Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært sammen med verdens flotteste gutt i snart ett år, og vi har det helt utrolig bra sammen. Vi klaffer bra på alle måter, og har så godt som like synspunkter på "de viktige tinga". Vi går begge i 3. klasse på vgs, og nå begynner russetiden å nærme seg så smått.

Problemet er at jeg tidligere var i et seriøst forhold, mens jeg var hans første. Han har nå begynt å tenke på at å ha et åpent forhold et par uker i russetiden hadde jo vært ganske kult. Jeg har uttrykt meg ganske sterkt at dette er noe jeg ikke ønsker i det hele tatt, både fordi jeg personlig ikke hadde takla det, og jeg er ikke interessert i å rote/ligge med andre enn han.

Det som gjør at jeg faktisk vurderer å la han få rast fra seg et par uker, er at en venninna av meg er i samme situasjon som gutten min. Hun har vært i samme forhold i 4 år, og aldri vært med noen andre. Nå er hun helt forferdelig nysgjerrig på hvordan det er å være med andre, og hun vurderer å gjøre det slutt pga nysgjerrigheten rett og slett.

Jeg er så fryktelig redd kjæresten min også skal få den samme oppfatningen etterhvert, om han kun har vært med meg og vi forblir sammen gjennom og også etter militæret.

Han har sagt at han kun ønsker dette åpne forholdet et par uker for å ha prøvd det litt, deretter vil han at vi skal fortsette som nå.

Det jeg egentlig spør om er vel om det er noen her som har gjort eller hørt om noe lignende, prøvd åpent forhold en periode, gitt kjæresten "hall pass" osv, og hvordan det eventuelt gikk. Om det redder forholdet vårt at jeg lar han surre rundt litt, føler jeg at det er noe jeg må vurdere :/

Ville noen her vurdert det samme eller er jeg svak og fullstendig idiot som tenker over dette?

Hilsen fortvila jente som setter stooooooor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Takler du at han er sammen med deg, men puler masse annet i tillegg?

Jeg personlig hadde ikke taklet det og jeg mener at dersom man har "funnet den rette" så bør man ikke ha den trangen til å plutselig ha et åpent forhold i noen uker. Det vil bare ødelegge for forholdet, tenker jeg.

Det var heldigvis aldri noe alternativ i min russetid.

Skrevet

Men hva mener han om at du skal få rote rundt da? Er det greit for han?

Anonym poster: a9e2081e9e1329f4196d8c067299f069

Skrevet

Snoopy_93, nei jeg takler det ikke i det hele tatt, blir kvalm av tanken, men om han absolutt vil så føler jeg ikke at jeg kan nekte han. Men da må jo han/vi ta konsekvensene av at det mest sannsynligvis ikke vil fungere etterpå..

og til ditt spm AnonymBruker, så syns ikke han at det er noe problem i det hele tatt at jeg ligger med andre. Noe jeg syns er ganske merkelig ettersom han ellers ikke er no fan av at jeg danser med andre gutter på fest og sånt. Han sier at det eneste som setter en mental stopper for han når det gjelder hele pakka er at det sårer meg mer enn det ville gledet han..

-Ts

Skrevet

Jeg tror at om du gir han "hall pass" i russetiden vil ikke du kunne klare å glemme tanken på at han har knulla rundt... Du sier at du ikke ønsker det, og at han ikke er fan av at du danser med andre på byen en gang. Sannsynligvis ville ikke han ha taklet om du hadde hatt sex med andre i russetiden heller. Det som kanskje virker som en genial plan for å lettest mulig kunne knulle rundt for så å komme tilbake til deg etter på, kommer nok til å virke som det dummeste valget han noensinne tok i etterkant.

Anbefaler deg å fortelle kjæresten din at om han virkelig vil være med deg så burde han ikke ønske å "knulle rundt". Det vil alltid komme stunder i livet hvor man kan bli fristet, men om man skal be om hallpass til å dele rundt på kuken sin hver gang det skjer, så kan man like gjerne ha et åpent forhold konstant. - Syns jeg.. :)

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bli venn med masse nye gutter da, og vise bilder av de til kjæresten din, og si "han, han og han skal jeg prøve å ligge med når vi skal ha åpent forhold". Da tenker jeg pipa får en annen låt ganske kjapt. Men, at han ønsker et åpent forhold i utgangspunktet er ikke positivt i mine øyne.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er bare så utrolig enig med deg Lykkerusen, men jeg er dum nok til å være såpass usikker på meg selv, og tro at om jeg ikke lar han gjøre det så kan han vurdere å gjøre det slutt senere fordi han blir nysgjerrig. Han er generelt den typen som er småredd for å forplikte seg til noe, tar avgjørelser veldig kjapt når ting faller han inn uten å tenke særlig nøye gjennom dem. Hadde derfor vært veldig typisk han å gått gjennom med det her, før så å komme angrende tilbake senere, som du egentlig sier.

hahaha, ideen om bildene likte jeg! han hater når jeg nevner at andre er kjekke osv, så jeg kan jo gni det skikkelig inn, og se om han tar poenget :P

Men så er vel det med åpent forhold en sånn guttedrøm? at de tror de bare kan valse inn på en fest, peke seg ut den diggeste dama og få hu der og da, noe som selvfølgelig i virkeligheten ikke fungerer :P

Men nå som jeg har fundert litt på det her, så har jeg jo finni ut at OM vi skulle gjort det her, så hadde grunnreglene vært slik at han ikke får gjøre noe foran meg, eller med noen jeg kjenner/vet hvem er. og ettersom han bare skal på lokale fester i russetida, noe jeg og skal, så vil de aller fleste der være kjent, samtidig som jeg vil være i nærheten. Dette vil jo si at på to uker, så rekker han max 4 fester, hva er da sannsynligheten for at han faktisk får seg noe?

Om jeg er tøff nok så går det kanskje an å gamble sånn som det, og la han prøve. Da kan han ikke senere si at han ikke fikk slått seg løs pga han hadde dame i alle fall!

-Ts

Skrevet

Han tror kanskje gresset er grønnere på den andre siden, men i de fleste tilfeller så begår man bare en stor feil. Det virker ikke ut som om han egentlig synes det er greit at du "roter" med andre heller, men siden han er nysgjerrig og kunne tenke seg det selv, så må han på en måte akseptere akkurat det for deg også. Siden det er en spennende tanke for han, tenker han sikkert at det ikke gjør noe hvis du ligger med andre heller. Men når dere ser tilbake etter russetiden, og skal fortsette som før, så vil antageligvis ingenting være som før. Hvis han ønsker nye variasjoner i sexlivet, bør han komme med deg om det. Ikke lete hos andre...

• Liker 1
Skrevet

Det er da opp til deg. Evt kan du spørre om å få være med.

Skrevet

Den verste er at sexliver vårt er helt fantastisk, ikke no å klage på der, hverken fra min eller hans side. Og vi har et veldig åpent og ærlig forhold, prater om alt, derfor han også turte å nevne denne "fantasien" for meg, og ikke bare fortrenge den som så mange andre gutter gjør. hehe, å være med er ikke aktuelt, da hadde jeg drept den andre dama på flekken :sinna: , jeg er ganske så sjalu av meg.. men ettersom det er en såpass stor fantasi så føler jeg lissom at jeg ikke kan nekte han det om han absolutt vil.

Men hvor lett er det egentlig å få seg no da? er sjangsen virkelig så stor for at han finner noen å hoppe til køys med på 2 uker at jeg bare burde la han prøve og faile?

-Ts

Skrevet

Den verste er at sexliver vårt er helt fantastisk, ikke no å klage på der, hverken fra min eller hans side. Og vi har et veldig åpent og ærlig forhold, prater om alt, derfor han også turte å nevne denne "fantasien" for meg, og ikke bare fortrenge den som så mange andre gutter gjør. hehe, å være med er ikke aktuelt, da hadde jeg drept den andre dama på flekken :sinna: , jeg er ganske så sjalu av meg.. men ettersom det er en såpass stor fantasi så føler jeg lissom at jeg ikke kan nekte han det om han absolutt vil.

Men hvor lett er det egentlig å få seg no da? er sjangsen virkelig så stor for at han finner noen å hoppe til køys med på 2 uker at jeg bare burde la han prøve og faile?

-Ts

om han er kjekk er det nok en sjans for at han klarer det. Han kan jo tross alt bed deg om å ikke bli med ut på byen en kveld, eller forsvinne fra deg på en fest. om du gir han tillatelse til å være utro, så kan du ikke heller følge etter han..

Skrevet

Jeg syns i allefall han er råkjekk, men det er jo min smak, men han er ingen upopulær gutt nei :/ Jeg får vel bare stå på mitt og satse på at det kun er en fantasi han kan leve med å ikke få oppfylt..

Skrevet

Jeg hadde en venninne som ga såkalt "hall pass" til kjæresten da han skulle reise i USA med noen kompiser, mest fordi hun ikke ville være den kjipe dama og fordi hun tenkte at det som skjer der borte ikke har noe med her hjemme å gjøre!

Vel, hun klarte ikke la være å spørre om han hadde ligget med andre etc. Da han sa at ting hadde skjedd, men de betydde ikke noe, så klarte hun ikke la det ligge heller. For å si det slik, hun ble en usikker, og i hans øyne kjip kjæreste etter dette, så det gikk jo til helvete allikevel!

Anonym poster: de96ae899ffc6707d9c15126f25c00ac

• Liker 1
Skrevet

off, kjenner meg igjen i det hun tenkte.. og kan så lett se for meg at det skjer med oss også! kjenner jeg bare blir mer og mer irritert på typen som har lyst til det her og ikke innser at det kommer til å fucke opp alt -.-

-Ts

Skrevet

Gutten sier jo rett ut at du ikke er god nok for han hvis han vil pule andre..

Anonym poster: 634257c052f48e38c4dfa954408b6943

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er han i det hele tatt glad i deg? Er man VIRKELlG glad i/elsker noen tenker man ikke på å ligge med andre enn den man er sammen med. Såkalt "hall pass", hva for noe godt skal det gjøre når dette er en løsning som ikke vil aksepteres av begge?

For meg høres dette utvilsomt ut som et forhold som undertiden står på vaklende ben. Sier du nei, vil han garantert være barnslig nok til å bli gretten, og da henger forholdet i en tynn snor. Likeledes vil det være om du gir han en motvillig aksept for; la oss kalle det et godkjent/akseptert sidesprang slik det fremgår av den sikkert noe vage avtalen dere inngår på muntlig vis. Du vil hate at han ligger rundt med andre i de to ukene og føle deg forrådt av den du elsker. Der av vil du også begynne å bli gretten og forholdet henger da også i en svært tynn tråd.

I en sådan stund er det dessverre ingen vinnere. Han ønsker det ene og du det andre. Inntil en av dere oppriktig skifter mening eller dere kommer frem til et kompromiss som er levelig for begge parter, vil denne skuten risikere å synke til havets bunn.

Endret av Pene sko...
  • Liker 4
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Hvis han senere skulle oppdage at "gresset er grønnere på den andre siden fordi han har hatt få forhold", så betyr jo det at han har mistet interessen for deg. Da går det jo "den veien" uansett, gjør det ikke? Hvis han virkelig er glad i deg ville han ikke ønske å pule rundt. Og så tenker jeg litt framtidsrettet, om det er greit at han har seg med andre i russetida, så kanskje han vil ta lett på det senere og?

Nei, for meg hadde det vært uaktuelt. Ikke la deg trykke ned i søla fordi du er redd for å miste ham! Vil han miste deg så gjør han det uansett. Man kan ikke få både i pose og sekk. Han må velge, være fri og frank og pule rundt, eller ha kjæreste.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg hadde en venninne som ga såkalt "hall pass" til kjæresten da han skulle reise i USA med noen kompiser, mest fordi hun ikke ville være den kjipe dama og fordi hun tenkte at det som skjer der borte ikke har noe med her hjemme å gjøre!

Vel, hun klarte ikke la være å spørre om han hadde ligget med andre etc. Da han sa at ting hadde skjedd, men de betydde ikke noe, så klarte hun ikke la det ligge heller. For å si det slik, hun ble en usikker, og i hans øyne kjip kjæreste etter dette, så det gikk jo til helvete allikevel!

Anonym poster: de96ae899ffc6707d9c15126f25c00ac

Så utrolig merkelig med jenter som tror de er kjipe fordi de ikke vil at kjæresten deres skal gjøre som de vil bare fordi de skal på en ferietur.

On topic: For å være ærlig vil jeg ikke si at dere har det utrolig bra sammen når han har spurt deg om dere skal ha et åpent forhold i russetiden. For meg er det helt tåpelig!

Ja, jeg har hatt et forhold gjennom hele russetiden og det var ikke snakk om å ha et åpent forhold for det, for å si det sånn.

Jeg skjønner veldig godt at dette er noe du ikke vil!

Skrevet

takk for svar alle sammen!

på spm om han er glad i meg/elsker meg, ja, jeg er ikke i noen som helst tvil om det. og han har sagt at han ikke har lyst på åpent forhold så lenge jeg blir såret av dette. Så han aksepterer det jeg vil. det er kun jeg som vurderer å gi han det for å la han få den erfaringen elr hva jeg skal kalle det.

og på det emnet om hvordan man kan være glad i noen og likevel ligge rundt med andre? vel, hvor mange tråder er det ikke her inne om folk som tenner på å se kjæresten knulle andre, som fantaserer om å gjøre det med andre selv om man vil ha et trofast forhold med partneren (dette blir jo selvfølgelig paradoksalt..) men poenget er jo at det er en seksuell fantasi, noe han tenner på og er nysgjerrig på. skulle jo selvfølgelig ønske han ikke hadde denne fantasien, men sånn er det.

Og dette betyr ikke at jeg støtter han, jeg bare forsøker å se ting fra hans side, selv om det er noe jeg absolutt ikke liker. jeg er i det hele tatt glad han stoler nok på forholdet vårt til å tørre å si noe som dette, uansett hvor "galt" det måtte være.

hehe, dette ble rene forsvarstalen :P

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...