Gå til innhold

Gul sløyfe , kan det være noe for mennesker også?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

I det siste har det vært mye snakk om å feste en gul sløyfe til hunder som av forskjellige årsaker helst ikke skal komme i kontakt med andre hunder. Når andre ser den sløyfen vet de at de ikke skal la hunden sin hilse på den hunden. Smart løsning synes jeg .

Jeg tenkte at dette også kunne brukes til mennesker. Her om dagen kjøpte jeg tre slike sløyfer. To til hundene og en til meg selv. Den gule til meg selv fester jeg på ytterjakken de dagene jeg ikke vil snakke med noen.

Jeg er ikke så supersosial ,og har dager der jeg synes det er veldig tøft å skulle være nødt til å snakke med andre. Nå har jeg begynt å feste den gule sløyfen på meg på slike dager.

Jeg møtte en gammel klassekammerat en slik dag og istedet for å verbalt avvise han, pekte jeg på sløyfen og gikk videre.Han smilte og nikket bare. Jeg er helt overbevist om at han forstod betydningen av sløyfen. Er dette sært av meg, eller er det ok å feste en gul sløyfe til seg selv de dagene der det er ekstra tøft, og en helst vil slippe small talk?

Med hilsen fra:

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å feste ei gul sløyfe på døra mi for å unngå dørselgere. Hadde vært supert om gul sløyfe holdt rumensk tiggerpakk på behørig avstand i hvert fall.

Anonym poster: ef483d20b8a4875f6729fb05eb4ba2ce

• Liker 2
Skrevet

Selv har jeg begynt å gi ut gule sløyfer til folk jeg mener ikke bør snakke med andre..

• Liker 9
Skrevet

En god ide, men jeg ville ikke gått med den på gata.

Sitter i åpent kontorlandskap og kunne gjerne brukt en sånn der. Da er terskelen for å mase på meg litt høyere. Så slipper jeg også å gi dem fingeren med et surt "piss off" også :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Hahaha, regner med at du troller, og om du gjør det, er dette en av de mer underholdende trolletrådene jeg har sett på lenge! :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Troll eller ikke, syns det er en genial idè, både for mennesker og dyr :)

• Liker 3
Skrevet

Haha, jeg håper at dette ikke er trolling! Tror jeg hadde ledd så jeg hadde tisset litt på meg om jeg hadde sett det der skje:)

Anonym poster: 77c3c9ff0b430eaab0bf45cd01d40353

Skrevet

Nå har jeg festet ei gul sløyfe på mobilen min, så jeg regner med at telefonselgere og telefontiggere holder seg unna.

Anonym poster: ef483d20b8a4875f6729fb05eb4ba2ce

• Liker 4
Gjest Kaninpus
Skrevet

Flott initiativ! Selv går jeg med et stort gult bånd rundt hue de dagene jeg har PMS og er til fare for meg selv og omgivelsene!

• Liker 2
Skrevet

Kan man bruke gul sløyfe mot innbruddstyver og biltyver??

Tenker meg en gul sløyfe rundt ene sidespeilet.

Anonym poster: 5ba8e51a7be448d7c8a108eaa5fdfa0a

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet

Hvorfor reagerer dere så sterkt på dette?

Sikkert for at det er en ny tanke. Mange av oss opplever stadig mer mas og jag , og lengter etter å få gå i fred i butikkene og på tur enkelte dager. Hvor mange av oss treffer gamle kjente og mennesker en egentlig ikke har lyst til å snakke med , men som man må av høflighetsgreie på nettopp slike dager. Hvor ekkelt og klein er det ikke å stå slik og småprate . Stå og trampe og prøve å finne en unnskyldning til å gå uten å være uhøflig eller såre noen.

Jeg følte det så befriende da jeg på en dårlig dag kunne peke på sløyfen og gå.

Nå er jeg i den situasjonen at jeg sliter litt psykisk og det er ikke så artig å svare på standartspørsmålene; hvordan går det? Hva jobber du med? Osv. Nå som jeg har denne sløyfen kommer jeg til å unngå alt sånt i framtiden. Nå er det kun snakk om enkelte dager at jeg tar den på. Dager jeg føler at jeg trenger den.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

I det siste har det vært mye snakk om å feste en gul sløyfe til hunder som av forskjellige årsaker helst ikke skal komme i kontakt med andre hunder. Når andre ser den sløyfen vet de at de ikke skal la hunden sin hilse på den hunden. Smart løsning synes jeg .

Jeg tenkte at dette også kunne brukes til mennesker. Her om dagen kjøpte jeg tre slike sløyfer. To til hundene og en til meg selv. Den gule til meg selv fester jeg på ytterjakken de dagene jeg ikke vil snakke med noen.

Jeg er ikke så supersosial ,og har dager der jeg synes det er veldig tøft å skulle være nødt til å snakke med andre. Nå har jeg begynt å feste den gule sløyfen på meg på slike dager.

Jeg møtte en gammel klassekammerat en slik dag og istedet for å verbalt avvise han, pekte jeg på sløyfen og gikk videre.Han smilte og nikket bare. Jeg er helt overbevist om at han forstod betydningen av sløyfen. Er dette sært av meg, eller er det ok å feste en gul sløyfe til seg selv de dagene der det er ekstra tøft, og en helst vil slippe small talk?

Med hilsen fra:

Jon Are

Jeg syntes at du burde ikke syke ned til det nivået. Hva slags samfunn vil vi skape dersom vi lærer å communisere med hverandre ved bruk av et tullete sløyfe. Hvis du ikke orker å snakke, si ifra til personen at du må komme deg videre raskt.

Anonym poster: dceaa6113392dcc241fcbdab5465e771

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes gul sløyfe på de dagene man aller helst vil være i fred høres ut som en genial plan jeg.

Er selv introvert og har ikke alltid veldig stort behov for å snakke med gud og hvermannsen, så en gul sløyfe i håret en dag jeg føler meg litt bleh hadde vært tingen. Om folk skjønte hva den gule sløyfa stod for, that is.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er en lur idè jeg!

Det er jo ikke snakk om å sette sløyfer på andre, men på en selv om en har en dårlig dag.

Forstår ikke de sterke reaksjonene her om dette temaet. Dette kan jo faktisk hjelpe folk med angst eller lignende med å komme seg ut av huset og gå en tur uten å måtte involvere seg i folk.

Anonym poster: 156f8763dde8d4ca034fad224819d584

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

ninuska_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...