Gå til innhold

Usikker på om kontaktlinsen er der

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med den ene linsa i dag. Fikk ikke linsa ut, så jeg brukte halve dagen på å prøve å rette på den. Det hele endte med at øyet ble veldig irritert, og jeg er usikker på om linsa har ramlet ut av seg selv, eller om den fortsatt er der.

Synet er mer uklart enn normalt, men jeg har prøvd å lyse meg i øyet med lommelykt, og har også prøvd å ta en finger på øyet for å se om jeg får flytta på linsa, men det synes ingen linsekant rundt øyet, og om jeg tar på øyet, virker det ikke som om det ligger noe der.

Så hvorfor er synes såpass uklart?

Jeg ser ikke så dårlig at det pleier å være slik, selv uten linse på.

Øyet er som sagt veldig irritert, rødt og ømt nå, så jeg kan ikke fortsette med å ta mer på det.

Jeg kan selvfølgelig oppsøke optiker i morgen, men jeg skulle gjerne vært helt sikker på om jeg har fått ut den linsa eller ikke.

Har hatt betennelse på hornhinna tidligere, og vil jo absolutt få linsa ut, om den sitter der, så jeg ikke risikerer at linsa gnager på det irriterte øyet.

Problemet er bare at jeg ikke greier å finne linsa, og jeg finner den heller ikke oppe i øyelokket.

Anonym poster: 2f40048d2cc3c8b3a01873c78fd15b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig enkelt å teste om du har brillene dine i nærheten.

Bare ta dem på og sjekk om du ser klart med dem. Da har du definitivt ikke noen linse på.

Det er helt normalt å bli sår og irritert på øyet om du tafser på det i timesvis uten at det er noen linse der.

Sannsynligvis har linsen falt ut mens du har prøvd å finne den.

Når du er så sår og irritert er det også vanlig å få litt uklart syn, men det kan også hende at synet ditt har endret seg noe siden sist du var hos optikeren.

Skyll øyet med linsevann, saltvann eller øyedråper, hva du måtte ha for hånden og se det an til i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du at du har noe på øyet? Hos meg kan linsa vrenge seg og legge seg under øvre øyelokk. Har du tittet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med helt gjenklistret øye i dag, det er fortsatt like sårt, rødt og irritert. Har kikket overalt, finner den ikke. Tok på meg brillene, og jeg ser uklart på øyet jeg har linse på, mens på det irriterte øyet ble det veldig klart, så den har vel sannsynligvis falt ut, selv om jeg kjenner ubehag som et slags lite press på øyet hver gang jeg blunker.

Har nettopp vært hos optikeren, det er prøvelinser jeg går med nå. Venter på nye prøvelinser, så jeg får vel bare se det an et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har klart å irritere øyet nok til å skape en liten betennelse.

Skyll med saltvannsløsning og pass på å slappe av og vaske hendene godt når du skal ta på nye linser seinere.

Jeg ville drøyet å bruke linser ihvertfall et par dager for å unngå mer irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyet har begynt å roe seg nå, det er mindre rødt og irritert, og det er mindre ubehagelig når jeg blunker hardt nå. Fikk ut linsa på det andre øyet også, så nå går jeg uten linser til de nye prøvelinsene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok det at du pirket deg innpå øyet uten at det var noen linse der som gjorde at du fikk vondt og tåkesyn. :)

Fortsett å skylle øyet et par ganger om dagen så lenge det er rødt, så går det fortere over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...