Gjest Virvel Skrevet 17. mars 2004 #1 Skrevet 17. mars 2004 Folk tror på mye rart, så jeg tenkte vi kunne bedrive litt folkeopplysning for hverandre og avlive diverse myter. :-) Fra et par andre tråder her inne nå kan vi slå fast at: - Man får ikke brystkreft av deodoranter - Man får ikke mer hår av å barbere - Det er trygt å drikke alkohol når man går på penicillin - Bonsai kittens er bare tull Flere?
VesleBråka Skrevet 17. mars 2004 #2 Skrevet 17. mars 2004 Alle arabere stjeler ikke, ei voldtar gamle damer Alle taxisjåfører tafser ikke på kundene sine Haiking er ikke et greit fremkomstmiddel Alle dyrleger er ikke snille og dyrekjære
birgitte242 Skrevet 17. mars 2004 #3 Skrevet 17. mars 2004 - Det er trygt å drikke alkohol når man går på penicillin Når ble det ok å kombinere alkohol og antibiotika?
Arwen Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Når ble det ok å kombinere alkohol og antibiotika? sist sambo var hos legen og fikk pencilin spurte han om alkohol. Legen sa at dette ikke var noe problem å blande i det hele tatt.
Gjest Tristessa Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Er det trygt å drikke når man går på penicillin? Det ante jeg faktisk ikke. Trodde leger pleide å pålegge folk alkoholforbud mens de gikk på penicillin, jeg. Gjelder dette antibiotika også?
Gjest Moonshadow Skrevet 17. mars 2004 #6 Skrevet 17. mars 2004 sist sambo var hos legen og fikk pencilin spurte han om alkohol. Legen sa at dette ikke var noe problem å blande i det hele tatt. Det sa legen til meg også
Gjest care Skrevet 17. mars 2004 #7 Skrevet 17. mars 2004 Til alle fjortiser: Man får ikke større pupper av å ta p-pillen.
birgitte242 Skrevet 17. mars 2004 #8 Skrevet 17. mars 2004 Det er ikke farlig å drikke alkohol mens man går på penicillin, nei. Men det gjelder ikke andre typer antibiotika. Siden folk flest drar antibiotika og penicillin under en og samme kam, synes jeg godt at den myten kan leve videre. Alkohol og legemidler er generelt ingen god kombinasjon. -Og når det gjelder leger, vær så snill å ikke tro på alt det de sier! Jeg kjenner en lege som hardnakket hevder at man kan helt fint drikke alkohol under hele svangerskapet bortsett fra noen kritiske uker i begynnelsen.
VesleBråka Skrevet 17. mars 2004 #9 Skrevet 17. mars 2004 (penicillin skal jo gjennom levra, og det skal alkohol også. Det blir kanskje litt overbelastning hvis man blander. Men jeg tror faktisk dette varierer fra type til type, og det står på boksen hvis man ikke skal blande)
Gjest care Skrevet 17. mars 2004 #10 Skrevet 17. mars 2004 Det er ikke farlig å drikke alkohol mens man går på penicillin, nei. Men det gjelder ikke andre typer antibiotika. Siden folk flest drar antibiotika og penicillin under en og samme kam, synes jeg godt at den myten kan leve videre. Alkohol og legemidler er generelt ingen god kombinasjon. -Og når det gjelder leger, vær så snill å ikke tro på alt det de sier! Jeg kjenner en lege som hardnakket hevder at man kan helt fint drikke alkohol under hele svangerskapet bortsett fra noen kritiske uker i begynnelsen. Dette rådet synes jeg du burde linke noe forskning til. Jeg synes det er litt på kanten å si dette uten å henvise til fakta.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #11 Skrevet 17. mars 2004 Det jeg fikk greie på av min lege er at de fleste antibiotika ikke er farlige å kombinere med alkohol. Hun poengterte. "Ikke er farlige". Det betyr ikke at det er bra. Alkohol+ sukker + antibiotika er nam nam for sopp. Sopp er godt når de plukkes i skogen, ikke når de vokser i kroppen. Noen antibiotikalignende medisiner er fryktelig plagsomme i kombinasjon med alkohol. Det kan gi antabus-effekt. Noen antibiotika er i tillegg også så sterke for leveren at å kombinere det med alkohol slettes ikke er bra. Ikke alt kan settes på generelle formler. At vanlig penicillin kan kombineres med noen øl, er sikkert rett. Skjermen
Gjest care Skrevet 17. mars 2004 #12 Skrevet 17. mars 2004 Det jeg fikk greie på av min lege er at de fleste antibiotika ikke er farlige å kombinere med alkohol. Hun poengterte. "Ikke er farlige". Det betyr ikke at det er bra. Alkohol+ sukker + antibiotika er nam nam for sopp. Sopp er godt når de plukkes i skogen, ikke når de vokser i kroppen. Noen antibiotikalignende medisiner er fryktelig plagsomme i kombinasjon med alkohol. Det kan gi antabus-effekt. Noen antibiotika er i tillegg også så sterke for leveren at å kombinere det med alkohol slettes ikke er bra. Ikke alt kan settes på generelle formler. At vanlig penicillin kan kombineres med noen øl, er sikkert rett. Skjermen Så vidt med bekjent ødelegger alkoholen effekten av medisinen.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #13 Skrevet 17. mars 2004 Så vidt med bekjent ødelegger alkoholen effekten av medisinen. OK. Det har ikke jeg hørt, men det hadde vært artig å vite. Er det ingen som har noen bra artikler å komme med da? Ellers må jeg si at om min lege har sagt noe, er det ikke opplest og vedtatt. Det virker noen ganger som om folk slutter å tenke selv bare fordi en lege sier noe. Leger er forskjellige og tolker ting ulikt. En lege jeg vet om ville satt en antibiotikapasient på diett for candida, mens en annen ikke ville hatt noen tro på akkurat det.
Gjest Lamepskjerm Skrevet 17. mars 2004 #14 Skrevet 17. mars 2004 Siste gjest var meg igjen. Skjermen
Laina Skrevet 17. mars 2004 #15 Skrevet 17. mars 2004 Hva med å fortsette antibiotika/alkohol-debatten her? http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=71587
Gjest Moonshadow Skrevet 17. mars 2004 #16 Skrevet 17. mars 2004 Hva med å fortsette antibiotika/alkohol-debatten her?http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=71587 Tenkte på akkurat det samme :-)
Litago Skrevet 18. mars 2004 #17 Skrevet 18. mars 2004 Og med dette kan vi enkelt og greit avlive myten om at vi på KG kan og vet alt.
Gjest Carmelita Skrevet 18. mars 2004 #18 Skrevet 18. mars 2004 Man får ikke firkantete øyne av å sitte for nærme TV'en. Man "blir ikke sånn" av å lage grimaser.
Suzy Skrevet 18. mars 2004 #19 Skrevet 18. mars 2004 Du får ikke mark i magen av å spise snø (har lært det på "Kyrre" på petre!)
VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 #20 Skrevet 18. mars 2004 Man lever ikke på cola og grandis selv om man kan datating Sauer er ikke ålreite dyr (de lukter vondt og er lite kosete.. men lam er innmari fine og kosete da.. kanskje jeg tar feil her ) Alle menn liker ikke sex
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå