Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg må bare lufte tankene mine og få svar/råd og tanker fra dere.

Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i 3 mnd, han er snart 19 og jeg 18.

Vi har et avstandsforhold, og det går fantastisk.

Men jeg har noe som plager meg! Når han er med venner/kompiser/venninner osv, så svarer han meg aldri eller sender meg aldri meldinger.

F.eks som istad, så ringte jeg han uten å vite at han hadde en kompis på besøk. Jeg spurte han hva han gjorde også sier han at han ser på film. Jeg sier at da skal jeg ikke forstyrre han. Og får er plutselig "Hadebra"

Jeg tenker da at når jeg er med venner så pleier jeg alltid å svare han, eller å sende en melding om hva han gjør el.

Er det bare jeg som tenker for mye, er det slik gutter er?

Hva er deres tanker om dette. Har dere opplevd noe slikt selv?

Hjertlig takk for svar jeg får, for dette gnager sikkelig og jeg blir veldig lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje filmen var spennende og han ikke ville gå glipp av noe.

Du må slutte å tro at du kan ha ballene hans i en lenke, han må få ha sitt eget liv også. Bros before hoes.

Anonym poster: 84c4856955cd3d474fe2832b9fa6507d

• Liker 2
Skrevet

Han er ikke deg og vil derfor ikke oppføre seg som du gjør. Jeg synes ikke det er noe galt i at han ikke vil sitte i telefonen når han har besøk. Det er bare vanlig folkeskikk det.

Jeg hadde skjønt det om du følte deg oversett ellers. Men om forholdet er så bra som du skriver så er dette bare en bagatell og du er overfølsom.

Det må gå an å være med venner uten å ha meldeplikt til kjæresten.

Anonym poster: 8773d1bc3e79d1e4ac73a0d906fb05a0

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker heller ikke å skrive mld eller snakke i tlf når jeg er med venner. Liker heller ikke når folk skriver "Hei, hva gjør du på?" bare for å tekste, forstår ikke poenget.

Anonym poster: d6a7cd84c6e4c9c32c0fde94379c92e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at kjæresten din forbeholder vennetid til nettopp - vennetid.

Jeg er også i et avstands forhold, men skjønner fullt og helt at han ikke har tid til å prate med meg når han tilbringer tid med venner. For jeg er også slik - liker å gi min fulle oppmerksomhet til vennene mine. Å sitte nedgravd i en mobil telefon mens du er med andre mennesker syns jeg er plagsomt!

Vi prates oftest på kveldene, da kan vi oppdatere hverandre med hva vi har drevet på med osv..

Anonym poster: dfc15ae5f86bde42fac946c4381e8a52

• Liker 2
Skrevet

Og jeg er ikke gutt, men jente. Så det er ikke en guttegreie, men vanlig folkeskikk ;)

AB over

Skrevet

Hei!

Jeg må bare lufte tankene mine og få svar/råd og tanker fra dere.

Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i 3 mnd, han er snart 19 og jeg 18.

Vi har et avstandsforhold, og det går fantastisk.

Men jeg har noe som plager meg! Når han er med venner/kompiser/venninner osv, så svarer han meg aldri eller sender meg aldri meldinger.

F.eks som istad, så ringte jeg han uten å vite at han hadde en kompis på besøk. Jeg spurte han hva han gjorde også sier han at han ser på film. Jeg sier at da skal jeg ikke forstyrre han. Og får er plutselig "Hadebra"

Jeg tenker da at når jeg er med venner så pleier jeg alltid å svare han, eller å sende en melding om hva han gjør el.

Er det bare jeg som tenker for mye, er det slik gutter er?

Hva er deres tanker om dette. Har dere opplevd noe slikt selv?

Hjertlig takk for svar jeg får, for dette gnager sikkelig og jeg blir veldig lei meg.

Du sa jo at du ikke ville forstyrre. Er ikke rart at han sa ha det og la på da. Han må vel få lov til å fokusere på vennene sine når de er på besøk. Du får vel oppmerksomheten hans ellers?

• Liker 1
Skrevet

Kan selfølgelig bare svare for meg selv..... Jeg prøver så god jeg kan å styre unna sending av sms, ta telefoner eller ringe når jeg er sammen med andre.

Jeg ser på det som normal folkeskikk egentlig..

Jeg husker at når jeg var på din alder synes alle gutta det var litt crap å snakke med dama forran alle andre. Kan være det også. Spør han, så får du sikker et mer nøyaktig svar :)

Skrevet

Den var nok litt kald,men det verste jeg vet, er når venninner snakker med kjæresten på tlf når vi er sammen.

Anonym poster: 7345bfb98fc187f789553e3f137d746e

• Liker 2
Skrevet

Liker heller ikke å sende mld eller ringe typen, når jeg er sammen med venner. Da er jeg sammen med vennene mine og vil bruke tiden på dem. Pleier heller ikke å plage typen om han er sammen med venner. Vennetid er vennetid.

• Liker 1
Skrevet

Syntes faktisk det er ganske uhøfelig jeg da, å sitte med mobilen hele tiden mens man er sammen med venner! Ser ikke helt dette hysteriet for å prate på mobilen og sjekke facebook hele tia!

Skrevet

Det er viktig å balansere den tiden man har med kjæresten og venner, også når det kommer til sms, forskjellige typer chat, telefonsamtaler osv.

Jeg har venner jeg har hatt på besøk som kun har sittet og skrevet med kjæresten eller en de holder på med, og jeg har vært den som har gjort det. Er ofte man blir litt "oppslukt" av denne typen samtaler og glemmer litt alt og alle rundt seg. Synes det er bra han gir oppmerksomhet til den han er sammen med akkurat da! Er viktig at venner ikke føler kjæresten alltid settes først, da blir det fort konflikter. Vært der selv. Betyr ikke at han bryr seg mindre om deg, la han få tid i fred når han er med venner.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Jeg vet ikke når følgende blei "normal folkeskikk" mot kjæresten:

"Hei, Hva gjør du på?"

"Har en kompis på besøk. Vi ser på film."

"Ok. Da skal ikke jeg forstyrre deg."

"Hadetbra"

Mangler bare at han himlet med øynene til kompisene sine etterpå og bare "Jeeeesus, var da faen til blablabla der i gården da!"

Går an å si hadet på en skikkelig måte uten å bli jattende i telefonen foran besøket også. Et lite "jeg ringer deg seinere", kanskje. Høres mest ut på meg som at han syns er det "flaut" å være grei mot kjæresten foran kompisene sine.

Skrevet (endret)

Jeg liker heller ikke å skrive mld eller snakke i tlf når jeg er med venner. Liker heller ikke når folk skriver "Hei, hva gjør du på?" bare for å tekste, forstår ikke poenget.

samme her. Eksen min sendte meg meldinger og ringte hele tiden da vi var sammen (også avstandsforhold). Jeg orker ikke snakke om været og hva jeg har gjort på skolen hver eneste dag.

Holder på med en fyr nå, gjort det i noen mnd. Og det tar bare 10 min å gå til der han bor, men likevel har vi ikke møttes/ sendt meld/ringt/chatta på face på flere dager. Det er egentlig ganske deilig. Jeg er sliten etter skole og jobb, har ting å gjøre, og vil også ha tid med venner innimellom og. Og da orker jeg ikke ha en masete kjæreste etter meg hele tiden.

Noen er ikke så glad i å sitte på mobilen hele tida. Prøv å avtal faste "skype-dates" eller noe sånt, når dere begge har tid. Så slipper du å ringe han hver gang han er opptatt.

Endret av Kjempeliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...