Gå til innhold

Save the date kort

41 stemmer

1. 1. Save the date kort til bryllup i fellesferien?

• Ja
      26
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker ang dette, ingen tradisjon her i Norge, men siden vi skal gifte oss i fellesferien neste år så lurte jeg på om dette kunne være lurt i den forbindelse..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte ja men vi har ikke gjort det fordi vi sendte ut invitasjoner seks måneder før.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg stemmer ikke verken for eller imot, av den enkle grunn at jeg ville ikke brukt penger på å sende ut kort, men jeg ville informert via sms, mail, Facebook, telefon, face to face osv ;) (Som vi forsåvidt også har gjort, selv om vi ikke gifter oss midt i fellesferien, men fremdeles i ferietid for noen iallfall)

Skrevet

Nei, det ser jeg ikke vitsen med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja. :)

Når vi sendte ut våre i sept/okt ifjor til vårt bryllup 29.juni tenkte jeg at kanskje jeg var litt over the top og litt på feil planet. Men nå når dte er 5mnd igjen har jeg fått tilbakemeldinger fra overraskende hold om at dette var en veldig god ide! Vi har fått vår dato og har hørt at andre brudepar har tilpasset seg oss, samtidig som det var en grei måte å si det på.

Våre invitasjoner blir sendt ut så fort som mulig, vi må bare få dem. :)

Kalte det; Vi gifter oss! kort.

• Liker 1
Skrevet

Hmm..

Vi får se hva vi skal gå for, om det enten blir en telefonrunde til de som skal inviteres eller kort.

Uansett, hvis vi ikke velger kort på forhånd, hvor tidlig bør invitasjonene sendes ut?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nå.

Jo før jo bedre, og det kan godt tenkes at du ikke bør vente mer enn en uke eller to.

Min kommende svigerinne har 5stk bryllup i løpet av et par mnd som hun er invitert til og har planer om å delta på, både her i Oslo, ei lite bygd på sunnmøre og andre små steder. Sier seg selv at de fleste gjester har mer enn nok med å sette opp en prioriterting om hvilke bryllup de har lyst og muligheten til, for ikke å snakke om overnatting, flybilletter etc.

Gjør dine gjester en bjørnetjeneste å få de inbydelsene ut.

• Liker 1
Skrevet

Nå.

Jo før jo bedre, og det kan godt tenkes at du ikke bør vente mer enn en uke eller to.

Min kommende svigerinne har 5stk bryllup i løpet av et par mnd som hun er invitert til og har planer om å delta på, både her i Oslo, ei lite bygd på sunnmøre og andre små steder. Sier seg selv at de fleste gjester har mer enn nok med å sette opp en prioriterting om hvilke bryllup de har lyst og muligheten til, for ikke å snakke om overnatting, flybilletter etc.

Gjør dine gjester en bjørnetjeneste å få de inbydelsene ut.

En bjørnetjeneste??? Det høres ikke bra ut ;-)

• Liker 9
Gjest kiara_pusen
Skrevet

En bjørnetjeneste??? Det høres ikke bra ut ;-)

Det er jo en positiv ting! Noe som skal gjøre det lettvint for gjestene å ordne ting og tang så de kan komme. :fnise:

Hvis ikke må jeg redigere den siste setningen min...

Skrevet

Feil. Og det virker som mange ikke har forstått betydningen av dette uttrykket. Derfor blir det litt komisk når det brukes på feil måte. En bjørnetjeneste er en velmenende tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rnetjeneste

• Liker 12
Skrevet

Nå er vel litt tidlig?

Det er ikke før til neste år.. ;)

Derfor jeg tenkte kort eller ringerunde i sommer og invitasjoner etter det en gang.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ah, men da kan du fint drøye det til etter sommeren. Jeg var litt blendet av min egen bruk av uttrykket bjørnetjeneste. :fnise:

Var sikker på du snakket om denne fellesferien...

Skrevet

Hehe, det er forståelig. :)

Skrevet

Bryllupet ble bestemt rett før jul, og er midt i fellesferien. Siden vi ikke hadde alle klokkeslett klare valgte vi derfor å sende ut hold av datoen kort rett etter nyttår. Tror det var lurt å gi beskjed da siden det er i ferien, og det ga oss litt slack i forhold til å få ferdig invitasjonene. Men nå er det jeg trenger på plass til at jeg kan begynne å tenke på dem også. :-)

Skrevet

Syns det er en veldig lur idè, spesielt når det skal holdes i fellesferien. Mange planlegger jo store ferieturer lenge i forveien. Og også i forhold til om andre i din venne/familie krets tenker på bryllup, så er det jo greit hvis de vet datoen så det ikke kræsjer.

Jeg skal gifte meg fellesferien neste år og fikk vite at min kusine også tenkte på det. Det kom tilfeldig opp mens vi pratet, men om det ikke hadde det så kunne det fort ha kræsja. Vi kom også fram til at vi ønsket litt tid mellom oss siden vi skal ha mange av de samme gjestene og skal i hverandres bryllup.

Av slike grunner kan det være lurt, så for 2 dager siden informerte jeg venner og familie.

For å spare penger så sendte jeg ikke ut kort, men laget et bilde på dataen og postet det, samt la det som forsidebilde på facebook. Da får de fleste vite det, eventuelt forteller det videre og det sprer seg slik. Også forteller jeg det også til de jeg prater med :smilorange:

Skrevet

Hva er feil med "Sett av datoen" kort...

Anonym poster: 38e66c86915d29960501fab293d53bda

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Eller Vi gifter oss kort.

For all del hvis noen sender slike kort ut - lag en norsk variant. Er fortsatt litt uvanlig å sende slike ut.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Her fikk vi sms om å holde av datoen til bryllup som skulle være i fellesferien. Enkelt og greit.

Skrevet

Har ikke hørt noen her som faktisk har brukt engelsk, heller ikke vi. Er vel bare naturlig hvis en del inviterte ikke snakker norsk?

Skrevet

Har ikke hørt noen her som faktisk har brukt engelsk, heller ikke vi. Er vel bare naturlig hvis en del inviterte ikke snakker norsk?

Våre er på engelsk, men det er fordi jeg ikke orket å styre med både norsk og engelsk utgave.. ca. halvparten skal ut av Norge. Husket i siste liten å endre dato til skrift da siden datoene blir skrevet på ulik måte. Hadde vært kjipt om folk møtte opp 8. februar i stedet for 2.august. :laugh: Hvis det var bare norske gjester hadde jeg helt klart laget norsk versjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...