Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :) Jeg håper virkelig det er noen her inne som kanskje kan hjelpe meg litt. Jeg er en 19 år gammel jente som skal studere sosionom til høsten, men jeg vet ikke helt hvor enda. Jeg tenker mye på Lillehammer, da jeg har hørt og lest at det skal være en fin plass å studere.

Så jeg lurte på om det er noen her som har gått der eller går der nå og kan fortelle litt om det? Hvordan er miljøet, skolehverdagen, byen osv?

Hvordan er dagene og studiene lagt opp? Er det slik at man skal på skolen å ha undervisning/foredrag/gruppearbeid etc. hver dag i uken?

Tusen tusen takk for svar!

Anonym poster: b9e052e3feae430d24020d0919dbaedb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som kan svare?

Anonym poster: f7826c4c59696886318677bb3576dff1

Skrevet

Heihei :) Jeg håper virkelig det er noen her inne som kanskje kan hjelpe meg litt. Jeg er en 19 år gammel jente som skal studere sosionom til høsten, men jeg vet ikke helt hvor enda. Jeg tenker mye på Lillehammer, da jeg har hørt og lest at det skal være en fin plass å studere.

Så jeg lurte på om det er noen her som har gått der eller går der nå og kan fortelle litt om det? Hvordan er miljøet, skolehverdagen, byen osv?

Hvordan er dagene og studiene lagt opp? Er det slik at man skal på skolen å ha undervisning/foredrag/gruppearbeid etc. hver dag i uken?

Tusen tusen takk for svar!

Anonym poster: b9e052e3feae430d24020d0919dbaedb

Jeg går på sosionom 2.året på universitetet i Agder, Kristiansand. Her trives jeg kjempe godt og det er et veldig fint studiemiljø.

Her i Kristiansand er det lite som er obligatorisk av studiehverdagen. Det er lagt opp til forelesninger ca 2-3 dager i uken, hvor vi da har forelesninger 2-3t pr dag, og mulighet for gruppearbeid i 2t etter forelesning.

Det er et ganske tungt studie. Veldig mye pensum/lesing og oppgaveskriving. Det er tungt stoff, veldig mye fremmedord i begynnelsen.

Som sosionom har man veldig mange muligheter, man kan jobbe innen NAV, institusjoner for psykisk/fysisk utviklingshemmet, barnevern, PPTjenesten, skole, ja, mange muligheter. Jeg jobbet i et par år relatert til studie før jeg begynte å studere, ig det er jeg veldig glad for i ettertid. For man trenger gjerne noen knagger å henge pensumet på gjennom semesterene for å klare å se hvilke sammenhenger det snakkes om i pensum :-)

Anonym poster: 5eb43af42f63747e92b883d08e683397

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt på det samme til høsten! eller jeg vet at jeg skal studere sosionom på lillehammer til høsten. Har hørt at det er et kjempe godt studentmiljø, i og med at det er ikke så stort. Gleder meg!

Skrevet

åh, så morosmt! hvor er du fra da? :) jeg er helt fra nord, jeg

Skrevet

Lillehammer er en suveren by både med tanke på studier, bolig og fritidsaktiviteter.

Skrevet

Takk for svar, godt å høre det fra flere :)

Skrevet

Jeg tenker også på sosialt arbeid i Lillehammer! Jeg er en gutt fra Oslo, siste år på vgs nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...