Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fag fra universitetet tilsvarende R1, så jeg lurer på om det er en god ide å ta bare R2 nå til mai? Eller bør jeg kanskje ha gått gjennom R1-pensum for å kunne gjøre det bra?

Anonym poster: 080832cf5736175e1e5ec995bb6ec28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ta R2? Hvis det er et krav for å komme inn på et studie må du vel ha R1 også (med mindre de godtar tilsvarende fag fra høyere utdanning).

Det er jo ikke verre enn å prøve seg, og sliter du så kan du skaffe/låne R1-boka og ha som oppslagsverk. :)

Skrevet

Hvorfor skal du ta R2? Hvis det er et krav for å komme inn på et studie må du vel ha R1 også (med mindre de godtar tilsvarende fag fra høyere utdanning).

Det er jo ikke verre enn å prøve seg, og sliter du så kan du skaffe/låne R1-boka og ha som oppslagsverk. :)

Universitetet godkjenner mine mattefag fra høgskolen som tilsvarende R1. Det betyr at om jg tar R2 så kan jeg ta enkeltemner som krever R1 og R2.

Anonym poster: 080832cf5736175e1e5ec995bb6ec28f

Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan du ligger an i disse delemnene, men av erfaringen er R2 i grunn relativt uavhengig fra R1. Noe videreføring er det jo, men integrasjonsteknikker, vektorer osv. kan vel i mine øyne gjennomføres, hvis dette gikk igjen i dine høyskoleemner.

Ta en titt på delemnene i R1 og R2, slik at du selv kan gjøre deg opp et standpunkt. Blir jo vanskelig for oss å fortelle deg hva du skal gjøre, når vi ikke vet hvor du står.

http://sinusr1.cappelendamm.no/

http://sinusr2.cappelendamm.no/

Skrevet

Ja, R2 er ganske uavhengig fra R1. Dessuten, så er R1-matte på universitetet omtrent som R2 på vgs. Tror jeg. Jeg hadde den "lette" varianten av matte på universitetet i fjor og den var så og si lik R2 fra videregående.

Anonym poster: 5d6d95074d5acb4f86c6a4d2e1fa0040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...