Gå til innhold

Forskjellige bryllupsspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg, og har i den forbindelse en del (dumme) spørsmål. Det vil si, jeg har allerede googlet og lest litt, men vil være _helt_ sikker på hvordan alt skal ordnes.

Jeg bor i Oslo, og tenker da at vi skal gifte oss i Tinghuset.

Har printet ut alle skjemaer, og på det står det blant annet 'sted og tidspunkt for vigselen'. Betyr det at jeg må bestille dag og tid før vi sender inn skjemaet, eller kan det punktet stå tomt?

Og hvordan går man frem for å ordne time? Møter opp, ringer, eller hva? Og nøyaktig hvem er det man ringer, eller hvor er det man møter opp (setter pris på nøyaktig lokasjon eller nummer..).

Og hvor lang ventetid er vanlig?

Vi har heller ikke lyst til å ha noen kjente tilstede, så om jeg ikke har misforstått - så er det mulig å si i fra på forhånd at man trenger to vitner (som da blir noen som jobber på tinghuset eller noe slikt?)? Riktig..?

Og et litt mer objektivt spørsmål kanskje - jeg har denne kjolen som jeg tenkte på å bruke; http://www.zalando.no/mintberry-kjoler-hvit-m3221c03v-003.html

Men har begynt å lure på om jeg kanskje burde være mer pyntet. Hva synes dere? :)

Anonym poster: cb89be740a9c6e841d81fb6c7a2ef79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle tinghuset-spørsmålene dine har jeg ikke greie på, men kjolen din var nydelig :)

Gjest Adriane
Skrevet

Ser Alt Godt har svart på spørsmålene dine, per say - så jeg svarer på det ang kjolen. Jeg syns den er kjempesøt, og absolutt fin nok syns jeg :) (ikke alle trenger å ta helt av som meg, hehe)

Skrevet

Ååå kjolen er helt nydelig! Ser for meg at du har en helt enkel, god, gammeldags blomsterkvast til den. Mange forsvinner helt på sin egen bryllupsdag. Ingen ser dem for de digre kjolene, all pynten, sminken og hårfrisyrene. Du kommer til å se klassisk vakker ut, på enkelt vis. Jeg misunner deg nesten litt.

Jeg tror du må sette dato før du sender papirene ja. Papirene er bare gyldig en viss tid også.

Anonym poster: c1153e0bce47d6f78db9194de4637458

Skrevet (endret)

Er rimelig sikker på at Du må ha dato før papirene sendes inn. De er kun gyldige fire måneder fra folkeregisteret utstedes dem.

Søt kjole :)

Endret av pusla
Skrevet

Vi fikk ikke bestille tid for vielse på tinghuset før vi hadde papirene i orden. Men vi snakket med tinghuset og spurte om de hadde mye ledig den datoen vi ønsket, og det hadde de, så da skrev vi dato på papirene og satsa på at det gikk i orden.

Skrevet

Ja, nå ser jeg at tinghuset må ha papirene først så da må de jo sendes til folkeregisteret uten dato. Da lærte jeg noe i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...