Gå til innhold

hvor lenge avler søvn søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det sånn at når de er to år så sover de lenger på natta om de sover godt på dagen? eller er det på tide å kutte ned på dagtid sånn at de sover lenger på natta?

Anonym poster: 167fb80f2c31581da9a04d5b02ebdb99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med to barn er at dagsoving etter 1,5 år er negativt for nattesøvn.

Med min eldste måtte vi kutte ut dagsovingen to mnd før han ble 2, fordi nettene og leggingen var helt håpløs. Og det ble en helt annen situasjon, enkel å legge og sov omsider hele nettene.

Lillesøster blir i april 2 og legging og netter er et for tiden et mareritt. Har kuttet ned så mye vi føler vi kan, men hun trenger foreløpig litt soving på dagen.

Tar en ny vurdering når hun blir 2.

Anonym poster: c441ee1ac8a74c8b484e3d0701195958

Skrevet

Hvis gutten sover for mye på dagen her så er det vanskeligere å legge han på kvelden. Han er 14 måneder.

Skrevet

Mine sov på dagtid til de var ca 2,5. Kutta først sovingen på dagtid i helgene, mens de fremdeles sov i barnehagen. Så kutta vi totalt i hhv sommerferien og påskeferien.

Tror dette er veldig forskjellig fra individ til individ

Skrevet

Hos oss er det slik at søvn avler søvn, men bare hvis det er tilknyttet natten. Dvs, jo tidligere jeg legger datteren min (3,5 år), innen rimelighetens grenser selvsagt, jo lenger sover hun om morgenen.

Mens soving på dagen avler ikke søvn hos oss og har vel knapt noengang gjort det. Vi strevde med legging i timesvis hver kveld i over et år før vi klarte å slutte med dagsoving, og forskjellen var som dag og natt, for å si det sånn.

Skrevet

Hos oss er det slik at jo lengre han sover på dagen, jo lettere er det å få han i seng om kvelden, og han sover lengre på morgenen. Han er passert to år, men sover gjerne 2 til 3 timer på dagen enda

Anonym poster: 2c80ccd79285a0c5270aeab929b8a0b0

Skrevet

Her er det også slik at hun har vanskeligere for å sove godt om natten om hun ikke får sove om dagen. Da blir hun gjerne alt for trøtt mot kvelden. I barnehagen sover hun bare 1 time nå, mens i helgene hjemme sover hun opp mot 2,5. Ble 2 år i desember.

Anonym poster: e1c85c9a2ba8e10f6d8f6133bab65e18

Skrevet

Hos oss er det slik at jo lengre han sover på dagen, jo lettere er det å få han i seng om kvelden, og han sover lengre på morgenen. Han er passert to år, men sover gjerne 2 til 3 timer på dagen enda

Anonym poster: 2c80ccd79285a0c5270aeab929b8a0b0

Samme her for for 1,8åring. I helgene våkner kl 7-8, legged 12-13, sover til 15-16, legges 18-19:30 alt ettersom om vi er hjemme.

Vet ikke hvordan det blir fremover, men dette har vart en stund.

Anonym poster: 55b51f0dbbb49304ac8b2f8ef48c558d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...