Gå til innhold

Hva heter tvillingene dine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg selv har et tvillingpar, eneggede gutter på 9 år. Elias og Ethan.

Tenkte dere på at de skulle ha samme forbokstav eller noe lignende eller var det bare å velge to navn dere likte? :)

Jeg personlig ville at tvillingene skulle ha samme forbokstav, ingen spesiell grunn!

Det sto mellom Elias, Ethan og Leo, Liam. Ventet til de ble født og da så jeg med en gang at det var Elias og Ethan!

Yngstebarnet mitt på 3 år heter Liam Mathias. Han fikk sin egen forbokstav hehe ;) Her valgte jeg navnet noen uker før fødselen. Jeg hadde bare en slags følelse på at det lå en liten Liam i magen min og jammen hadde jeg rett! Mathias er navnet fra hans avdøde onkel, min manns bror.

Anonym poster: a072ce5905488180e9f785fa3951b469

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan uttaler du Ethan på norsk?

Som i etan?

Anonym poster: fc0546d422181103f511ddea178b569f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter tvillinger nå. Navnene er ikke bestemt ennå(delvis fordi vi ikke vet kjønn), men de skal hvertfall ha hver sin forbokstav.

Syns det er rart når folk velger veldig like navn med samme forbokstav, kler barna hel likt alltid og generelt ikke oppdrar dem til å være egne personer.

Når det er sagt, syns jeg ikke navnene til dine er for like altså :)

Anonym poster: 1dcc293512c7771c5703b2310743b3b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillinger og de har totalt forskjellige navn. Men navnene passer sammen da, de er lette å si sammen. Men ingen lik forbokstav eller like navn og det var helt bevisst.

Anonym poster: c819294ad7df0f761abce9344d5f9926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillinger og de har totalt forskjellige navn. Men navnene passer sammen da, de er lette å si sammen. Men ingen lik forbokstav eller like navn og det var helt bevisst.

Anonym poster: c819294ad7df0f761abce9344d5f9926

Det samme har vi hos våre tvillinger. De er eneggede, og derfor syntes vi det var enda viktigere at de fikk navn som ikke kunne forveksles. De forveksles og sammenlignes nok med det de gjør.

Anonym poster: 63251695aa6c5ee7a4713550c51c4a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klabb og Babb.

Anonym poster: b17e9516331141fe8e636f95c5c20e05

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ethan, et han. :fnise: Klarte ikke å dy meg etter uttalelse kommentaren.

Anonym poster: cdbb34c8b5a9b0138da0cb952ef5a017

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en gutt som heter Ethan, og alle sier "It'n" til han, også familien hans. Personlig synes jeg det blir litt merkelig å bruke et sånt navn på en norsk gutt, fordi uttalen på en måte bli den engelske.

Anonym poster: 434c061fb3bfd42f1b6ec64c0e8bd88f

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en plan om at begge skulle ha norrøne navn, og ellers var vi ikke sikre på noe, men til slutt var det to navn med samme forstavelse "Ei" som stod igjen, og da ble det det. De er ikke veldig like bortsett fra samme forstavelse da. Jeg poster ikke navnene her fordi det ene er ganske sjeldent, og de er vel sannsynligvis de eneste tvillingene i landet med den kombinasjonen av navn...

Anonym poster: 1545ce8a169856ccc6984b01d227b60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt It'n. Men da matcher det vel ikke så godt med Elias uansett? :klo: Hadde blitt veldig forvirra på uttale om jeg leste navnene sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en plan om at begge skulle ha norrøne navn, og ellers var vi ikke sikre på noe, men til slutt var det to navn med samme forstavelse "Ei" som stod igjen, og da ble det det. De er ikke veldig like bortsett fra samme forstavelse da. Jeg poster ikke navnene her fordi det ene er ganske sjeldent, og de er vel sannsynligvis de eneste tvillingene i landet med den kombinasjonen av navn...

So? Du er jo anonym?:klo:

Er det noe farlig at noen eventuellt skulle se at du har svart i en tråd om hva barna heter?:) De finner jo ikke noe annet du skriver uansett...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tvillinger jeg vet om:

Storm og Brage

Vilde og Vebjørn

Jonas og Nikolai

Aleksander og Kristoffer

Anonym poster: 3129e07d181f0901a353c57dec3424ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingpar jeg kjenner: Kristoffer og Robin, Kristin og Marte, Sandra og Susanne, Herman og Håvard.

Anonym poster: 35bce7c2356a0d9753c4116fd602963c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So? Du er jo anonym? :klo:

Er det noe farlig at noen eventuellt skulle se at du har svart i en tråd om hva barna heter? :) De finner jo ikke noe annet du skriver uansett...

Joda, men jeg velger fortsatt å ikke skrive navnet på barna mine på åpent forum. Det er ikke vanskelig for noen som er litt trenet og som klarer å legge to og to sammen å koble en anonym bruker til riktig brukernavn, og mitt valg om å beskytte barnas personvern på nettet prøver jeg å stå ved. Kanskje litt paranoid, det er mulig det, men det plager meg ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan uttaler du Ethan? Etan, eller It'n?

Anonym poster: 37c8a1a225aff5126b2cbe5a200ebd6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger jeg vet om: Mina og Marius, Ulla og Greta.

Anonym poster: ed9ecc4c0db5415fbdd5e2c744bb2a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner fire tvillingpar, ingen av de har like forbokstaver :)

Hos det ene paret har begge typiske slektsnavn (tanta til x, oldemora til y eller lignende), resten vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om tvillinger som heter: Monika og Roger, Merete og Tommy og Elin og Tore.

Åpenbart ikke født etter år 2000...

Kristin og Håkon - født i 1994.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...