Windy Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Bare av ren nysgjerrighet; når tulipanene først har åpnet seg, hvor lenge vil de stå? Det er ikke optimale forhold her i og med at det er litt varmt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Du får dem til å stå lengre om du setter dem kaldt når du ikke er der. (Tulipaner tåler lave temperaturer) Et alternativ er å legge gummistrikker rundt kronbladene om natta. (Hindrer også kronbladene i å åpne seg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Og du må ha bare 2-3 cm med vann i vasen....tulipaner drikker med hele stilken og vil ved mye vann åpne seg og bli "missformet" fortere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mars 2004 takk, takk, da har jeg helt ut litt vann =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg ville ikke brukt gummistrikk rundt tulipanene mine. Jeg ville imidlertid brukt bare litt vann og satt dem kjølig og mørkt når jeg ikke var tilstede. Kjøleskap er et fint sted. Tulipaner tåler godt å ligge tørt ei stund, men da må du huske å snitte dem på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå