AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Min kjære har en ex han har hatt god kontakt med så lenge jeg har kjent ham, noe som ikke var et problem helt til han lå med henne i høst (før vi ble sammen, men vi holdt på). Jeg stilte ultimatumet at det var enten henne eller meg, og han kuttet kontakten med henne. Men nå har han altså kontakt med henne igjen, og jeg vet ikke om jeg orker det. Jeg sliter med å stole på ham og klarer ikke tanken på at han skal ha henne i livet sitt allerede. Må snakke med han om dette i kveld, men er jeg urimelig om jeg stiller ultimatumet på nytt? Jeg er jo veldig glad i ham, og vil ikke miste han, men jeg er mer glad i meg, om dere skjønner? Anonym poster: 1b0f37f7a5a37ad927226c05e864df1e
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Jeg synes ikke det er urimelig at du gir han et ultimatum. Hun er tross alt en eks han har hatt sex med etter han begynte å date deg. Ikke rart at du er redd for at det skal skje igjen. Hvis han fortsetter å treffe henne vil det trolig føre til mye usikkerhet og tillitsproblemer i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Er det jeg også mener, men det er så vondt.. Hadde ærlig talt ikke trodd jeg måtte sette det ultimatet i det hele tatt, og ihvertfall ikke på nytt.. Jaja. Vi får se hvordan det går. Anonym poster: 040cf19d862121b16aeedf6652f219f9
Gjest Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Du har alt gitt han et ultimatum. Du ga han en grunnleggende forutsetning for å være sammen med han. Strengt tatt skal du ikke gi han et nytt, men gi han fyken. Det er derfor man skal passe seg litt med ultimatum. Jeg vil foreslå at du prater med han. En samlivsaktivitet som tydeligvis er kraftig undervurdert. Spør hvorfor han har kontakt, og hva han venter seg at dette gjør med deg. Om du ikke kan stole på han, så er det bedre for deg å gå videre uten han. Meningsløst å være i et forhold til en du ikke kan stole på. Du velger hvem du vil være sammen med. Om han oppfører seg på en sånn måte at du blir utrygg er du i din fulle rett på å gjøre noen grep. Men hva er poenget med å få han til å love bot og bedring nå, og så er det i gang igjen etter en stund? 2
Gjest celebi Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Beklager å måtte si det, men jeg synes du bør droppe hele fyren. Når du kommer dit i et forhold at du må stille et ultimatum, eller presse ham til å kutte kontakten med ei han tydeligvis ønsker kontakt med, er forholdet allerede ute og kjører på ville veier. Enten har han såpass respekt for deg og seg selv at han skjønner slikt av seg selv, eller så kommer dere til å fortsette drakampen i all evighet. Orker du det? Finn deg heller en som er fast bestemt på å være med deg, og som ikke ligger med eksen sin mens dere dater. Det finnes mange bra mannfolk der ute. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Han har allerede brutt den avtalen dere inngikk når du ga ultimatumet, han har tatt kontakt med henne. I mine øyne er han ikke til å stole på i det hele tatt, jeg har ekser selv men har respekt for min kjære og kontakter ikke de (og har heller ikke lyst å ta kontakt med de). Dump han og finn deg en fyr du kan stole på! Du kommer bare til å angre når han igjen senere viser at han ikke er til å stole på Anonym poster: 4f80c28131c0549905173663175f068d 1
makkapakka Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 tror du alle disse ultimatiumene vil hjelpe noe særlig? me not! 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #8 Skrevet 31. januar 2013 Som sagt så skal jeg snakke med han om det snart, og da får vi se hva han kan si til sitt forsvar. Men om han ikke forstår at dette er vondt for meg, eller synes at det er helt kurrant at de har kontakt, så kan han værsågod klare seg uten meg, det er det ikke tvil om. Som sagt i HI, "I love him, but I love ME more." Anonym poster: 040cf19d862121b16aeedf6652f219f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #9 Skrevet 31. januar 2013 Jeg skjønner meg ikke på damer som skal sitte og kontrollere typen sin på alle mulige vis, stille ultimatumer osv. Kanskje de er gode venner. Sannsynligvis er det ikke noe mer der, det ble jo slutt av en grunn. Jeg har selv god kontakt med en eks som nå er forlovet. Han sover over på sofaen min når han er i byen jeg bor i (hans hjemby). Ingen problemer der. Vi har ikke rørt hverandre, og kommer ikke til å gjøre det heller. Vi fungerte ikke som kjærester, men fungerer veldig godt som venner. Den nye dama hans kan da ikke sitte og styre dette, da får hun heller velge å stole på ham. Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 Jeg skjønner meg ikke på damer som skal sitte og kontrollere typen sin på alle mulige vis, stille ultimatumer osv. Kanskje de er gode venner. Sannsynligvis er det ikke noe mer der, det ble jo slutt av en grunn. Jeg har selv god kontakt med en eks som nå er forlovet. Han sover over på sofaen min når han er i byen jeg bor i (hans hjemby). Ingen problemer der. Vi har ikke rørt hverandre, og kommer ikke til å gjøre det heller. Vi fungerte ikke som kjærester, men fungerer veldig godt som venner. Den nye dama hans kan da ikke sitte og styre dette, da får hun heller velge å stole på ham. Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 Problemet er at de lå sammen mens vi datet og var eksklusive (hans ord). Og da ser jeg ikke grunn til at de skal ha kontakt. Anonym poster: 040cf19d862121b16aeedf6652f219f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #11 Skrevet 31. januar 2013 Problemet er at de lå sammen mens vi datet og var eksklusive (hans ord). Og da ser jeg ikke grunn til at de skal ha kontakt. Anonym poster: 040cf19d862121b16aeedf6652f219f9 Skjønte det, men du kan fortsatt ikke styre og bestemme over hvem han skal ha kontakt med. Jeg blir småkvalm av sånne som deg! Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #12 Skrevet 31. januar 2013 Skjønte det, men du kan fortsatt ikke styre og bestemme over hvem han skal ha kontakt med. Jeg blir småkvalm av sånne som deg! Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 Jeg har ikke tenkt å styre ham, jeg gir han et valg mellom meg og henne. At du blir småkvalm er leit å høre, men ikke mitt problem.. Anonym poster: 040cf19d862121b16aeedf6652f219f9 1
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2013 #13 Skrevet 31. januar 2013 Som flere sier her: du har stilt ham et ultimatum. Han valgte henne. Ferdig snakka. Når det er sagt: jeg forstår ikke greia med å nekte noen noe. Min mann brøt kontakten med den ene eksen sin fordi hun behandlet meg dårlig. Det kunne ikke falle meg inn å be ham om dette, ei heller å nekte ham å ha kontakt med henne. Jeg tror derimot at dersom han hadde valgt å bruke mye tid på en person som var slem mot meg av den enkle grunn at jeg var kjæresten til eksen hennes, hadde vi ikke holdt særlig lenge sammen. Man kan altså ikke bestemme over voksne mennesker. Vil de ha kontakt vil de ta kontakt igjen, slik som typen din nå har gjort med sin eks. Om han ikke selv forstår at han burde holde avstand til en han åpenbart begjærer, vel, da er du ikke så viktig for ham. Jeg vet at mange sier at man kan være venn med ekser, og jeg er enig, men enkelte ting må ligge til grunn for at en slik relasjon skal være ok. Jeg er venn med den ene eksen min. Han møter meg og min mann sammen, har aldri prøvd seg på meg etter at relasjonen vår var over, og jeg kunne ikke tenke meg å gjøre noe i den retning med ham. Han har også en ny kjæreste, og jeg er glad på hans vegne. En relasjon med en eks er veldig urimelig å forvente at den nye kjæresten skal være ok med dersom grensene er uklare, som i ditt tilfelle, eller om eksen er forferdelig sjalu på ny kjæreste. Men, og dette kan jeg ikke få sagt nok ganger, ingen kan nekte noen å ha kontakt med noen. Om det virkelig er slik at du er glad i deg selv, så tror jeg ikke du har noe med denne fyren å gjøre.
Steinar40 Skrevet 31. januar 2013 #14 Skrevet 31. januar 2013 Skjønte det, men du kan fortsatt ikke styre og bestemme over hvem han skal ha kontakt med. Jeg blir småkvalm av sånne som deg! Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 Du er idiot. Til din informasjon.
Steinar40 Skrevet 31. januar 2013 #15 Skrevet 31. januar 2013 Som flere sier her: du har stilt ham et ultimatum. Han valgte henne. Ferdig snakka. Når det er sagt: jeg forstår ikke greia med å nekte noen noe. Min mann brøt kontakten med den ene eksen sin fordi hun behandlet meg dårlig. Det kunne ikke falle meg inn å be ham om dette, ei heller å nekte ham å ha kontakt med henne. Jeg tror derimot at dersom han hadde valgt å bruke mye tid på en person som var slem mot meg av den enkle grunn at jeg var kjæresten til eksen hennes, hadde vi ikke holdt særlig lenge sammen. Man kan altså ikke bestemme over voksne mennesker. Vil de ha kontakt vil de ta kontakt igjen, slik som typen din nå har gjort med sin eks. Om han ikke selv forstår at han burde holde avstand til en han åpenbart begjærer, vel, da er du ikke så viktig for ham. Jeg vet at mange sier at man kan være venn med ekser, og jeg er enig, men enkelte ting må ligge til grunn for at en slik relasjon skal være ok. Jeg er venn med den ene eksen min. Han møter meg og min mann sammen, har aldri prøvd seg på meg etter at relasjonen vår var over, og jeg kunne ikke tenke meg å gjøre noe i den retning med ham. Han har også en ny kjæreste, og jeg er glad på hans vegne. En relasjon med en eks er veldig urimelig å forvente at den nye kjæresten skal være ok med dersom grensene er uklare, som i ditt tilfelle, eller om eksen er forferdelig sjalu på ny kjæreste. Men, og dette kan jeg ikke få sagt nok ganger, ingen kan nekte noen å ha kontakt med noen. Om det virkelig er slik at du er glad i deg selv, så tror jeg ikke du har noe med denne fyren å gjøre. Selvfølgelig kan man nekte den andre å ha kontakt med uønskede individer. Men det betyr jo ikke at dette blir respektert eller akseptert.
Gjest tsejG Skrevet 31. januar 2013 #16 Skrevet 31. januar 2013 Skjønte det, men du kan fortsatt ikke styre og bestemme over hvem han skal ha kontakt med. Jeg blir småkvalm av sånne som deg! Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 Og jeg blir kvalm av pose og sekk-liberalister som deg! Det er pakk av ditt kaliber som er skyld i at nivåene/verdiforskjellene mellom parforhold og venneforhold er i ferd med å viskes ut blant de unge i dag. Gå og heng deg i et ripsbærkjerr....
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #17 Skrevet 31. januar 2013 Skjønte det, men du kan fortsatt ikke styre og bestemme over hvem han skal ha kontakt med. Jeg blir småkvalm av sånne som deg! Anonym poster: 278ac0f71e5e1917875ec9a7d4bc8318 Nå er ikke jeg enig i at man skal kontrollere noen, men jeg synes ikke det er greit at en jeg dater skal ligge med eksen heller. Men det jeg lurer på er hvorfor i all verden du blir småkvalm av en sånn kommentar. Jeg skjønner godt at TS er usikker nå, da typen hennes ikke klarer å holde seg unna eksen sin, selv om han er sammen med henne. Hun burde kanskje dumpe han, men det er ikke alltid så lett når det er følelser inne i bildet. Anonym poster: bd882e7183051f47d8c19cd17b9eeed5 2
Gjest tsejG Skrevet 31. januar 2013 #18 Skrevet 31. januar 2013 Jeg anbefaler herved ALLE som innleder forhold å fra nå av sjekke om det finnes en eks på vennelista til den andre parten. Gjør det det, avbryt prosjektet og gå videre!
Gjest RockOn Skrevet 31. januar 2013 #19 Skrevet 31. januar 2013 Wow.. En usikker jente, ble til en hel usaklig tråd. TS jeg forstår at du er usikker, men en gutt som dater deg og i tillegg ligger med eksen, det er kanskje ikke drømmemannen?
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 31. januar 2013 #20 Skrevet 31. januar 2013 Denne tråden eskalerte jaggu fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå