Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Den 15 februar blir "Kroppskunst mot Barnekreft" arrangert, hvor en del tatovører (er det det det heter?) jobber frivillig. Man kan få en liten tatovering til 500kr og pengene går rett til Barnekreftforeningen!

Dette synes jeg er en glimrende idé, og lurte på om jeg skulle benytte meg av muligheten. Jeg har hatt lyst på en tatovering i flere år, men det eneste jeg vet 100% er at den skal være liten. Jeg kunne etterhvert tenke meg flere, blandt annet en på håndleddet og en i nakken.

Jeg kunne tenke meg en i nakken nå, og har da tidligere tenkt litt på stjerner eller et hjerte, men synes at et hjerte kan se litt malplassert ut og stjerner er veldig vanlig. Det jeg nå tenker på er enten en due eller tre/fire små fugler. Disse kan bety så mye, som min tro på frihet (ytringsfrihet, religionsfrihet, frihet til å være den man er ++) og det at jeg akkurat nå er inne i en periode hvor jeg frigjør meg selv fra foreldrene mine ved å flytte ut (de har vært veldig strenge tidligere).

Jeg vet at fugler også er ganske vanlig, men jeg synes de er så søte og kunne passe meg. Hva tenker dere? Tatoveringen vil bli min første, ikke så stor og jeg kan gjemme den med håret.

Anonym poster: b4b5eb8e91ce4132e33a36eec4066ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er sikker, så ikke la deg lokke og stresse av et godt tilbud, ta det helt med ro, pust ut, vurder og tenk hva du ønsker deg, er du klar til 15 så er du klar, hvis ikke, ikke gjør det.

Anonym poster: 0465d75506a981515fd4bef376b49077

• Liker 5
Gjest Euforia
Skrevet

Kan man ikke velge det motivet man selv vil?

Gjest LadySizz
Skrevet

Synes du virker litt for usikker til å ta tatovering enda. Dette er noe du mest trolig vil bestandig ha på kroppen din,og det bør være noe du virkelig ønsker det,ikke bare noe du tar fordi det er en billig måte å gjøre det på.

:)

• Liker 1
Skrevet

Når du først finner motivet du skal ha; da vet du det. Fram til da; vent med å få blekk på kroppen.

Javel, så kan du få en tatto litt billigere.

Men en tatto er noe du skal ha på kroppen din resten av livet. Det er ikke verdt å spare noen kroner, stresse med å finne " noe" fordi man skal benytte seg av et tilbud, for kanskje deretter å angre på motivvalg om noen år.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Du kan uansett ikke få tatovert akkurat hva du vil, slik jeg har forstått. Hvert studio har et utvalg av små motiver du kan velge mellom.

Gjest WendyClear
Skrevet

Ser at flere av studioene som er på lista er av det useriøse slaget. De aller fleste følger jo retningslinjer i forhold til hygiene, men de kan virkelig ikke tegne :P Jeg tror du kan få en tatovering til samme pris om du går til dem utenom dette tilbudet, men her er jo hovedpoenget at du støtter en god sak og ikke at du sparer penger..

• Liker 1
Skrevet

Hei! Den 15 februar blir "Kroppskunst mot Barnekreft" arrangert, hvor en del tatovører (er det det det heter?) jobber frivillig. Man kan få en liten tatovering til 500kr og pengene går rett til Barnekreftforeningen!

Dette synes jeg er en glimrende idé, og lurte på om jeg skulle benytte meg av muligheten. Jeg har hatt lyst på en tatovering i flere år, men det eneste jeg vet 100% er at den skal være liten. Jeg kunne etterhvert tenke meg flere, blandt annet en på håndleddet og en i nakken.

Jeg kunne tenke meg en i nakken nå, og har da tidligere tenkt litt på stjerner eller et hjerte, men synes at et hjerte kan se litt malplassert ut og stjerner er veldig vanlig. Det jeg nå tenker på er enten en due eller tre/fire små fugler. Disse kan bety så mye, som min tro på frihet (ytringsfrihet, religionsfrihet, frihet til å være den man er ++) og det at jeg akkurat nå er inne i en periode hvor jeg frigjør meg selv fra foreldrene mine ved å flytte ut (de har vært veldig strenge tidligere).

Jeg vet at fugler også er ganske vanlig, men jeg synes de er så søte og kunne passe meg. Hva tenker dere? Tatoveringen vil bli min første, ikke så stor og jeg kan gjemme den med håret.

Anonym poster: b4b5eb8e91ce4132e33a36eec4066ab2

Jeg henger meg på de andre som har kommentert her tidligere, som sier at du bør vente.

Bestem deg aller først for hva du skal ha, hvordan det skal se ut, og hvor det skal være.

Også venter du litt til for å være helt sikker. La beslutningen få modnes litt.

Om du bare brått bestemmer deg for at nå skal det fadderullan tatoveres et eller annet, for nå er'e billig(!), så kan det jo gå bra, men sjansen for at du ender opp med noe du på sikt vil mistrives med er mye større. Ikke bry deg om at du kan spare småpenger, for det er det virkelig på lang sikt.

Vent, spar, og ikke stress med tatoveringene.

Før du bestemmer deg for hvilket studio du vil bruke, så sjekk, sjekk, og atter sjekk hva de har gjort før, og hvilke erfaringer andre har med studioet.

Om du veldig gjerne vil bidra til denne saken, så kan du donere direkte til Barnekreftforeningen:

http://www.barnekreftforeningen.no/bidra/

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

Ja, du bør absolutt vente til du er helt sikker på hva du ønsker. Om du har bestemt deg for fugler så har dubare kommet et steg på veien,d et er fortsatt mange ting du må ta stilling til mtp. farger, form osv...

Endret av Calavi
Skrevet

Såvidt jeg forstod fra siden, får man ikke mange motivene å velge mellom heller?

Skrevet

åh, dette visste jeg ikke noe om før jeg leste her! har lenge ønsket meg en tattovering på håndleddet av evighetstegnet (8), men har ikke blitt noe av hittil. kanskje jeg skal benytte sjansen nå? billig OG pengene går til en god sak :) men er sikkert ganske fullt hos de fleste da...

Skrevet

Art-Ink, Arnhild, har holdt på i mange, mange år, og tatovert både meg og min mor.

Dyktig, og ser at hun tilbyr frihåndstatoveringer i denne sammenhengen:)

Skrevet

Det må du finne ut av selv. Men kjenner du deg usikker kan det være en ide å vente. Kan nesten garantere at det vil komme flere muligheter til å tatovere seg billig i forbindelse med veldedighetsarrangementer. Når det er sagt har jeg selv tatt flere tatoveringer ganske på sparket, og er kjempefornøyd med de valgene fortsatt. Så man skal ikke bare regne med at å være spontan i et slikt tilfelle MÅ bety at man er "såååå dum og kommer til å angre etterpå!"

Når det gjelder motiver så er vel grunnen til at de fleste studioene har ferdigtegnede å velge mellom at det pga. stor pågang på slike dager ikke blir tid til å skulle tegne opp til hver enkelt. Noen av dem tegner opp eget for deg. Men du kan jo også ringe studio og høre om de synes det er greit om du tar med et eget design.

Det er forøvrig flere som tilbyr nettopp de fuglene du legger ut bilde av her som motiv denne dagen. Det er jo en grunn til det, nemlig at det der er den "nye stjernetatoveringen", den har vært voldsom populær i det siste. Når du skriver at du har gått bort fra tanken om stjerner nettopp fordi det er så vanlig, så er dette kanskje greit å være obs på.

Hva med en annen form for fugletatovering? En tradisjonell svale feks? De er heller ikke uvanlige, men stiller i en annen klasse i og med at de er så tidløse! Eller en fin liten fugl med litt mer skyggelegging?

Gjest Euforia
Skrevet

Ja, det er steder hvor man kan velge selv :)

Jeg viste dette til venninnene mine og nå skal hele hurven dra. Tusen takk for at du informerte oss om denne dagen, uten deg ville vi nok ikke ha fått det med oss. :)

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg tror ikke du får en bra tattis til 500 spenn. Men at pengene gikk til en god sak hjelper kanskje litt når du ser ned på den alt for lille, og/eller dårlige jobben. Syns heller du bare burde gi 500 kroner til en god sak nå om det er viktig for deg, og ta en ordentlig tattis når du har råd til det.

Dette minner litt om kjøp løk få med en singel fra Jan Thomas på kjøpet.

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg tror ikke du får en bra tattis til 500 spenn. Men at pengene gikk til en god sak hjelper kanskje litt når du ser ned på den alt for lille, og/eller dårlige jobben. Syns heller du bare burde gi 500 kroner til en god sak nå om det er viktig for deg, og ta en ordentlig tattis når du har råd til det.

Dette minner litt om kjøp løk få med en singel fra Jan Thomas på kjøpet.

Jeg er i utgangspunktet enig, men hvis du likevel har tenkt til å ta en tatovering, så kan man like godt få gjort det og støtte noe bra samtidig. Dessuten var det at man fikk med en singel fra Jan Thomas hvis man kjøpte en pose!!! Haha. Husker jeg ba meg om det og ingen trodde jeg mente alvor. :laugh:

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig, men hvis du likevel har tenkt til å ta en tatovering, så kan man like godt få gjort det og støtte noe bra samtidig. Dessuten var det at man fikk med en singel fra Jan Thomas hvis man kjøpte en pose!!! Haha. Husker jeg ba meg om det og ingen trodde jeg mente alvor. :laugh:

Men du får ikke en bra tattis til 500. Alle seriøse jeg har hørt om har 1000 som minstepris, og med mindre du bare skal ha pittelitt tekst så vil du ikke få et bra motiv for 1000 kroner heller. Den vanligste feilen folk gjør når de skal ha tattovering er å ta motivet for lite.

Skrevet

Denne dagen får man det billigere nettopp fordi de vil tiltrekke seg mange til å samle inn penger til kreftsaken. Noen tatoverer seg denne dagen kun for at det er billigere, uten at ville gitt 500 kroner til kreftsaken omdu kom med bøsse på døra. Jaja, de får likevel inn penger til barna, og da spiller det ingen rolle hvorfor akkurat den personen tok tatoveringen, egentlig.

Det er flere dyktige artister som er med på arrangementet, de gjør nok ikke en dårligere jobb selv om det er billigere denne dagen.

Om man liker store tatoveringer eller små blir jo en smakssak. Men er det sånn at det man ønsker er en liten sak, så kan man absolutt få en godt utført tatovering denne dagen!

• Liker 1
Gjest Euforia
Skrevet

Men du får ikke en bra tattis til 500. Alle seriøse jeg har hørt om har 1000 som minstepris, og med mindre du bare skal ha pittelitt tekst så vil du ikke få et bra motiv for 1000 kroner heller. Den vanligste feilen folk gjør når de skal ha tattovering er å ta motivet for lite.

Tror det er tekster eller små fugler alle i gjengen min skal ha, så det vil nok ikke ha så mye å si. Venninna mi ringte dit og de sa at de bruker 15 min på hver person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...