AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Jeg har alltid hatt litt kviser, så jeg begynte på Zyrona (Diane) p-piller. Da forsvant alle kvisene i ansiktet, samt seborisk eksem i hodebunnen min. Desverre ble jeg nesten tvunget til å slutte på p-pillene grunnet hyppige migrene anfall, så jeg sluttet etter ett års forbruk. NÅ, tre mnd etter slutt har ansiktet mitt blusset opp med MASSE kviser. Jeg våkner opp hver dag til 2-3 nye kviser. Og tro meg, hudpleie produkter hjelper ikke. Eksemen i hodebunnen har også blusset opp, og håret er fetere enn noen gang. Vil dette går tilbake til det normale? Har dere noen andre anbefalinger? Er det noen behandling som gir permanent effekt? Jeg blir mer eller mindre tvunget av kroppen min til å starte med p-pillene igjen.. Anonym poster: 5560bf66d8ae37cf5a73ffb9da65b261 1
muffin26 Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Hei har ingen råd, men går gjennom det samme sluttet på diane og nå 3 månder senere masse hudormer og masse store ømme kviser på haken. Jeg håper det går over. Gikk på diane i 8 år uten pause.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Jeg lover at det blir bedre, men det føles som man sitter i helvete selv når det står på, ikke sant? Sluttet på p-piller og hadde de forjævligste kviseutbrudd dere kan tenke dere, hele ryggen, brystet, halsen, ansiktet, sår i hodebunnen, hår fett som en smørklatt. 5-6 Måneden etter p-pille slutt begynte det hele å roe seg, de verste kvisene forsvant, og det var bare små igjen, etter 8-9 måneder forsvant mesteparten, etter 1 år var jeg normal igjen. Gikk på yasmin i 9 år. Ikke begynn på hormonprevansjon igjen, det blir mye, mye bedre. Anonym poster: ef5e8411f5d4b9da2424f414936fe5cf
muffin26 Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Jeg lover at det blir bedre, men det føles som man sitter i helvete selv når det står på, ikke sant? Sluttet på p-piller og hadde de forjævligste kviseutbrudd dere kan tenke dere, hele ryggen, brystet, halsen, ansiktet, sår i hodebunnen, hår fett som en smørklatt. 5-6 Måneden etter p-pille slutt begynte det hele å roe seg, de verste kvisene forsvant, og det var bare små igjen, etter 8-9 måneder forsvant mesteparten, etter 1 år var jeg normal igjen. Gikk på yasmin i 9 år. Ikke begynn på hormonprevansjon igjen, det blir mye, mye bedre. Anonym poster: ef5e8411f5d4b9da2424f414936fe5cf gud nå ble jeg så glad for å høre dette:) håper det stemmer på meg også, jeg har vurdert å begynne på diane igjen. Problemet er jeg får disse ømme kulene på haken og aldri hatt kviser der før. Det var mest på kinnene.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 gud nå ble jeg så glad for å høre dette:) håper det stemmer på meg også, jeg har vurdert å begynne på diane igjen. Problemet er jeg får disse ømme kulene på haken og aldri hatt kviser der før. Det var mest på kinnene. Ja, jeg kjenner meg igjen i det du sier, jeg fikk så store og stygge kviser, både slike under huden og over huden at jeg tenkte "herlighet, dette kommer jo aldri til å gå vekk igjen..!!". Men etter et halvt års tid gikk det verste vekk igjen. Med tiden vil det gå fortere vekk igjen også, i begynnelsen fikk jeg bare masse på en gang, over alt, men så forsvant det etterhvert og færre begynte å komme. Diane og Yasmin er begge ganske kraftige typer p-pille, mye hormon i driten, så gikk det over på meg, håper jeg at det også går over på deg. Anonym poster: ef5e8411f5d4b9da2424f414936fe5cf
muffin26 Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Ja, jeg kjenner meg igjen i det du sier, jeg fikk så store og stygge kviser, både slike under huden og over huden at jeg tenkte "herlighet, dette kommer jo aldri til å gå vekk igjen..!!". Men etter et halvt års tid gikk det verste vekk igjen. Med tiden vil det gå fortere vekk igjen også, i begynnelsen fikk jeg bare masse på en gang, over alt, men så forsvant det etterhvert og færre begynte å komme. Diane og Yasmin er begge ganske kraftige typer p-pille, mye hormon i driten, så gikk det over på meg, håper jeg at det også går over på deg. Anonym poster: ef5e8411f5d4b9da2424f414936fe5cf det er rart legen ikke informerer om dette flr man starter. Det som er rart jeg fikk mensen med en gang og den har vært regelmessig hele 3 månder. Jeg vil helst aldri bruke dette drittet igjen håper bare huden min blir fin.
Roo Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Jeg fikk utskrevet Diane fordi jeg har akne.I og med at akne faktisk er en hudsykdom er ikke dette noe du blir kvitt, men du kan stabilisere det med rett behandling og pleie, som feks p-piller. Den dagen jeg bestemmer meg for å bli gravid og må slutte på pillene kommer jeg til å ta kontakt med hudlege. Dette er fordi jeg VET at kvisene vil blusse opp igjen og vil gjøre alt for å unngå at det går tilbake til sitt verste igjen. Eneste jeg har hørt om som virkelig kan ta knekken på kvisene er ISO.-kuren. Jeg føler veldig med alle som sliter med dette, det er ikke gøy!!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 det er rart legen ikke informerer om dette flr man starter. Det som er rart jeg fikk mensen med en gang og den har vært regelmessig hele 3 månder. Jeg vil helst aldri bruke dette drittet igjen håper bare huden min blir fin. Jeg fikk også mensen igjen med en gang, perfekt 28dagers syklus og hele greia, men kvisene som kom skremte driten av meg, jeg var sikker på at dette ikke kom til å gå over, men jammen gjorde det det. Jeg fikk utskrevet Diane fordi jeg har akne.I og med at akne faktisk er en hudsykdom er ikke dette noe du blir kvitt, men du kan stabilisere det med rett behandling og pleie, som feks p-piller. Den dagen jeg bestemmer meg for å bli gravid og må slutte på pillene kommer jeg til å ta kontakt med hudlege. Dette er fordi jeg VET at kvisene vil blusse opp igjen og vil gjøre alt for å unngå at det går tilbake til sitt verste igjen. Eneste jeg har hørt om som virkelig kan ta knekken på kvisene er ISO.-kuren. Jeg føler veldig med alle som sliter med dette, det er ikke gøy!! Så leit Jeg fikk yasmin som vanlig prevansjon, men hvis man får Diane pga akne og kviser, og man slutter, så er det nok mest sannsynlig at kvisene ikke går over. Jeg fikk kviseutbrudd som følge av forandringer i hormonene, tok jo vekk den enorme mengden hormoner som faktisk sitter i yasmin, dritt............. Anonym poster: ef5e8411f5d4b9da2424f414936fe5cf
muffin26 Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Jeg begynte også på diabe pga akne, men sa var je 20. Bør ikke kvisene roe seg ned når man er 28. Ohhh nedtur. Må jeg begynne på diane igjen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå