AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Hei, fikk kjærestetips fra en venn og han mente mange gir for mange komplimenter til kjæresten. Så det jeg lurer på er om det er et vanlig problem at jenter får for mange komplimenter eller om dere selv tror at gutter gir for mange komplimenter. Vet, kommer selvsagt an på hva man sier og slikt, men om man ser bort i fra det. Anonym poster: 6e6a14e5d721c1363415ec610651cabc
Gjesten Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 For mange komplimenter? Jeg har vært borti motsatt problem, men har aldri hatt en kjæreste som ga meg for mange komplimenter... 3
Nyxe Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Jeg får kjempe mange hver dag. Syntes det er kjempe koselig, irriterer meg i hvertfall ikke! 2
Flipskip Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Kommer an på jenta men tror det er lurt å begrense det i starten av dating/kjæresteperiode. Jeg fikser hvertfall ikke tilbedelse. Kvalitet> kvantitet på komplimentene. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Kommer an på jenta men tror det er lurt å begrense det i starten av dating/kjæresteperiode. Jeg fikser hvertfall ikke tilbedelse. Kvalitet> kvantitet på komplimentene. Snakk om kjæreste ikke dating, forstår at det går an å gi for mange, men synes du selv at du har fått for mange av kjæresten? TS Anonym poster: 6e6a14e5d721c1363415ec610651cabc
Rubies_ Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Tror ikke det er et så veldig utbredt problem. Tror det er et mye langt vanligere problem at jenter aldri får komplimenter. Hører i hvert fall mange venninner klage over at typen ikke er flink nok til å gi komplimenter, osv. 3
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Det er forferdeleg slitsamt.....
Tøffeldyret Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 (endret) Kjæresten min er litt fæl til å gi meg for mange komplimenter. Det er faktisk ikke noe gøy, og har bedt ham roe det ned flere ganger. Jeg hater å få komplimenter på at han synes jeg er pen, når jeg akkurat har stått opp. Da føler jeg jo at det ikke gjør noe forskjell fra eller til om jeg sminker og pynter meg eller ikke. Jeg liker å måtte "jobbe" litt for å "fortjene" komplimenter. De mister litt mening når de blir kastet etter en i alle sammenhenger. Edit: Skrivefeil Endret 30. januar 2013 av Tøffeldyret
Gjest Oblivion Skrevet 31. januar 2013 #9 Skrevet 31. januar 2013 Kjæresten min er litt fæl til å gi meg for mange komplimenter. Det er faktisk ikke noe gøy, og har bedt ham roe det ned flere ganger. Jeg hater å få komplimenter på at han synes jeg er pen, når jeg akkurat har stått opp. Da føler jeg jo at det ikke gjør noe forskjell fra eller til om jeg sminker og pynter meg eller ikke. Jeg liker å måtte "jobbe" litt for å "fortjene" komplimenter. De mister litt mening når de blir kastet etter en i alle sammenhenger. Edit: Skrivefeil Og du har ikke tenkt over at han kanskje synes du er pen uten sminke og uten masse "jåleri"? Jeg synes det er godt å få komplimenter når jeg føler meg dritt, eller når jeg er usminket og bare meg. At noen (og aller best; kjæresten) synes jeg er fin når jeg ikke har dollet meg opp er faktisk noe av det jeg setter mest pris på når noen først skal kommentere. Selvsagt er det også fint å få komplimenter når man har gjort seg flid, men sminken er jo bare en maske til syvende og sist -og jeg setter pris på at folk liker meg sånn som jeg er. 6
Gjest Sunheart Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 Jeg får mange komplimenter fra kjæresten i alle mulige situasjoner,, men jeg elsker det 1
Tøffeldyret Skrevet 31. januar 2013 #11 Skrevet 31. januar 2013 Og du har ikke tenkt over at han kanskje synes du er pen uten sminke og uten masse "jåleri"? Jeg synes det er godt å få komplimenter når jeg føler meg dritt, eller når jeg er usminket og bare meg. At noen (og aller best; kjæresten) synes jeg er fin når jeg ikke har dollet meg opp er faktisk noe av det jeg setter mest pris på når noen først skal kommentere. Selvsagt er det også fint å få komplimenter når man har gjort seg flid, men sminken er jo bare en maske til syvende og sist -og jeg setter pris på at folk liker meg sånn som jeg er. Han er sånn som setter mest pris på naturlig skjønnhet, men jeg føler meg ikke vel sånn. Trenger sminke for å kunne føle meg vel, så derfor liker jeg ikke når han kommenterer meg når jeg er ustelt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #12 Skrevet 31. januar 2013 I så godt som alle samtaler med jentevenner, der komplimenter at vært tema, har problemet vært at man får altfor få komplimenter av mannen. Ikke at man får for mange! Det går sikkert an, for all del, men jeg har aldri hørt noen klage over det. Anonym poster: 91507fcb2e033b1d64ace4a849743527
rockarollawoman Skrevet 31. januar 2013 #13 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Han er sånn som setter mest pris på naturlig skjønnhet, men jeg føler meg ikke vel sånn. Trenger sminke for å kunne føle meg vel, så derfor liker jeg ikke når han kommenterer meg når jeg er ustelt. Da er det jo ikke komplimentene som er problemet, men at du har en usunn tankegang. Har det slått deg at han prøver å hjelpe deg i riktig retning? Det er bedre å gi/få færre, men genuine, komplimenter, enn det er å få flere halvhjertede. Endret 31. januar 2013 av rockarollawoman 1
Tøffeldyret Skrevet 31. januar 2013 #14 Skrevet 31. januar 2013 Da er det jo ikke komplimentene som er problemet, men at du har en usunn tankegang. Har det slått deg at han prøver å hjelpe deg i riktig retning? Det er bedre å gi/få færre, men genuine, komplimenter, enn det er å få flere halvhjertede. Skulle ikke forundre meg om jeg har en litt usunn tankegang, da jeg sliter med veldig dårlig selvtillit. Men liker forsatt ikke å få altfor mange komplimenter
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #15 Skrevet 31. januar 2013 Takk, tenkte kanskje at det ikke var verdens beste kjærestetips TS Anonym poster: 6e6a14e5d721c1363415ec610651cabc 2
Adhara Skrevet 31. januar 2013 #16 Skrevet 31. januar 2013 Jeg får mange komplimenter av kjæresten, og det kan være litt slitsomt. Men det er kun pga mitt dårlige selvbilde, jeg mener liksom ikke det samme som han, og føler meg ille til mote av og til. Skulle ønske jeg kunne se meg selv gjennom hans øyne. 1
rockarollawoman Skrevet 31. januar 2013 #17 Skrevet 31. januar 2013 Skulle ikke forundre meg om jeg har en litt usunn tankegang, da jeg sliter med veldig dårlig selvtillit. Men liker forsatt ikke å få altfor mange komplimenter Det er bra du sier ifra til ham når det blir for mye, så finner dere sikkert frem til en mellomting, sammen. Jeg velger å tro at han prøver å bygge deg opp, men hvis du kjenner at det ikke funker for deg der du er nå, må det annet krutt til. Husk på at det er lov å ta til seg komplimenter, selv om man er uenig i påstanden! 1
Gjest winston Skrevet 31. januar 2013 #18 Skrevet 31. januar 2013 Jeg har fått veldig lite komplimenter i de to langvarige forholdene jeg har vært i, så vet ikke om mange blir for mye.. Spørs vel litt på hvordan de blir sagt, og hva de gjelder. Komplimenter fra kolleger, sjefer og venner osv. er jeg ikke så glad i, men det er mest fordi jeg er litt blyg. Fra en kjæreste hadde det bare vært koselig. Det er iallefall veldig trist å nesten ikke få noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå