Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dritteksen min? hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, var i et voldelig tyrannisert forhold med verdens største dritt av et levende menneske. Da jeg til slutt kom meg bort, flyttet jeg 9 timers kjøring fra ham og hjem til familie. Det er nå 3-4 år siden, og jeg anmeldte det aldri. Jeg var innom legevakta ved 2-3 anledninger og dikta opp historier som "jeg fallt ned trappa" eller "jeg fikk kjøkkenskapet i trynet". Utrolig hvor troverdig man selv tror man er når man sitter der knust, griner, med slagspor i ansikt og hode, og tror man overbeviser noen fordi man ikke vil gjøre det verre.

Uansett, dette drittfjeset vil ikke gi slipp, han maser og maser "jeg elsker deg, jeg vil ha deg, jeg lever ikke uten deg". Når det er bursdag sender han sms og gratulerer, når han ikke får svar, finner han noe annet å mase om. Feks "husker du at du lånte bøker av meg, få de tilbake?". Om jeg gjorde, husker jeg det ikke, det er bare unnskyldninger og grunner til å mase og vise seg i livet mitt igjen.

Jeg svarer ikke, jeg har gjort det klart at det er over og ut, OVER OG UT. Men likevel maser han og styrer på.

Kan jeg gå innom politiet, fortelle de historien, men uten bevis for hverken vold eller anmeldelse fra tidligere eller noe, og få de til å ringe ham og be ham slutte?

Anonym poster: a46d07a634e938cb670efe5dfe91f1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokkere nummeret hans? Og fra alle sosiale medier?

• Liker 5
Skrevet

Jeg prøvde å blokke ham helt og holdent fra livet mitt, og da begynte han å mase på vennene mine, som fant det mildest talt ubehagelig siden de vet hva som skjedde. Føler jeg må ha en viss kontakt liksom.

Men nå ORKER JEG IKKE, jeg klarer ikke mer, jeg har sagt det er over og ut, og likevel kontakter han meg, det er som han finner trøst i det. Nei, jeg vet ikke jeg, jeg vil bare at noen skal fortelle ham at det er slutt, og han hører ikke på meg.

Skrevet

Ring legevakten på stedet der du var, og forklar det hele.

Mulig de noterte noe om "misstenkelige skader" eller "tegn på vold" i journalen din.

Om du har beviser til å støtte påstanden din, så kontakt polititet og be om besøksforbud. Da har han heller ikke lov til å ta kontakt. Spør politiet i forhold til å mase på vennene dine.

Du kan også forsøke å anmelde for misshandling, men mulig det vil gjøre han enda mer intens.

Viktigst er at du ikke gir han respons på meldinger etc. All respons trigger mer aktivitet fra hans side.

• Liker 3
Skrevet

Ringe legevakten dit ja, det kan jeg gjøre. De har sikkert ført opp et eller annet, når de fikk inn en totalt ustabil grinende person med merkelige "kjøkkendør"skader. Det er jo tidenes mest brukte unnskyldning.. beste en kommer på der og da.

Jeg vil ikke melde ham for mishandling, for da blir jeg faen meg aldri kvitt ham, han kommer til å bli så jævla intens at det ikke finnes ord for det, truet ham med det før, og da ble ting bare enda verre.

Overser all kontakt fra hans side, men jeg sitter her og koker innvendig, dritten ødelegger dagene mine.

Skrevet

Ringe legevakten dit ja, det kan jeg gjøre. De har sikkert ført opp et eller annet, når de fikk inn en totalt ustabil grinende person med merkelige "kjøkkendør"skader. Det er jo tidenes mest brukte unnskyldning.. beste en kommer på der og da.

Jeg vil ikke melde ham for mishandling, for da blir jeg faen meg aldri kvitt ham, han kommer til å bli så jævla intens at det ikke finnes ord for det, truet ham med det før, og da ble ting bare enda verre.

Overser all kontakt fra hans side, men jeg sitter her og koker innvendig, dritten ødelegger dagene mine.

Men besøksforbud hadde vel gitt han et tydelig signal. Prat med legevakt og politi. De vet hvilke muligheter du har, og er vandt med sånne personer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får manne meg opp og ringe legevakta, og høre hva de synes, eller hva de har notert. Så får jeg ringe politiet og høre om de kan støtte meg litt opp.

Jeg klarer ikke mer, jeg orker seriøst ikke at han skal prøve å egle seg inn i livet mitt igjen med ting som:

- Gratulerer med dagen!

- God jul

- Godt nytt år

- Bøkene mine, kan jeg få de?

- Nå er det så og så lenge siden jeg sist så deg, jeg savner deg

- Jeg elsker deg

- Blablabla-pissunnskyldning til å ta kontakt-blabla

At ikke den voldelige psykopaten kan ta et hint.

Skrevet

Har du en mannlig kompis som er villig til å stille litt opp for deg?

Om han sender en melding i rettningen av "drit i å legge deg etter dama mi. Taper!" så burde du vel framstå som litt mer utilgjengelig? Broren til en venninne, eller noe?

Men best er jo om han kan stoppes uten at man må ty til en hel "teateroppsettning".

Klem til deg. :hug: :hug:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt på det, og det blir siste utvei, at jeg får en buldrende kompis til å enten ringe eller sms'e at han skal holde seg unna.

Men nå er dette en psyko av dimensjoner, jeg vil helst ikke involvere andre. Men har flere kompiser som har sagt "jeg kan ta en prat med ham jeg..", og ikke alle mener direkte prat, men det er uaktuelt at de møtes i allefall, det blir heller kjeft over telefonen.

Kjenner jeg blir helt svak og tom for krefter når det er snakk om å ringe en legevakta, sist jeg gjorde det, var fordi jeg var skadet, men jeg skal gjøre det i løpet av dagen. Og politet etterpå, alt etter resultat.

Takk for klem og gode råd. :klem:

• Liker 1
Skrevet

Ikke la deg knekke!

Da vil han vinne på en syk måte.

Gjør deg så utilgjengelig som mulig.

Stå på. Det må jo bare bli bedre.

Og om en grei politimann gidder å ringe han, så kan det ha litt avkjølende effekt, om du er heldig. Bedre med en politi som buldrer litt, enn en kompis.

• Liker 1
Skrevet

Det verste er at fyren er nødt til å være syk på en eller annen måte, for jeg oppdaget, en stund ut i "forholdet", at han hadde blitt anmeldt ved to andre aledninger også, av forskjellige kvinner. Den ene til og med for voldtektsforsøk. Man vil jo tro det beste om kjæresten sin, selv om det er helt på styr, så jeg tenkte ikke over at det var sant før en stund etterpå.

Tenkte jeg skal se om jeg kan samle noe bevis og høste sympati hos en politmann ja..

Forresten, tror du det hjelper med mailer, brev og sånn?

En periode klikket han amok og sendte masse mailer, handskrevne brev, men mest om savn og piss, vet ikke, men tror kanskje at det enkelte plasser står nærmest en tilståelse av at han har behandlet meg grusomt. Selvsagt ikke direkte eller rett ut, mer sånn "jeg tror kanskje jeg har vært litt stygg mot deg, deg var aldri meninga, blabla", men alt kan vel støtte litt..

Skrevet

Alt sånt hjelper, selvsagt.

Det underbygger dine påstander, sammen med journalen din.

Du kan høre om du kan møte opp personlig på politistasjonen og legge fram det du har. Få legesenteret til å sendte tingene direkte dit. Det kan være enklere å prate med en sympatisk politi enn å forklare seg i telefon.

Jeg vet at politiet prøver å prioritere vold i nære relasjoner, så om de har kapasitet vil de hjelpe deg.

Bor du på et stort sted? Er det langt til politi/lensmann? Hvis ikke, så ta turen innom.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg bor på et lite sted, og utfra lokalavisa å dømme så er de mest opptatt av å rive opp hasjreir og dele ut diverse trafikkbøter, det skjer ganske lite annet her. Kan jo hende de har mulighet.

Skal huske på å nevne det til legevakta når jeg ringer, at de kanskje kan fakse eller maile ting direkte til politet.

De mailene og alt, kan jeg printe det ut selv? Eller må jeg gi de tilgang til mailboksen min? I tilfelle de er redd jeg har redigert noe, eller noe..

Skrevet

om du føler du må ha en viss kontakt så er det jo din egen feil. de fleste nye telefoner nå til dags har blokkeringsfunksjon og du kan lett blokkere nummeret hans.

du kan kontakte politiet ja men det eneste de kommer til å gjøre (siden det ikke er direkte trusler) er å ringe han for en prat.

men ud kan jo faktisk bare blokkere nummeret hans da men....

Skrevet

Nei, jeg bor på et lite sted, og utfra lokalavisa å dømme så er de mest opptatt av å rive opp hasjreir og dele ut diverse trafikkbøter, det skjer ganske lite annet her. Kan jo hende de har mulighet.

Skal huske på å nevne det til legevakta når jeg ringer, at de kanskje kan fakse eller maile ting direkte til politet.

De mailene og alt, kan jeg printe det ut selv? Eller må jeg gi de tilgang til mailboksen min? I tilfelle de er redd jeg har redigert noe, eller noe..

Print ut de værste. Så kan du spørre om de trenger å se mailboksen.

Jeg tror avisene synes det er kulere å skrive om at politiet slår til mot hasj-reir enn om alt det andre, mer rutinepregede, som de må ordne opp i. Gi de i hvert fall en sjangse. På et lite sted kan det være at de gir seg mer tid til å lytte enn på et stort.

• Liker 1
Skrevet

ALL sympati fra meg. Har vært igjennom samme helvete.

Det som funker:

Først: Du må få deg en liksom-crazy ny type, som truer han med juling om han ikke til helvete lar deg være i fred. Du kan sende meldingen selv om du vil, bare pass på at den inneholder ord som "Hei Ola! Jeg kommer til å knuse skallen om du ikke holder deg unna dama mi!". Menn som han er redd for de som er like sterke som seg :) Særlig når de er enda sykere og har enda færre grenser. Derfor må det være en ganske ekstrem melding, som bare en person sykere og mer aggressiv enn han kunne ha skrevet.

Punkt 2 er sosialt ansvar. Gå til politiet. Det er viktig for neste menneske som anmelder han at det ligger noe inne på han fra før. Hvis ikke går han alltid fri.

Så, hvis det trengs: Du må få frem psykopaten i deg selv :) (Forstå meg riktig) Han må merke det at du nå har blitt så iskald og kynisk at du også har null sperrer. Sånn sett føler han ikke lenger at det er noe å hente hos deg, og han blir også ganske redd deg. Du må bare overgå han i drøyhet. Så hvis du møter han på gata, må du bare sette deg selv i den modusen at du ser iskaldt sykt på han og ler en syk liten latter, og du må være uforutsigbar som aldri før. (Dette forutsetter at du tør å se din egen frykt i hvitøyet, og det kommer også til å dytte deg langt ut av offermentalitet og du kommer til å føle frihet og styrke.)

Husk han er kanskje vant til at du er forutsigbar, snill og redd. Det er det han assosierer deg med og vil komme tilbake til, og den assosiasjonen du må bryte! Han tenner kanskje på å få til å skremme deg og å trøste deg igjen, han elsker denne form for makt og kontroll. Derfor: Få ut jæveln i deg, bli venn med den! Bli komfortabel med den, og tanken om at det er helt ok å være sterk, helt ok å være jævlig tilbake med de som er jævlig mot en. Tren kampsport om du må. Han kommer til å merke denne vibe-endringen i deg, og da vet han at det ikke er mer å hente, og at det er du som har kontrollen nå.

Skrevet

Lang historie kort, var i et voldelig tyrannisert forhold med verdens største dritt av et levende menneske. Da jeg til slutt kom meg bort, flyttet jeg 9 timers kjøring fra ham og hjem til familie. Det er nå 3-4 år siden, og jeg anmeldte det aldri. Jeg var innom legevakta ved 2-3 anledninger og dikta opp historier som "jeg fallt ned trappa" eller "jeg fikk kjøkkenskapet i trynet". Utrolig hvor troverdig man selv tror man er når man sitter der knust, griner, med slagspor i ansikt og hode, og tror man overbeviser noen fordi man ikke vil gjøre det verre.

Uansett, dette drittfjeset vil ikke gi slipp, han maser og maser "jeg elsker deg, jeg vil ha deg, jeg lever ikke uten deg". Når det er bursdag sender han sms og gratulerer, når han ikke får svar, finner han noe annet å mase om. Feks "husker du at du lånte bøker av meg, få de tilbake?". Om jeg gjorde, husker jeg det ikke, det er bare unnskyldninger og grunner til å mase og vise seg i livet mitt igjen.

Jeg svarer ikke, jeg har gjort det klart at det er over og ut, OVER OG UT. Men likevel maser han og styrer på.

Kan jeg gå innom politiet, fortelle de historien, men uten bevis for hverken vold eller anmeldelse fra tidligere eller noe, og få de til å ringe ham og be ham slutte?

Føler med deg, helt klart! Det som hjalp meg var at politiet anmeldte det en dag det gikk så langt at jeg ringte de. Da jeg skulle på avhør fortalte jeg også om flere andre ganger, og viste de bildene jeg hadde fra tidligere. Da holdt han seg unna noen dager, deretter tok han kontakt - så etter noen uker fikk han ny dame og jeg var i ''himmelen'' - her har han ikke tatt mer kontakt!! Til politiet igjen, dette ble anmeldt i August og jeg har enda ikke fått noe svar fra de - selv når de var der og så det, og hørte alt som hendte før de kom igjennom en samtale mellom meg og nødnr.

Skrevet

Punkt 2 er sosialt ansvar. Gå til politiet. Det er viktig for neste menneske som anmelder han at det ligger noe inne på han fra før. Hvis ikke går han alltid fri.

Helt enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...