Gå til innhold

Dresskode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du hva dresskode var innen du begynte å "vimse" inne på Kg's bryllupsider? har fått tilbakemelding fra mange gjester med denne kommentaren :"jeg må vel kjøpe mørk dress for å få lov å komme i bryllupet deres" og det er ikke sagt i noen tøysete tone.

Vet ikke folk hva dresskode er og skjønner de ikke hvorfor dresskode blir skrevet i invitasjonen??

*forundret* :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert de vet hva som er forskjellen på de forskjellige kodene. Vi skrev ingenting om det i våre invitasjoner, og regner med at alle er nydelige :-)

Skrevet

Fikk en slik kommentar fra en av gamle tantene til gubben, da hun mottok invitasjon fra en anne som skulle gifte seg. Hun håpet ikke vi ville legge inn noe slikt. Vi har ikke lagt inn dresskode. Regner med at gjesten pynter seg til festen uansett

Skrevet

Vi skriver bare antrekk: pent vi. Tror det er enklere (og billigere) for gjestene.

Skrevet

Vi skrev antrekk: mørk dress fordi vi ønsket at gjestene skulle pynte seg litt ordentlig. Det er vanlig å ha dresskode, og dersom en må kjøpe seg en mørk dress for anledningen, -vel, så har en ihvertfall til neste gang. Hva i all verden ellers har menn på seg i konfirmasjoner, begravelser osv...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Voksne mennesker bør vite hva antrekk mørk dress betyr. Og de fleste voksne mannfolk har da vel en mørk dress.

Forresten skriver ikke vi dresskode i våre invitasjoner. Jeg regner med at de skjønner at de skal pynte seg skikkelig, og om de har mørk dress eller om noen stiller i smoking spiller ingen rolle for meg.

Hvis noen gjester ikke skjønner dette, så er det i grunn de selv som dummer seg ut. Jeg tror jeg har andre ting å tenke på den dagen enn å irritere meg over gjestenes antrekk.

Skrevet

Vi skrev mørk dress i våre invitasjoner, men de som ikke hadde mørk dress kom i den dressen de hadde. Ingen sure miner fra oss av den grunn, synes ikke at vi kan tvinge folk til å kjøpe en dress som de kanskje aldrig bruker igjen.

Skrevet

Vi hadde 'mørk dress' som antrekk, men dette var mer veiledende. Lillebror stilte f.eks. i smoking. Det viktigste er at folk pynter seg.

Skrevet

Vi har smoking/mørk dress

Vi har aldri reagert negativt på dresskoder

Skrevet

Vi skrev dresskode Smoking/mørk dress

Dette er jo kun veiledende informasjon til gjestene! Har de smoking, bruker de det, ellers bruker de mørk dress! Noe de aller aller fleste har!

Skrevet

Vi skriver også smoking/ mørk dress, og jeg regner med at de fleste forstår at dette menes som en veiledning. Skulle det dukke opp en gjest som faller litt utenfor "koden", så blir ikke vedkommende hivd ut av den grunn. :ler:

Skrevet
Vi har smoking/mørk dress

Vi har aldri reagert negativt på dresskoder

Ikke vi heller. Kan ikke skjønne at dette er negativt en gang jeg.... Alle har da en mørk dress vel???? Koster 1 500,- på Dressmann i visse tilbudsperioder, og da bør alle gripe sjansen dersom man har dårlig råd. For mørk dress får man alltid bruk for....

Skrevet
For mørk dress får man alltid bruk for....

Ja, ikke sant...??

:Nikke:

Skrevet

I våre kretser er dresskode helt vanlig. Enig med Lullu og Tex, mørk dress har man ALLTID bruk for.

Hos oss blir antrekk: mørk dress/smoking, en avatale mellom Ordensmannen og pappa`n min. Da stiller de begge i det de har mest lyst til å ha på seg, og føler seg komfortable i, den dagen.

Gjest Poirot
Skrevet

Alle norske menn trenger en mørk dress. Om de ikke har er det en gylden anlednign (og SANNELIG PÅ TIDE) for å kjøpe seg en.

Har aldri vært i bryllup uten dresskode, vi skal ha smoking/mørk dress. Har man kun lys grå dress stiller man i dette, men koden sier jo like fullt noe om kvinnenes antrekk.

Skrevet

Det verste jeg vet (nesten :-) ) er når det IKKE står dresskode i innbydelsen. Da blir jeg så utrolig usikker på hva jeg skal ha på meg.....Jeg vet at man skal pynte seg. Men syns det er veldig greit når det står dresskode.

Skrevet

Vi skrev ikke noe om dresskode i våre invitasjoner og så vidt jeg vet er det ikke spesielt vanlig i våre familier å skrive noe om det heller. Har fått 8 invitasjoner til bryllup i mitt liv og ikke i en eneste av dem sto det dresskode.

De fleste vet vel hva det er, men jeg tviler vel på at alle vet hva hver av kodene betyr. Tror for eksempel mange i min familie hadde blitt ytterst forvirret om de hadde fått noe sånt i posten da det verken er vanlig eller forventet i min familie.

Derimot vet alle at i et bryllup kler man seg i de peneste klærne en har. En vanlig norsk mann har en dress, og bruker de. Den vanlige kvinnen går ut og kjøper seg en fin kjole på Vero Moda eller H&M eller et annet sted. Vi blir fornøyd bare de har klær på seg og gjestene våre unngår forvirring med henhold til dresskoder. :)

Selvfølgelig kan det være andre skikker andre steder og i andre familier og da er det jo greit å rette seg etter dette slik at en ikke forvirrer sine gjester med å ikke skrive antrekkskode.

Skrevet

Min svigerfar har aldri eid en dress :o han nærmer seg 60. Vi er veldig spent på hva han stiller i i vårt bryllup. (i farens begravelse brukte han en for liten lånt dress)

Skrevet
Min svigerfar har aldri eid en dress :o han nærmer seg 60. Vi er veldig spent på hva han stiller i i vårt bryllup. (i farens begravelse brukte han en for liten lånt dress)

:o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...