Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to karakterer i 3BI (eksamen og standpunkt). Tar de med eksamenskarakteren når de regner snitt ved 23/5 regelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, naturligvis.

Anonym poster: 2009693680aab0a8f423c4251dd3088c

Skrevet

Ja, naturligvis.

Hvorfor er det helt naturlig? De skal jo regne slik at det lønner seg for søkeren.

Skrevet

Hvorfor er det helt naturlig? De skal jo regne slik at det lønner seg for søkeren.

Man får ikke fjernet karakterer man ikke syns er gode nok bare fordi man vil, vet du... 3Bi vil ikke være med i utregningen i det hele tatt dersom det er generell studiekompetanse uten realfagskrav på studiet TS ønsker å gå, men siden hun nevner spesiefikt dette faget, og spør om kun standpunktkarakteren teller med, så vil jeg tro hun skal inn på studium som har krav til realfag. Og dersom 3Bi er med på å tilfredsstille realfagskravet, så vil alle karakterer hun har i dette faget telle med.

Skrevet

Man får ikke fjernet karakterer man ikke syns er gode nok bare fordi man vil, vet du... 3Bi vil ikke være med i utregningen i det hele tatt dersom det er generell studiekompetanse uten realfagskrav på studiet TS ønsker å gå, men siden hun nevner spesiefikt dette faget, og spør om kun standpunktkarakteren teller med, så vil jeg tro hun skal inn på studium som har krav til realfag. Og dersom 3Bi er med på å tilfredsstille realfagskravet, så vil alle karakterer hun har i dette faget telle med.

Det er ikke krav om biologi, men det lønner seg for meg å få realfagspoeng som følger med. Derfor kommer de til å regne med biologien. Men drit i det, jeg tar heller fysikk til våren, så kan jeg få poeng derfra istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...