extensions, du må forvente å bruke mye lengre tid når du steller det. Men jeg vil si man får en selvtillitboost av å ha langt flott hår altså :)

jeg har ingen anelse hvor langt hår du har, eller hvordan hår du har. Så vanskelig for meg å si uten å ha sett hvordan pris det er. Men hvis du ser her : http://www.locksandbonds.com/store2/products/Seamless-Tape-Extensions.html Så koster hver pakke omtrent 377.

Jeg har veldig tykt, veldig brått hår.. ( liksom, jeg må ha MASSE extensions for at man ikke skal se jeg har extensions. Veldig brå overganger. ) og 6 pakker var for lite for meg. Men hvis du allerede har langt hår ( under skuldrene) og tynt som du sier vil jeg si 5-6 pakker passer for deg. Greit å ha en pakke ekstra i tilfelle dere skal kløne til ett feste eller to :) da kan du se for selve extensions blir det 2260 kr for 6 pakker. Det er absolutt ikke dyrt! Håret varer UTROLIG lenge, jeg har hatt mine i over ett år ( dette var samme hår, men ikke tape ) jeg farget, bleket. Retter, hver dag! jeg var ikke noe flink med mine første fra locksandbonds. Nå ett år etterpå har jeg sørgelig måtte kastet. Men ett år med dårlig bruk! det tålte de, så du kan tenke deg hvis du er flink hvor lenge du kan ha håret :)

Du må også ta det av og på, etterhvert så løsner det. Eller floker seg, eller bare gror ut. Ellers så kanskje du bare vil ha en pause :) Dette skal enkelt gjøres med denne : http://www.locksandbonds.com/store2/products/Pure-Adhesive-Remover-for-Tape-Extensions.html

Vil fortsatt si at det er video hvordan du skal gjøre dette.. Jeg kan sende deg linken her : http://www.locksandbonds.com/store2/pages/How-to-Install.html

Nederst på siden der.

Så da for å vise deg litt nøyaktig pris kan vi si.

2260 for hår. ( dette er da det lengste, 6 pakker)

38 kr for removeren (http://www.locksandbonds.com/store2/products/Pure-Adhesive-Remover-for-Tape-Extensions.html) VIKTIG!

Så vil jeg virkelig anbefale deg å kjøpe ett par ruller med teip (http://www.locksandbonds.com/store2/products/SuperTape-Roll-%252d-Xtra-Strong-for-Tape-Hair-Extensions-1%7B47%7D2%22--x-3-yds..html ) Ekstra teip, som du limer over den som allerede er på håret. Sitter MYE bedre! ( dette merkes altså! ) mye lettere å ta av teipen når du skal fjerne extensions uten å skade håret. og alt sammen :) De koster 38 kroner noe som er ingenting for så masse teip så ta med deg noen av de :) da kan vi se. Hvis du skal ha alt det jeg har fortalt deg nå. Så blir summen

omtrent 2500 kr! da har du 6 pakker med den lengste extensions, 4 ruller med teip og remover. Da kan du nyte håret ditt LENGE før du trenger å bestille noe igjen :)

Locksandbonds er en utenlandsk side, men jeg har aldri opplevd toll. og jeg har bestilt mange ganger! :) Lykke til! er det noe mer du lurer på er det bare å spørre

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hei. Jeg følte det samme som deg, at håret bare ble tynnere. Nå har jeg extensions fra merket HairTalk. Det skal slite merkbart mindre enn påsveiset hår, og det er lettere å fjerne. Nå går jeg til frisøren hver 1-2 måned for å løfte opp extensionsene. Det er dyrt, jeg betalte 6900 kr for håret og produkter, og hver gang jeg lløfter håret koster det 1000 kr. Har riktignok ikke så langt hår, det slutter like der hvor puppene begynner. Ser at det ligner veldig på Locks and Bound, men jeg vil IKKE anbefale deg å tape det på håret hjemme, og det med å velge ut farge kan også være utfordring.

Skrevet

Hei. Jeg følte det samme som deg, at håret bare ble tynnere. Nå har jeg extensions fra merket HairTalk. Det skal slite merkbart mindre enn påsveiset hår, og det er lettere å fjerne. Nå går jeg til frisøren hver 1-2 måned for å løfte opp extensionsene. Det er dyrt, jeg betalte 6900 kr for håret og produkter, og hver gang jeg lløfter håret koster det 1000 kr. Har riktignok ikke så langt hår, det slutter like der hvor puppene begynner. Ser at det ligner veldig på Locks and Bound, men jeg vil IKKE anbefale deg å tape det på håret hjemme, og det med å velge ut farge kan også være utfordring.

Jeg har ikke hatt noe problem med å tape på hjemme, men som jeg skrev så anbefalte jeg henne frisør. Men jeg kan virkelig ikke se problemet. er ikke så alt for vanskelig, sier seg selv at resultatet kanskje blir hakket bedre hvis man går til frisør. Men sånn er det med alt :)

Skrevet

Hei! :)

Er Hairtalk extentions med tape?

Vet du hvordan det er å bade med det håret i sjøen, lurer på om det blir slitt eller kan løsne?

Sitter de lenge eller løsner de lett hvis man f.eks får balsam eller produkter på festene?

Har veldig lyst på lange lokker igjen....

Skrevet

Jeg setter også på tape extensions selv.. funker supert, i alle fall nå som jeg har gjort det et par ganger

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hei! :)

Er Hairtalk extentions med tape?

Vet du hvordan det er å bade med det håret i sjøen, lurer på om det blir slitt eller kan løsne?

Sitter de lenge eller løsner de lett hvis man f.eks får balsam eller produkter på festene?

Har veldig lyst på lange lokker igjen....

Er med tapestrimmel, ja. Jeg har badet i sjøen med dem, det blir flokete, men det faller ikke av. Balsam i festene frarådes, kan bidra til å løsne dem fra håret, men jeg har gjort det mange ganger, men så faller mine jevnlig av siden jeg ikke er så flink til å pleie håret mitt pluss at jeg er veldig glad i balsamprodukter, er glad jeg bare har fyldig hår. Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale deg frisør og salong :-)

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Luxushair er det beste jeg har prøvd av clips.

Har tidligere prøvd pilus, butterfly hair extensions, rapunzel of sweden og et pr selgere på ebay.

Jeg sverger til luxushair! Du trenger kun 1 pakke (180 gram) og det koster noe over 1000, men verdt hver eneste krone, og de har mange farger. Håret kommer i postkassen etter noen få dager.

Av andre jeg har prøvd har jeg måtte bruke 2 pakker, for de inneholder ca 100 gram, som er for lite for meg.

Spennene de bruker er ikke vonde, langt i fra.

Luxushair selger også tape extension, som sikkert funker veldig fint om du får noen til å hjelpe deg. Ikke gjør som meg, jeg satte det i SELV og da endte det med at det lille håret jeg hadde fra før, ble enda kortere...

Men det er så klart min skyld!

Skrevet

Er med tapestrimmel, ja. Jeg har badet i sjøen med dem, det blir flokete, men det faller ikke av. Balsam i festene frarådes, kan bidra til å løsne dem fra håret, men jeg har gjort det mange ganger, men så faller mine jevnlig av siden jeg ikke er så flink til å pleie håret mitt pluss at jeg er veldig glad i balsamprodukter, er glad jeg bare har fyldig hår. Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale deg frisør og salong :-)

Takk for svar! Vurderer å prøve tape extentions nå.. Jeg bor på sørlandet, så må ta en runde rundt på salongene å høre her, ellers takk :)

Skrevet

Jeg har super gode clip-on exstensions fra luxushair :-) Kjempe fornøyd!!

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter også på tape extensions selv.. funker supert, i alle fall nå som jeg har gjort det et par ganger

Har fått med meg at du er dreven på tape ext selv hjemme..:)

hvilken tape bruker du? Og hvor lenge holder dette?

Anonym poster: aa30fb86c138279176147617231ba111

Skrevet

Jennie Garth hjelper til...

hun har også tynnt og fint hår...

d8bd857cc56c6b9802673bd5861a2f55.jpg

Dette og tape sliter på håret. Jeg bruker clip ons selv innimellom.

• 4 måneder senere...
Gjest earthquake
Skrevet

Er jeg den eneste som virkelig ikke liker luxushair sine extensions?
Synes det er kjempefint og mykt den første måneden, så plutselig fliser de seg så utrolig fort opp at det ser ut som dreads.
Rapunzel derimot er ikke like mykt fra starten, men varer myye lengre og floker seg ikke iløpet av en halvtime akkurat.

En ting jeg virkelig hater er nok clipsene til luxushair, de er så store og vanskelige å sette på, mens rapunzel sine er små og ganske kraftige slik at de ikke løsner/ sklir nedover.

Må kjøpe 2 pakker fra rapunzel, siden det bare er 100g i en pakke, men de jeg har nå har vart meg i 8 mnd, bestilte nye for noen dager siden. Så jeg vil si det er verdt det for min del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...