AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Jeg vet ikke engang om jeg skal le eller gråte, men så oppgitt er jeg akkurat nå over skuffelsen. Har en psykopat til sjef og alle, en etter en har sykmeldt seg og aldri kommet tilbake. Jeg er stortsett alene med henne nå, for ikke engang vikarene blir værende her, når vi lokker dem med fast ansettelse. Det har vært en del overtid på meg det siste året pga det. Å sykmelde meg er for øyeblikket ikke aktuelt (men er ikke langt unna fra å vurdere det). Derfor sender jeg søknader i hytt og pine. Så da jeg endelig fikk napp var jeg overlykkelig. 2.gangsintervju gikk strålende. De praktisk talt tilbød meg jobben. De ville bare snakke med min nåværende sjef først. Jeg vet ikke hva hun har fortalt dem men jeg fikk ikke jobben, men jeg kan forestille meg at det bare er løgn! Hva gjør man egentlig i en sånn situasjon? Har jeg noen rettigheter? Jeg ringte de jeg var på intervju hos og de beklaget at jeg ikke fikk den, men de bestemte seg for å velge en annen. Ja problemstillingen er blitt tatt opp tidligere med HMS, sjefen over henne, skrevet ett brev til ledelsen fra meg og kollegene uten resultat. Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Med tanke på at du kaller henne en psykopat har du kanskje ikke hatt verdens beste oppførsel overfor henne? Kan tenke meg hun har snakket om samarbeidsvansker eller lignende. Eventuelt har faktisk den som fikk jobben fått mer skryt og din nåværende sjef har ikke snakket stygt om deg. Synes du skal ringe de du var på intervju med og spørre hvorfor du ikke fikk jobben. Om det er på grunn av noe som ble sagt i samtalen med din nåværende sjef synes jeg du burde ta det opp med henne. I slike situasjoner der du er usikker på din nåværende sjef som referanse kan det være lurt å oppgi andre referanser i tillegg. Det er vanskelig å forklare situasjonen uten å virke som en drama-queen sikkert, men det er din beste sjanse om du vet at du ikke kommer til å få skryt fra referansen. Anonym poster: 526e7d0334ede594a10cce75cc578da2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Er vel sjelden noe sjakktrekk å oppgi nåværende sjef som referanse. Jeg har alltid holdt jobbsøking skjult for arbeidsgiver. Anonym poster: 5bda4faa6570f6d6879fa42f3df5e3b7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Det er uprofesjonelt av en "ny arbeidsgiver" å legge så stor vekt på din nåværende arbeidsgivers meninger om deg. Tror du kan prise deg lykkelig for at du ikke fikk jobben, pga. sjefen din. Neste gang må du si til en potensiell ny arbeidsgiver at du ikke ønsker de tar kontakt med nåværende sjef, men at du gjerne stiller opp med relevante referanser. Du kan om så bruke en kollega du jobber sammen med på denne arbeidsplassen. Ved spørsmål, kan du svare ærlig på det at din sjef er grunnen for at du slutter, vedkommende holder deg nede og du ser ingen fremtid i dette selskapet. Du må vri det til at du har større ambisjoner enn å bli der. Du trenger ikke snakke negativt om sjefen eller selskapet for å få frem budskapet. Har jobbet med rekruttering og vektlegger referanse fra nåværende/siste arbeidsgiver til søkeren minst, enten vil de bli kvitt vedkommende og prater dritt eller de ønsker ikke å bli kvitt vedkommende og prater dritt. Anonym poster: ef6a2dff352daaad63a969a80ec1d1b6 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 TS her Ok, kanskje "litt" dramatisk å kalle henne psykopat, men hun er ikke langt unna fra å være det, mtp at av oss 10 ansatte så er 8 sykmeldt og oppga henne som grunn. Psykopat er kallenavnet hennes lenge før jeg begynte å jobbe her. Jeg har brukt sjefen over henne som referanse, men da de ringte så var referansen min opptatt og ble satt over til henne. Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Det er uprofesjonelt av en "ny arbeidsgiver" å legge så stor vekt på din nåværende arbeidsgivers meninger om deg. Tror du kan prise deg lykkelig for at du ikke fikk jobben, pga. sjefen din. Neste gang må du si til en potensiell ny arbeidsgiver at du ikke ønsker de tar kontakt med nåværende sjef, men at du gjerne stiller opp med relevante referanser. Du kan om så bruke en kollega du jobber sammen med på denne arbeidsplassen. Ved spørsmål, kan du svare ærlig på det at din sjef er grunnen for at du slutter, vedkommende holder deg nede og du ser ingen fremtid i dette selskapet. Du må vri det til at du har større ambisjoner enn å bli der. Du trenger ikke snakke negativt om sjefen eller selskapet for å få frem budskapet. Har jobbet med rekruttering og vektlegger referanse fra nåværende/siste arbeidsgiver til søkeren minst, enten vil de bli kvitt vedkommende og prater dritt eller de ønsker ikke å bli kvitt vedkommende og prater dritt. Anonym poster: ef6a2dff352daaad63a969a80ec1d1b6 Tusen takk! Det er det jeg mistenker at hun har bevisst snakket dritt for at jeg blir stuck i jobben. Hun vet veldig godt hvordan arbeidsmoralen min er og min holdning til sykemelding og hvor pålitelig jeg er på jobb. Men akkurat nå ønsker jeg henne dit peppern gror. TS Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
spørsmålstegnet Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Er kanskje lurt å være litt utspekulert å ble en god kamerat av deg med taleevne i orden og ringe referansen din, og la han late som om du har søkt jobb hos deg. På den måten får du en forsmak på hva slags ris og ros du får av tidligere arbeidsgiver. Hvis det bare er slakt å hente, så ikke skriv den personen på CV.. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Gå inn på kontoret hennes og si forbanna KUK! Sa du noe om sjefen din på intervjuet? grunnen til at du ville slutte? For all del uansett så dårlig forhold du har til sjefen din, aldri si noe negativt, hvis sjefen din sier det i en referanse så er det sjefen som blir den negative! Anonym poster: fbe2325980141a45cead84b1930b4e4f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 TS her Ok, kanskje "litt" dramatisk å kalle henne psykopat, men hun er ikke langt unna fra å være det, mtp at av oss 10 ansatte så er 8 sykmeldt og oppga henne som grunn. Psykopat er kallenavnet hennes lenge før jeg begynte å jobbe her. Jeg har brukt sjefen over henne som referanse, men da de ringte så var referansen min opptatt og ble satt over til henne. Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688 På hvilken måte er hun psykopat? Kanskje hun har mye arbeidspress på seg, som medfører at hun blir litt spissere i kantene, og at folk sykemelder seg på grunn av arbeidspress, ikke nødvendigvis sjefen. Men hun kan så klart være psykopat også, jeg vet ikke. Kan tenkes at sjefen din ble tatt på senga av samtalen. Hadde du spurt om hun kunne være referanse? Det beste er nok å oppgi tidligere referanser. Du kan jo ringe opp potensiell arbeidsgiver og høre hva som var problemet, og forklare situasjonen rundt 80% sykemelding på nåværende jobb. Anonym poster: a1d35fba6ecd1fab2c104602b6f7bacb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 Gå inn på kontoret hennes og si forbanna KUK! Sa du noe om sjefen din på intervjuet? grunnen til at du ville slutte? For all del uansett så dårlig forhold du har til sjefen din, aldri si noe negativt, hvis sjefen din sier det i en referanse så er det sjefen som blir den negative! Anonym poster: fbe2325980141a45cead84b1930b4e4f Nei jeg sier ikke noe negativt om henne til de jeg søker jobb hos. Det viser bare dårlig holdning. Jeg har ikke snakket med sjefen min om at jeg er på utkikk etter ny jobb. Men har pratet med sjefen hennes om det og sagt seg villig til å være min referanse, for hun har selv har vært i min situasjon og vet hvordan det er. Jeg er på hjemmekontor idag for jeg er klarer ikke å være i nærheten av henne nå uten å bli frustrert. Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #11 Skrevet 30. januar 2013 På hvilken måte er hun psykopat? Kanskje hun har mye arbeidspress på seg, som medfører at hun blir litt spissere i kantene, og at folk sykemelder seg på grunn av arbeidspress, ikke nødvendigvis sjefen. Men hun kan så klart være psykopat også, jeg vet ikke. Kan tenkes at sjefen din ble tatt på senga av samtalen. Hadde du spurt om hun kunne være referanse? Det beste er nok å oppgi tidligere referanser. Du kan jo ringe opp potensiell arbeidsgiver og høre hva som var problemet, og forklare situasjonen rundt 80% sykemelding på nåværende jobb. Anonym poster: a1d35fba6ecd1fab2c104602b6f7bacb Godt mulig hun ble det, men det er uansett ingen grunn til skittsnakk om ansatte. Da er hun bare ond. Jeg tviler på at det er mye arbeidspress som er grunnen til at hun oppfører seg sånn. Hun liker bare å gjøre livet surt for andre. Å skjelle ut ansatte foran alle andre for den minste ting. Hun har tidligere spredt løgner om en ansatt som er sykmeldt om at hun var blitt lat og derfor sykmeldte seg. Hun kan finne på å ringe klokken 23 på fredagskveld og forlange det ene eller andre levert på pulten hennes klokken 8 på mandag og så blir den liggende på pulten hennes og støve ned i en uke. Hun slamrer med dørene, smeller ting fra seg når hun er sint. Det skjer omtrent hver dag. Pga høyt sykefravær på jobb, har jeg påtatt meg flere og flere arbeidsoppgaver og jobbet i snitt 20-25 timer overtid pluss helgene hvis jeg må. Når jeg er på en planlagt ferie, har hun ringt meg hver eneste dag opptil flere ganger om dagen. En gang ringte hun midt i ferien for å klage over at kontoret mitt var støvete og forlangte at jeg skulle vaske den snarest. Hun insisterte på å bli med meg når jeg skulle ut og treffe mine venniner en fredagskveld. Da satte jeg ned foten og det resulterte i at jeg var som luft for henne i en uke. Når hun ville meg noe, så sendte hun en annen som mellommann. Dette gjelder bare meg. Har hørt om verre episoder med andre kolleger. Trenger du mere forklaring på hvorfor jeg mener hun er psykopat? -TS Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #12 Skrevet 30. januar 2013 Her MÅ du få tatt opp samtalene med henne på f. eks mobiltelefonen din slik at du kan vise til hennes overordnede eller HMS. Det du beskriver er jo overhodet ikke akseptabelt. Derimot er hun sannsynligvis ikke psykopat men rett og slett mentalt ustabil med en annen forstyrrelse. Psykopater opptrer gjerne ikke åpent aggressivt slik at andre kan se det, men finner heller "svake" ofre som de kan trakassere når ingen andre kan bevitne det. I offentlig sammenheng er de derimot gjerne fulle av sjarme slik at ingen kan mistenke dem for dårlig oppførsel. Anonym poster: 5a019851029cb9a3f9fe09f59fbfdafe
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #13 Skrevet 30. januar 2013 Herregud, sånn skal det ikke være. Hvis min sjef må ringe meg på ferie beklager hun seg veldig, og spør om noe kjapt som stort sett handler om en skikkelig krise sak. Jeg hadde ringt de jeg var på intervju med, vært veldig hyggelig og forklart litt av situasjonen. At din nåværende sjef desverre ser ut til å ha litt problemer med at du ønsker å bytte jobb og derfor lurer på om de kan fortelle hva hun sa i samtalen. Anonym poster: 7aac6522a8f7496078ff48f963d7839a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #14 Skrevet 30. januar 2013 Godt mulig hun ble det, men det er uansett ingen grunn til skittsnakk om ansatte. Da er hun bare ond. Jeg tviler på at det er mye arbeidspress som er grunnen til at hun oppfører seg sånn. Hun liker bare å gjøre livet surt for andre. Å skjelle ut ansatte foran alle andre for den minste ting. Hun har tidligere spredt løgner om en ansatt som er sykmeldt om at hun var blitt lat og derfor sykmeldte seg. Hun kan finne på å ringe klokken 23 på fredagskveld og forlange det ene eller andre levert på pulten hennes klokken 8 på mandag og så blir den liggende på pulten hennes og støve ned i en uke. Hun slamrer med dørene, smeller ting fra seg når hun er sint. Det skjer omtrent hver dag. Pga høyt sykefravær på jobb, har jeg påtatt meg flere og flere arbeidsoppgaver og jobbet i snitt 20-25 timer overtid pluss helgene hvis jeg må. Når jeg er på en planlagt ferie, har hun ringt meg hver eneste dag opptil flere ganger om dagen. En gang ringte hun midt i ferien for å klage over at kontoret mitt var støvete og forlangte at jeg skulle vaske den snarest. Hun insisterte på å bli med meg når jeg skulle ut og treffe mine venniner en fredagskveld. Da satte jeg ned foten og det resulterte i at jeg var som luft for henne i en uke. Når hun ville meg noe, så sendte hun en annen som mellommann. Dette gjelder bare meg. Har hørt om verre episoder med andre kolleger. Trenger du mere forklaring på hvorfor jeg mener hun er psykopat? -TS Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688 Har dere vært venninner før? Ville ikke kalt henne psykopatisk, men heller enormt sjalu/misunnelig Anonym poster: fbe2325980141a45cead84b1930b4e4f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #15 Skrevet 30. januar 2013 Har dere vært venninner før? Ville ikke kalt henne psykopatisk, men heller enormt sjalu/misunnelig Anonym poster: fbe2325980141a45cead84b1930b4e4f Nei, vi har ikke vært venninner før. Det er ganske stor aldersforskjell mellom oss. Anonym poster: 56917c4b8a4fcca897e8e89f4e1de688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå