HanneSelma Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Hei! Trenger sårt hjelp/tips når det gjelder stua vår. Den er stor(ca. 35),kvadratisk og høy himlilg. Den er helt hvit,med hvitmalt panel i tak. Parkett er ganske mørk. Har en gammel,brun sjenk stående i stua,ellers er møblene hvite. Sofa er beige og salonbord er et kiste-bord(også brun) Gardinene går ned til gulvet(samme farge som sofa) Har to smale vinduer(ved siden av terassedør) som har tre persienner(samme farge som gulv) Sofa er sentrert midt i stua,over et beige super shaggy gulvteppe. Dårlig belysning, kun to gulvlamper samt en bord lampe. HADDE to lamper i de smale vinduene. Vanskelig å beskrive stuen bedre.... Hva jeg trenger hjelp til,er hvordan få en varm og koselig stue!! Liker den romantiske stilen.. Til jul fikk vi tre små stoler til våre tre søte små. De er RØDE med blomster.. Kjøpt på aalens.. Selv har jeg tenkt å evt. bytte ut de brune tre-persiennene med evt hvite, og få tak i to fine lamper til å ha i de smale vinduene.. HJELP!!!! Håper noen av dere har gode tips til meg.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Hei! Trenger sårt hjelp/tips når det gjelder stua vår. Den er stor(ca. 35),kvadratisk og høy himlilg. Den er helt hvit,med hvitmalt panel i tak. Parkett er ganske mørk. Har en gammel,brun sjenk stående i stua,ellers er møblene hvite. Sofa er beige og salonbord er et kiste-bord(også brun) Gardinene går ned til gulvet(samme farge som sofa) Har to smale vinduer(ved siden av terassedør) som har tre persienner(samme farge som gulv) Sofa er sentrert midt i stua,over et beige super shaggy gulvteppe. Dårlig belysning, kun to gulvlamper samt en bord lampe. HADDE to lamper i de smale vinduene. Vanskelig å beskrive stuen bedre.... Hva jeg trenger hjelp til,er hvordan få en varm og koselig stue!! Liker den romantiske stilen.. Til jul fikk vi tre små stoler til våre tre søte små. De er RØDE med blomster.. Kjøpt på aalens.. Selv har jeg tenkt å evt. bytte ut de brune tre-persiennene med evt hvite, og få tak i to fine lamper til å ha i de smale vinduene.. HJELP!!!! Håper noen av dere har gode tips til meg. Har du et par bilder av stuen? Kanskje litt enklere å komme med forslag til løsninger da? Anonym poster: 8ffdf235984e429f70730fa84b0a7c62
HanneSelma Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2013 Har du et par bilder av stuen? Kanskje litt enklere å komme med forslag til løsninger da? Anonym poster: 8ffdf235984e429f70730fa84b0a7c62 Har ikke lyst til å legge ut bilder av stua, men håper alikevel på generelle tips for å få et mykere/varmere inntrykk i en stor hvit stue.. Belysning, pynt, farger som passer til hvordan jeg har beskrevet stuen... Håper det er forståelse for at jeg ikke vil legge ut bilder.. Er forresten helt ny her inne.
HanneSelma Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2013 Er det ingen som har noen gode tips??? Trenger sårt litt hjelp... Tenker selv å få tak i en taklampe som henger over salongbordet. Er veldig frustrert over de barnestolene som er røde!!! Hvilke farger skal jeg da bruke????
Gjest Badabing Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Problemet er nettopp det at det egentlig høres veldig fint ut.. Sikkert derfor det ønskes bilder, for det er litt vanskelig å vite hva som trengs. Men på generelt grunnlag er belysning viktig. Du bør jo ha to taklamper med fint lys i en så stor stue, og kanskje en som kan dimmes. En bordlampe på skjenken, men det har du kanskje alt? Tekstiler er også viktig. Teppe har du jo alt, så kanskje noen fine puter, pledd osv. Selv synes jeg treverk også er et must for at det skal bli et varmt uttrykk. Kanskje i form av rammer, en trebolle, lysestaker i treverk etc? Stolene kan du jo male hvis du føler de er for knæsj? Her er en tråd som omhandler det samme: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=719425 Har lagt ut noen linker fra pinterest i tråden av hva jeg synes gir et varmt og rolig uttrykk, men jeg vet jo ikke helt hva slags smak du har Endret 1. februar 2013 av Badabing
fresia Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 (endret) hva med rosa? det passer fint til både rødt, brunt, beige og hvitt... Endret 1. februar 2013 av maurice
Gjest norah Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Det som har stor betydning er jo hva slags form og "snitt", og stil møblene dine har. Har du bilder av møblene fra nettsider? Noe som likner? Blir umulig å gi tips uten det:) Og hva er typiske ting du pleier like, som du ikke går lei av?
HanneSelma Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2013 Tusen takk! :-) Skal prøve å få lagt ved noen bilder iløpet av kvelden. De stolene jeg snakker om er som den "husvarm" har lagt ut. Vi har to stk store Howard sofaer,stol og pall i farge beige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå