Gå til innhold

Noe suger datatrafikk. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget de siste dagene at jeg har brukt så mye av kvota mi på datatrafikk. Noe må stå og bruke datatrafikk uten at jeg har satt igang noe.

Jeg har avsluttet alle apper som går, men allikevel bruker den. Hvor kan jeg finne ut hva som bruker MB?

Samsung G S3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på innstillinger og databruk. Nedover der er det en liste over hvor mye de forskjellige appene bruker.

Skrevet

Snapchat? Jeg ble hvertfall belastet for sms i USA for det, det kunne visst skje, har kanskje ikke så mye med datatrafikk, men ble noen kroner ekstra på deg også. Ambefaler deg å ha av nettverken når det ikke er i bruk :)

Skrevet

Gå på innstillinger og databruk. Nedover der er det en liste over hvor mye de forskjellige appene bruker.

Der ligger facebookappen på topp. Den har jeg jo avsluttet. Kan ikke huske den appen har brukt så mye før. Når jeg trykker på aktive programmer er det ingen som går nå.

Skrevet

Mulig den ligger og synkroniserer kontinuerlig. Min gjorde det, men jeg har avinstallert hele greia nå. Se om den ligger med aktiv synkronisering i Innstillinger, under Kontoer.

Skrevet

Snapchat? Jeg ble hvertfall belastet for sms i USA for det, det kunne visst skje, har kanskje ikke så mye med datatrafikk, men ble noen kroner ekstra på deg også. Ambefaler deg å ha av nettverken når det ikke er i bruk :)

Har ikke snapchat. Syns det er greit å ha på datatrafikk så jeg slipper å koble til hver gang. Det har ikke vært noe problem tidligere, men virker som noe plutselig har begynt å bruke MB helt av seg selv.

Skrevet

Mulig den ligger og synkroniserer kontinuerlig. Min gjorde det, men jeg har avinstallert hele greia nå. Se om den ligger med aktiv synkronisering i Innstillinger, under Kontoer.

Bildesynk sto på, men det slo jeg av i går. Kan ikke finne noe mer som står på.

Skrevet

Hm, nei. Jeg liker ikke facebookappen, så de få gangene jeg skal sjekke FB på mobilen så bruker jeg heller browseren.

Jeg har datatrafikk på hele tiden, men det eneste som oppdaterer kontinuerlig er wordfeud. Totalt ligger jeg på under 150 MB i måneden, med generelt lite bruk, og så og si aldri på wifi (kun ved nedlasting av oppdateringer/apper).

Skrevet

Hm, nei. Jeg liker ikke facebookappen, så de få gangene jeg skal sjekke FB på mobilen så bruker jeg heller browseren.

Jeg har datatrafikk på hele tiden, men det eneste som oppdaterer kontinuerlig er wordfeud. Totalt ligger jeg på under 150 MB i måneden, med generelt lite bruk, og så og si aldri på wifi (kun ved nedlasting av oppdateringer/apper).

Jeg har 600 inkludert i mnd, men bruker det sjeldent opp. Har også worfeud, men få spillere der akkurat nå så det kan heller ikke være den som suger.

Sjekket kontoer og ingen av dem står med synk på.

Merkelig.

Skrevet

Hvis du ser at facebook bruker mye data så kan du gå inn på den via innstillinger - databruk og huke av for "deaktiver bakgrunnsdata kun på mobilt nettverk". Der ser du også nøyaktig hvor mye som brukes i bakgrunn. Gjelder forsåvidt alle programmer.

Skrevet

Hvis du ser at facebook bruker mye data så kan du gå inn på den via innstillinger - databruk og huke av for "deaktiver bakgrunnsdata kun på mobilt nettverk". Der ser du også nøyaktig hvor mye som brukes i bakgrunn. Gjelder forsåvidt alle programmer.

Takk :) Da prøver jeg det. Håper det hjelper.

Skrevet

Du kan også ringe å høre med telefonselskapet ditt om alt er avskrudd,og det likevel trekker. Jeg hadde det problemet,og da var det feil hos telefonselskapet. Fikk tilbakebetalt pengene, da de fant ut at det var de som hadde feil.

Anonym poster: 8fe1f4e6eb6e7a51217b6588a6f28cc8

Gjest Morteno
Skrevet

Du kan også ringe å høre med telefonselskapet ditt om alt er avskrudd,og det likevel trekker. Jeg hadde det problemet,og da var det feil hos telefonselskapet. Fikk tilbakebetalt pengene, da de fant ut at det var de som hadde feil.

Jobber selv i kundeservice i et telefon selskap og jeg har aldri hørt om noen tilfeller der en feil i nettverket eller lignende har forårsaket dette. Sier ikke at det er umulig, men sjeldent. Jeg har nok hatt godt over 2000 saker der folk har brukt mye data uten å mene at de har gjort det, i alle sakene var det reelt bruk. Rundt 70% av sakene var nok iPhones, da. Pussig.

Databruk oversikten som ligger i Android er noe man må lese av med en klype salt da den ikke er helt nøyaktig. Operatøren din vil ha det nøyaktige forbruket.

Skrevet

Jobber selv i kundeservice i et telefon selskap og jeg har aldri hørt om noen tilfeller der en feil i nettverket eller lignende har forårsaket dette. Sier ikke at det er umulig, men sjeldent. Jeg har nok hatt godt over 2000 saker der folk har brukt mye data uten å mene at de har gjort det, i alle sakene var det reelt bruk. Rundt 70% av sakene var nok iPhones, da. Pussig.

Databruk oversikten som ligger i Android er noe man må lese av med en klype salt da den ikke er helt nøyaktig. Operatøren din vil ha det nøyaktige forbruket.

Jeg hadde skrudd av alt, kundeservice mente det samme som deg, men da de sjekket det mer nøye, fikk jeg en melding fra de at de hadde hatt feil,og hvor mye de hadde trukket meg urettmessig,og som de nå førte tilbake på kontantkortet mitt. Jeg rakk ikke å fylle på kontantkortet mitt før saldoen var tilbake på null.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...