Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at dataen til en jeg holder på med stadig står på listen over "aktive innlogginger" inne på facebooken min. Jeg navnga dataen hans første gang jeg logget inn der, og JEG har ikke vært pålogget der siden. Men jeg glemte sikkert å logge ut.

Men dette er flere uker siden, så synes det er merkelig at dataen hans stadig kommer opp der. Flere ganger daglig.

Kan hende det er noe feil? Eller? Dumt å beskylde han for å snoke dersom han ikke gjør det. Og vet ikke hvorfor han skulle snoke heller...

Hva tenker du....??

Anonym poster: f9c4a15fab9bbf245553a7d08dae73cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han vel? er ikke nødvendigvis sikkert, men neste gang du ser på facebooken hans og skal skrive inn passordet se om det er lagret eller noe. Eventuelt så kan du avslutte aktive økter og aktivere sånn at du må ha en kode for å logge inn. Kanskje bytte passord?

Direkte bevis for om han er der eller ikke er vel vanskelig å få, tror jeg. Men prøv dette, hvis du ser at den kommer under aktiv igjen. Eller lignende er du nok ganske sikker. Jeg vet at telefonen min som jeg faktisk har knust, som er av. Uten batteri, står under aktive økter akkurat nå. Så det er ikke HELT stabilt :) men hadde jeg vært deg hadde jeg bare spurt jeg. Jeg bustet gubben i å være på facebooken min ved att jeg skulle tilbake i historikken på min egen datamaskin, så så jeg at dagen før hadde jeg vist vært på facebook fra kl 6-7 omtrent. Hvor jeg sov, han nektet og jeg trodde jeg bare hadde sett feil eller lignende og trodde på han. Da fikk han tydeligvis så dårlig samvittighet at samme kveld så innrømte han det. Hehe! ingen fare :)

Skrevet

Det er vel ikke noe å bruke masse energi på.

Bytt passord på facebook-kontoen din, så kommer han i hvert fall ikke inn.

Er du sikker på at du ikke hadde vært fristet til å kikke litt om han glemte sin åpne profil på din data?

• Liker 3
Skrevet

Bytt passord, slett han fra "godkjente enheter" og sørg for at man heretter trenger ekstra sikkerhetskode dersom man ikke allerede står på lista over godkjente enheter (du får kode på mobilen din hver gang du eller andre prøver logge på med en ny/ikkegodkjent enhet) - husk å dobbeltsjekke at du registrerer riktig mobilnr. :)

Skrevet

Spør han vel? er ikke nødvendigvis sikkert, men neste gang du ser på facebooken hans og skal skrive inn passordet se om det er lagret eller noe. Eventuelt så kan du avslutte aktive økter og aktivere sånn at du må ha en kode for å logge inn. Kanskje bytte passord?

Direkte bevis for om han er der eller ikke er vel vanskelig å få, tror jeg. Men prøv dette, hvis du ser at den kommer under aktiv igjen. Eller lignende er du nok ganske sikker. Jeg vet at telefonen min som jeg faktisk har knust, som er av. Uten batteri, står under aktive økter akkurat nå. Så det er ikke HELT stabilt :) men hadde jeg vært deg hadde jeg bare spurt jeg. Jeg bustet gubben i å være på facebooken min ved att jeg skulle tilbake i historikken på min egen datamaskin, så så jeg at dagen før hadde jeg vist vært på facebook fra kl 6-7 omtrent. Hvor jeg sov, han nektet og jeg trodde jeg bare hadde sett feil eller lignende og trodde på han. Da fikk han tydeligvis så dårlig samvittighet at samme kveld så innrømte han det. Hehe! ingen fare :)

Du sier mobilen din ennå står under aktive økter. Men står det ikke dato og tidspunkt. Har den vært pålogget på et tidspunkt etter at den ble knust...? Jeg skjønner jo at den ennå kan stå i listen... men bare synes det er rart at den stadig logger seg på med helt nye tidspunkt som tidligere i dag for eksempel...

Hilsen TS

Skrevet

Du sier mobilen din ennå står under aktive økter. Men står det ikke dato og tidspunkt. Har den vært pålogget på et tidspunkt etter at den ble knust...? Jeg skjønner jo at den ennå kan stå i listen... men bare synes det er rart at den stadig logger seg på med helt nye tidspunkt som tidligere i dag for eksempel...

Hilsen TS

Hvis det er tilfellet så tror jeg du har en grunn til å tro at han snoker på facebooken din ja, for noe annet ville vært rart da..

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg litt forvirret (og ikke meningen å kuppe tråden din TS), men var du innlogget på hans datamaskin og han logger inn på din facebook hele tiden, eller tenker du at han "stalker" deg? Og hvor kan man se når/hvor ofte andre er aktive på facebook? Og dato og tid?

:klo:

Anonym poster: 67da4859c59befb560882e80effc755b

Skrevet

Nå er jeg litt forvirret (og ikke meningen å kuppe tråden din TS), men var du innlogget på hans datamaskin og han logger inn på din facebook hele tiden, eller tenker du at han "stalker" deg? Og hvor kan man se når/hvor ofte andre er aktive på facebook? Og dato og tid?

:klo:

Gå inn på innstillinger (den lille hengelåsen øverst til høyre), deretter velger du "sikkerhet" i menyen til venstre. Så velger du "aktive økter" i listen som kommer frem, og du kan se de siste innloggingene på din brukerkonto.

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på innstillinger (den lille hengelåsen øverst til høyre), deretter velger du "sikkerhet" i menyen til venstre. Så velger du "aktive økter" i listen som kommer frem, og du kan se de siste innloggingene på din brukerkonto.

Takk! Det var jeg ikke klar over :)

Skrevet

Uææ. Dette har jeg aldri hørt om, og jeg sjekket nå og det står jeg var innlogget 'sånn cirka' fra en by som er 8 timer unna med tog fra der jeg bor.

Anonym poster: 0f72b86f94a7697d310b12be5f028c39

Skrevet

Uææ. Dette har jeg aldri hørt om, og jeg sjekket nå og det står jeg var innlogget 'sånn cirka' fra en by som er 8 timer unna med tog fra der jeg bor.

Anonym poster: 0f72b86f94a7697d310b12be5f028c39

Stedet som kommer opp er ikke nødvendigvis riktig, det er basert på ip-adressen til dataen.

Skrevet

Det er vel ikke noe å bruke masse energi på.

Bytt passord på facebook-kontoen din, så kommer han i hvert fall ikke inn.

Er du sikker på at du ikke hadde vært fristet til å kikke litt om han glemte sin åpne profil på din data?

Hei!

Nei, jeg gidder ikke bruke mye energi på det. Jeg tror det er naturlig å være nysgjerrig. Men er uansett litt overrasket, det er nesten så jeg tror det må være en annen forklaring. Hvorfor skal han gidde å være innom facebooken min både titt og ofte liksom...

Og da kan man jo begynne å lure litt. Om han ikke stoler på meg eller hva greien er...

Skrevet

Hei!

Nei, jeg gidder ikke bruke mye energi på det. Jeg tror det er naturlig å være nysgjerrig. Men er uansett litt overrasket, det er nesten så jeg tror det må være en annen forklaring. Hvorfor skal han gidde å være innom facebooken min både titt og ofte liksom...

Og da kan man jo begynne å lure litt. Om han ikke stoler på meg eller hva greien er...

Han er sikkert bare nysgjerrig, og tror at han kan snoke usett.

Leilighet gjør tyv, er det noe som heter.

Det er vel ikke det at han ikke stoler på deg, mer at han vil følge med på hva du driver med.

Men greit å ha i bakhodet om han oppfører seg sært ellers også.

• Liker 1
Skrevet

OK, men er det noen som vet om man FAKTISK må være inne på facebooksidene for at man skal bli fanget opp som en aktiv innlogging/active session... eller holder det at den aktuelle dataen er påskrudd liksom?

Synes dette er helt rart.

Gjest Hypernerd
Skrevet
eller holder det at den aktuelle dataen er påskrudd liksom?

Ja det holder, hvis du ikke har logget ut, dvs. bare lukket facebook vinduet uten å klikke på logout.

Skrevet

Han er nok bare nysgjerrig siden facebooken din først var åpen ;) Typen min vet passordet til min facebook, og han kan gå inn så mye han vil for min del, har ingenting å skjule ;)

Gjest Sunheart
Skrevet

Hos meg kommer det opp bare klokkeslett vi logger oss på, så tror nok typen din snoker ja..

• Liker 1
Skrevet

Ja det holder, hvis du ikke har logget ut, dvs. bare lukket facebook vinduet uten å klikke på logout.

Takk for svar! Forstod jeg deg riktig nå? Mener du altså at dataen stadig blir registrert med NYTT tidspunkt når jeg glemte å logge ut, men uten at noen nødvendigvis er inne på facebooken min engang...?

Er det sånn at det kommer opp i listen min hver gang dataen hans er påskrudd selv om han bare er inne på sin egen facebook for eksempel?

Da er det jo plutselig jeg som kan overvåke han. Dette var festlig.

Skrevet

Hos meg kommer det opp bare klokkeslett vi logger oss på, så tror nok typen din snoker ja..

Ja, samme her. Det kommer bare opp tidspunkt når jeg faktisk trykker meg inn på min egen facebook - og ikke når jeg er inne på andre sider, eller bare når dataen er påskrudd.

Gjest Sunheart
Skrevet

Takk for svar! Forstod jeg deg riktig nå? Mener du altså at dataen stadig blir registrert med NYTT tidspunkt når jeg glemte å logge ut, men uten at noen nødvendigvis er inne på facebooken min engang...?

Er det sånn at det kommer opp i listen min hver gang dataen hans er påskrudd selv om han bare er inne på sin egen facebook for eksempel?

Da er det jo plutselig jeg som kan overvåke han. Dette var festlig.

Nei, dette stemmer ikke. Det kommer kun opp de tidspunkt når noen logger seg på DIN konto. Om jeg logger meg på mobilen min så kommer det også opp, logger jeg meg inn os noen andre på deres pc, kommer det også opp. Men kommer jo ikke opp om kjæresten bruker min pc for å logge seg inn på SIN konto- Beklager å måtte si det, men typen din snoker på din FB!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...