Gå til innhold

Trening i arbeidstiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser flere stillingsbeskrivelser som sier "trening i arbeidstiden" "ansatte får benytte x antall timer i uken på trening" osv.

Hva vil dette si i praksis? Kan man avspasere dette antall timer fordel på flere dager til trening i eget valg studio på hjemplassen, hjemmetrening o.l.?

Anonym poster: 89b36ee0b9420c95c8fe6a7fa569d3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening i arbeidstiden er et tilbud fra arbeidsgiver man kan velge å benytte seg av, det er ikke en rett man har. Jeg har aldri opplevd at tiden kan samles opp til avspasering. Derimot har jeg hatt individuelle avtaler hvor jeg har kunne gå tidligere fra jobb og trene på hjemveien - typisk tillitsbasert avtale.

Her jeg jobber nå er det et krav at treningsøkten gjennomføres i selve arbeidstiden - og vi kan bruke en time to ganger i uken. Ofte har store virksomheter treningsrom i lokalene eller har reservert noen faste timer på et eller annet treningssenter i nærheten. Faktisk har de tre siste stedene jeg har jobbet hatt treningsfasiliteter.

Anonym poster: e5c5c001d568b93639201ddb9475129e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mulighet til å trene i arbeidstiden. Noen ganger trener jeg feks før lunsj slik at jeg får spist lunsj direkte etter treningen. Andre ganger trener jeg om morgenen og kommer litt senere på jobb uten at jrg går i minus på arbeidstimene mine.

Er såpass heldig at treningssenteret ligger rett ved siden av kontoret :)

Man kan ikke samle opp treningstimer til avspasering. Tiden man får til trening pr uke gjelder kun den uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte f eks om jeg kunne dra hjem 30 min før jeg egentlig slutter 4 dager i uken/1 time 2 dager i uken for å benytte de minuttene/timene til å trene hjemme (har treningsapparater hjemme fordi jeg takler ikke "offentlig" trening :) )...Tro om det er mulig?! Noen som har erfaringer?

Anonym poster: 89b36ee0b9420c95c8fe6a7fa569d3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber er ikke hjemmetrening så populært. Sikkert fordi det lett kan skli ut. Vi kan heller ikke trene som en forlengelse av arbeidstiden. Det må gjøre i arbeidstiden og kan ikke samles opp. Vi får heller ikke spasere tidligere hjem og kalle det trim i arbeidstiden.

Jeg tror ikke du kan gjøre det på det måten, men du kan jo spørre sjefen? Syns selv det virker litt merkelig å gjøre det på den måten.

Anonym poster: 528758225f9527ec8a10cda80882e3f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får vi 1 time trening i arbeidstiden pr uke. Det er basert på tillitt. De aller fleste + meg bruker tiden på et treningssenter og vi drar sammen i slutten av den aktuelle arbeidsdagen. Treningsavgiften på senteret må vi betale selv.

Anonym poster: 3107c25f7e403d4282e261f0da5c9c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...