Snurrebart Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Ja, håpløst teit spørsmål.... Men jeg elsker krydderier så jeg lurer på hva som er deres favorittkrydder! I mat og i desserter Mine er koriander, muskat og rosèpepper i middager, og kardemomme i desserter. Og hvis noen lurte, JA jeg er kjempesulten! 1
Noir Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Chili, hvis det regnes som krydder. Type fersk. Ellers er jeg veldig glad i å bruke litt søte krydder, som hel stjerneanis, kanel etc. Men favoritten er frisk koriander, som jeg dyrker selv. Brukes masse til feks. indisk, også lager jeg gjerne korianderpesto som kan brukes til mye forskjellig
momo Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Chili explosion er min favoritt. Ellers elsker jeg fersk hvitløk.
Gjest Raindrops Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Chili Explosion, basilikum, kanel og pepper er det jeg bruker mest. Førstenevnte putter jeg på så og si alt jeg spiser av middagsmat.
Siggen! Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 Chili Explosion, basilikum, kanel og pepper er det jeg bruker mest. Førstenevnte putter jeg på så og si alt jeg spiser av middagsmat. Hmm, hørtes sterkt ut.. er det sterkt? haha
Gjest Raindrops Skrevet 30. januar 2013 #12 Skrevet 30. januar 2013 Hmm, hørtes sterkt ut.. er det sterkt? haha Jeg er ikke så veldig glad i sterke ting, og synes ikke det krydderet er så veldig sterkt, men det avhenger selvsagt av hvor mye du har på.
fruBeist Skrevet 30. januar 2013 #13 Skrevet 30. januar 2013 også lager jeg gjerne korianderpesto Oppskrift? Høres spennende ut Favoritter er sort pepper og chili
Siggen! Skrevet 30. januar 2013 #14 Skrevet 30. januar 2013 Jeg er ikke så veldig glad i sterke ting, og synes ikke det krydderet er så veldig sterkt, men det avhenger selvsagt av hvor mye du har på. Jeg er heller ikke det. Ødelegger så mye av maten. Får dessuten totalt renne nese av det Men er det et krydder du vil anbefale til å sette god smak på kjøtt som kyllingfilet, kjøttdeig o.l.?
Gjest winston Skrevet 30. januar 2013 #16 Skrevet 30. januar 2013 Om det bare skal være et, er det helt klart sort pepper. Kummin er en klar nummer to. Ellers går det mye i laurbær, kanel, nellik, stjerneanis og sennepsfrø.
Gjest Raindrops Skrevet 30. januar 2013 #17 Skrevet 30. januar 2013 Jeg er heller ikke det. Ødelegger så mye av maten. Får dessuten totalt renne nese av det Men er det et krydder du vil anbefale til å sette god smak på kjøtt som kyllingfilet, kjøttdeig o.l.? Ja jeg bruker det som sagt til alt. Basilikum er også sykt godt til kylling synes jeg.
Gjest test123 Skrevet 30. januar 2013 #18 Skrevet 30. januar 2013 Hoff pommes frites krydder med dill!
Noir Skrevet 30. januar 2013 #19 Skrevet 30. januar 2013 Oppskrift? Høres spennende ut Favoritter er sort pepper og chili En korianderplante, et par hvitløksfedd, 2ss olivenolje, 1/3 presset lime, salt, pepper og litt nøtter eller lignende (gresskarkjerner, hasselnøtter eller pinjekjerner). Kjøres i foodprosessor (lurt å ta nøtter/lignende litt først). Kjempegodt med kylling:)
Rubies_ Skrevet 30. januar 2013 #20 Skrevet 30. januar 2013 Elsker det meste av krydder, men favoritter er: Dillpepper, karri, kummin, havsalt, oregano, kanel, paprika og peppermix. Bruker også en stooor del friske "krydder" i form av urter, chili, hvitløk og sitron/lime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå