Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg jobber for tiden i et parfymeri og lurer på om jeg har lov til å takke ja til en jobb ved siden av?

I parfymeriet har jeg en kontrakt hvor det står at jeg er ansatt timebasert, slik at jeg ikke har noe fast stillingsprosent, men er etter behov. Her har jeg fått faste vakter man, tirs, ons og annen hver helg. Jeg jobber selvfølgelig mer i juletider og ved ferieavviklinger.

Har fått tilbud om en jobb på en sportsbutikk hvor det er snakk om 1 kveld i uken og annenhver helg. Dersom jeg får dette til å gå opp, altså hvis jeg jobber fredag kveld i sportsbutikken og da får sportsjobben den helga jeg ikke er i parfymeriet, er dette da lov?

Kan min arbeidsgiver i parfymeriet si noe på dette?

Håper på svar!

Endret av Smartina
Skrevet (endret)

Det går helt fint å ha to deltidsjobber så lenge det ikke er konkurrerende bedrifter (feks Meny og Rema 1000), men parfymebutikk og sportsbutikk går bra :) Jeg har selv jobbet hver lørdag pga 2 deltidsjobber, det er kjipt i lengden men det går fint om du ønsker det. Arbeidsgiveren din på parfymeriet kan ikke si noe om du har en annen deltidsjobb i tillegg, så lenge det ikke går utover dine allerede faste vakter.

Endret av Sapree
Skrevet

Det går helt fint å ha to deltidsjobber så lenge det ikke er konkurrerende bedrifter (feks Meny og Rema 1000), men parfymebutikk og sportsbutikk går bra :) Jeg har selv jobbet hver lørdag pga 2 deltidsjobber, det er kjipt i lengden men det går fint om du ønsker det. Arbeidsgiveren din på parfymeriet kan ikke si noe om du har en annen deltidsjobb i tillegg, så lenge det ikke går utover dine allerede faste vakter.

Hei! Hvordan gjør du det med ferieavviklinger og/eller juletider når du/man har to deltidsjobber? :) for begge jobbene ønsker vel at man jobber mer hos dem i november, desember, sommermånedene og slikt..

Anonym poster: 447f5f3c35626cc97e85ef80f55bdfa1

Skrevet

har 3 jobber og det er ikke noe problem:) bare spill med åpne kort, fortell sjefen din på parfymeriet om stillingen på sportsbutikken og omvendt:)

• Liker 1
Skrevet

Hei! Hvordan gjør du det med ferieavviklinger og/eller juletider når du/man har to deltidsjobber? :) for begge jobbene ønsker vel at man jobber mer hos dem i november, desember, sommermånedene og slikt..

Jeg jobbet bare litt i juletidene, og da ble det sure miner fra begge arbeidsplasser..Av og til måtte jeg jobbe fra kl 8-16 på den ene og 17-20 på den andre rett etterpå! Jeg ble lei og sluttet på den ene plassen etterhvert. Det spørs vel hvordan arbeidsgiveren din er når det gjelder å ha to jobber, for de vil jo alltid at du skal jobbe på SIN arbeidsplass og prioritere den. Så lenge du har en god dialog med begge så kan de fikse det til slik som du vil, det kjipe er at om den ene vil at du ska jobbe ekstra så kan du ikke jobbe ekstra for du jobber på den andre plassen.

Skrevet

Jeg jobbet bare litt i juletidene, og da ble det sure miner fra begge arbeidsplasser..Av og til måtte jeg jobbe fra kl 8-16 på den ene og 17-20 på den andre rett etterpå! Jeg ble lei og sluttet på den ene plassen etterhvert. Det spørs vel hvordan arbeidsgiveren din er når det gjelder å ha to jobber, for de vil jo alltid at du skal jobbe på SIN arbeidsplass og prioritere den. Så lenge du har en god dialog med begge så kan de fikse det til slik som du vil, det kjipe er at om den ene vil at du ska jobbe ekstra så kan du ikke jobbe ekstra for du jobber på den andre plassen.

Ja, det var det jeg tenkte.. at det blir slik.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet (endret)

Jeg kombinerer to jobber og det funker helt fint.

Begge er ekstrahjelpsstillinger, men jeg sier ifra til begge jobbene med en gang jeg får vaktlisten fra den ene, sånn at jeg ikke blir satt opp på samme dag.

Neste uke f. eks jobber jeg mandag, tirsdag og onsdag på den ene jobben og fredag og lørdag på den andre.

Bare husk å kommuniser med begge :-)

Endret av Dreamdrops
Skrevet

Arbeidsgivere får innfinne seg med at folk har mer enn en jobb så lenge de ikke tilbyr 100% stilling. Det hadde hvertfall vært mitt svar om jeg hadde gått tilbake til å ha 2 deltidsjobber.

Anonym poster: 6a68de84254af3895fd48072b89253a9

• Liker 5
Skrevet

jeg har to deltidsjobber og det går veldig bra! jeg har ingenting fast da - liker å kunne velge selv. er nok ledig likevel :)

Skrevet (endret)

Jeg har også kombinert to deltidsjobber (fordelt over tre butikker, ettersom den ene butikken har samme butikksjef) før, og det var null problem! Det hender jo selvfølgelig at vakter kolliderer, så det er smart å gi den arbeidsgiveren som slipper månedsplanen sist oversikt over de datoene du jobber i den andre butikken - men skulle de allikevel kollidere har jeg aldri hatt et problem å få byttet en vakt med en kollega/fått dra litt tidlig fra den ene arbeidsplassen for å dra til den andre.

Vær allikevel obs på at det er utrolig slitsomt i julestria, ettersom begge bedrifter sannsynligvis vil ha deg i arbeid så mye som de overhode kan. Jula 2011 jobba jeg trettito dager i strekk fordelt over de to bedriftene, med en god del 'doble skift'. Jeg var godt utkjørt da jeg endelig fikk ta juleferie! (Men det var totalt verdt det da januarlønninga kom inn på konto.)

Endret av J.J.R
Skrevet

TS her

Jeg fortalte min arbeidsgiver om tilbudet fra sportsbutikken idag, men fikk strengt beskjed om å velge en av dem. Vi har parfymeri delt sammen med skobutikk (jeg er ansatt i parfymeriet" og sjefen sa da at jeg ikke kunne ha begge jobbene siden det også er skosalg i butikken :(

Skrevet

jeg har to deltidsjobber og det går veldig bra! jeg har ingenting fast da - liker å kunne velge selv. er nok ledig likevel :)

Jeg ønsker meg en hvor jeg kan skrive meg opp på vakter når det passer meg selv, ekstravakt, så bestemmer sjefen selv hvem han/hun vil gi vakten (e) til og hvor mange. Er det slike jobber du har? Hvor kan jeg eventuelt søke?

Skrevet

TS her

Jeg fortalte min arbeidsgiver om tilbudet fra sportsbutikken idag, men fikk strengt beskjed om å velge en av dem. Vi har parfymeri delt sammen med skobutikk (jeg er ansatt i parfymeriet" og sjefen sa da at jeg ikke kunne ha begge jobbene siden det også er skosalg i butikken :(

wow... skobutikk som henger sammen med et parfymeri? og da er d vel uansett ikke samme sko som er på sportsbutikken?:S

Skrevet

Jeg ønsker meg en hvor jeg kan skrive meg opp på vakter når det passer meg selv, ekstravakt, så bestemmer sjefen selv hvem han/hun vil gi vakten (e) til og hvor mange. Er det slike jobber du har? Hvor kan jeg eventuelt søke?

ja, det er sånn det fungerer på begge jobbene mine. enten så skriver jeg opp når jeg kan jobbe og får utdelt ledige vakter eller så sender de melding om ledige vakter. jeg er student, har ingen fast timeplan på skolen og det varier jo hvor mye det er å gjøre på skolen, om en har presentasjon den uka osv. vil tro det er ganske vanlig for studenter å ikke ha så mye fast, men jobbe når det passer. tror ikke det vil være noe problem for deg å finne en slik jobb :) jeg jobber i butikk og i helsevesenet

Skrevet

TS her

Fy faen for en møkkasjef du har vil jeg si da. Hva faen betyr det om det er skobutikk i samme lokale? Du kan helt fint fortelle at du jobber i parfmyeriet, ikke i skobutikken og det at dere tilfeldigvis deler lokale med en skobutikk er helt irrelevant. Du kan også si at sjefen din ikke bestemmer hvor du jobber og at inntil du heller blir tilbudt full stilling, så kan vedkommende drite og dra hva du gjør i den andre prosentandelen.

(Du bør kanskje legge det frem litt mer diplomatisk enn her, men du skjønner poenget ;)

Hvis sjefen ikke forstår, så hadde jeg faktisk sluttet i parfmyejobben, takket ja til sportsbutikken og funnet meg en annen deltidsjobb i tillegg. Da har du hvertfall kuttet ut en arbeidsgiver som du nå har funnet ut av at ikke respekterer tiden din.

Anonym poster: 6a68de84254af3895fd48072b89253a9

Annonse
Skrevet

ja, det er sånn det fungerer på begge jobbene mine. enten så skriver jeg opp når jeg kan jobbe og får utdelt ledige vakter eller så sender de melding om ledige vakter. jeg er student, har ingen fast timeplan på skolen og det varier jo hvor mye det er å gjøre på skolen, om en har presentasjon den uka osv. vil tro det er ganske vanlig for studenter å ikke ha så mye fast, men jobbe når det passer. tror ikke det vil være noe problem for deg å finne en slik jobb :) jeg jobber i butikk og i helsevesenet

Ok, takk :)

For jeg vil ikke være tilkallingsvikar, helst .. Men det er sjeldent jeg ser at butikker lyser ut ekstravakt stillinger, det går i enten deltidsansatt, heltid, eller tilkallingshjelp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...