Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har et fint forhold, ærlighet(håper jeg) litt usikkerhet fra min side om han går også videre, men ellers er det flott.

Så lurer jeg på.. Har reagert på dette den siste tiden, når han kommer hjem fra jobb å skifter så legger han lommeboken på benken, bordet etc. Da teller han hva han har i den.. Om jeg da går i dusjen senere på dagen teller han hva han har der med en gang. Dette gjør han også om morgenen. Trur han at jeg stjeler fra han, eller hva er problemet her? Er dette normalt? Jeg har ikke tatt det opp med han da jeg ikke kan nekte han å telle pengene sine, så klart skal han få lov til det. Og jeg ellers syntes det er ganske flaut om min samboer trur jeg stjeler fra han..

Jeg har da også min egen jobb, egne penger og har jeg ikke hatt har jeg lånt av han og omvendt. Det har vi aldri hatt noe problem med, og hele tiden vært åpne om økonomien vår.

Anonym poster: 058e4a8051bd483f4f2b4a8e007204c8

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Og hva svarte han da du spurte ham om dette da ?

• Liker 2
Skrevet

Han tror nok at du stjeler fra han.

Jeg hadde lagt penger INN i lommeboka hans hver gang han var i dusjen. Hvor forvirra hadde han ikke blitt da? :fnise:

• Liker 25
Skrevet

Kanskje jeg forklarte litt dårlig, prøver bedre. Jeg har ikke spurt han om dette tar jeg syntes det er flaut om han trur jeg stjeler fra han - om det er tilfelle. Samtidig som jeg ikke kan nekte han å telle pengene sine. Han får gjerne telle til krampa tar han, men om han trur jeg stjeler fra han så mener jeg en del av forholdet er ødelagt. For jeg syntes det inngår i ærligheten i et forhold.

-ts

Anonym poster: 24ba3d6de14ad8e78078252aea2f6b60

Skrevet

Det er jo ikke verre en å si litt lattermild en gang han står å teller penger da. "driver du å teller igjen? *le litt* har du glemt hva du hadde allerede?" Eller noe sånt på spøk da.

Og de kommentarene om hva han svarte da du spurte, var nok et hint om "hvorfor spør du han ikke?"

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes også du skal snike penger inn i lommeboka hans innimellom. En femtilapp eller noe. Snart spør han deg om hva som foregår. :)

• Liker 1
Skrevet

Men er jo så fort jeg går. Når han kommer hjem er jeg som oftes på kjøkkenet å lager mat. Da går han inn på badet, låser og jeg hører han telle. Om jeg går i dusjen etterpå teller han så fort jeg har gått inn i dusjen, og samme omvendt. Låser seg inn på badet og teller..

Skrevet

Jeg synes også du skal snike penger inn i lommeboka hans innimellom. En femtilapp eller noe. Snart spør han deg om hva som foregår. :)

Det skal jeg jaggu gjøre! :)

-ts

Skrevet

Dersom han fyren teller penger tre ganger og det er det samme beløpet hver gang så kan du spørre ham om han har tvangsatferd eller tvangshandlinger?

• Liker 5
Gjest bråkar
Skrevet

fantastisk forslag. Du kan forøvrig legge hva du vil i den lommeboka. legg en kondom i den og så be om å få sjekke den fordi du tror han ligger med andre.

Jeg hadde lagt penger INN i lommeboka hans hver gang han var i dusjen. Hvor forvirra hadde han ikke blitt da? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dersom han fyren teller penger tre ganger og det er det samme beløpet hver gang så kan du spørre ham om han har tvangsatferd eller tvangshandlinger?

Ja, er jo bare oss to her så beløpet kan ikke endre seg akkurat heller. .

Skrevet

kanskje han har ocd ? har han noen andre tinger han gjentar ? eller andre spesielle handlinger ?

Skrevet

kanskje han har ocd ? har han noen andre tinger han gjentar ? eller andre spesielle handlinger ?

Han har svak autisme om det hjelper noe, men har tidligere vært i et forhold med han og det var aldri sånn da. Nå har han jo også fått behandling og blitt bedre. Så forstår ikke hvorfor han brått skal gjøre slikt nå.

Skrevet

Det KAN jo være tvangstanker?

Skrevet

Han har svak autisme om det hjelper noe, men har tidligere vært i et forhold med han og det var aldri sånn da. Nå har han jo også fått behandling og blitt bedre. Så forstår ikke hvorfor han brått skal gjøre slikt nå.

Autisme. Han har et oppheng. Du må jo snakke med fyren. (Jeg hadde ikke motstått sjansen til å tulle med ham og fylt opp med alt mulig rart..)

Skrevet

Jeg tenker at jeg begynner å legger noe penger oppi, noe øredobber han ikke vet jeg har også videre. Når han da tilslutt nevner det kan jeg benytte sjansen til å si at han sjekker den hele tiden..

Er bare det at jeg rett og slett tar meg nær av det når han sjekker den hele tiden, jeg føler at han må sjekke at jeg ikke stjeler fra han, og for meg skal det ikke være sånn i et forhold.

Jeg sjekker lommeboken da jeg går til butikken, for å se om bankkortet er der - da jeg ofte pleier å glemme det. Men jeg sjekker den da ikke hjemme flere ganger daglig.. Det syntes jeg er rart.

-ts

Skrevet

Hæ? er det noen som går rundt med kontanter i lommeboka?

TIlgang til kontoen hans det er vel helt utenkelig?

• Liker 2
Skrevet

ler. ser det for meg... :P

Skrevet

Jeg hadde lagt inn en post-it-lapp hvor det stod 'Tipper det er like mye som i stad! :)', men det med pengene er morsommere. Sånn bortsett fra hvis han får et mentalt sammenbrudd fordi han tror han teller feil hele tiden.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...