Gå til innhold

Trekke opp do om natta i leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg bør trekke opp klosettet når det er natt, eller om jeg heller bør trekke opp klosettet maks en gang før kl 01.00. Også heller la det være, til kl 6.00 neste morgen, hvis jeg må på do fler ganger om natta.

Det hender jeg dusjer sent ganske ofte. Klokken 23.00 f.eks., og går på do etterpå.

Det kan høres endel rørstøy mellom veggene, og naboene kan synes det er litt irritabelt, hvis de hører rørstøy om natta, så det er derfor jeg vurderer å ikek trekke opp doen om natta.

Er det vanlig å ikke trekke opp toalettet om natta, i leiligheter, hvis det høres litt mellom veggene?

Anonym poster: b50968237d4a65fceef539d390691cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri brydd meg

Anonym poster: 33e32a338710f2b81fd608b548d94306

• Liker 8
Skrevet

:sjokkert:

Selvfølgelig kan du gå på dass på natta!!

• Liker 12
Skrevet

Vet du hva, så mye hensyn hadde jeg ikke orket å ta. Alle som bor i blokk er innstilt på lyder ifra naboene, og man har rimelig lett sovehjerte hvis man våkner av at naboen over trekker ned i toalettet.

• Liker 11
Skrevet

Må du på do, så må du. Ergo: TREKK ETTER DEG!

Anonym poster: 00cd609f8404870aaf7a286e1566da44

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg synes egentlig naboen som ikke liker lyder ifra toalettet, er en psykopat.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, huff, bare gå på do og trekk ned du. Godtar ikke folk at en går på do om natta er det noe rart.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å dusje klokken 4.00 på natta da. Hvis man våkner, og allikevel skal tidlig opp. Det skulle vel også være greit?

Skrevet

Der jeg vokste opp trakk vi ikke opp om vi tisset om natta, da det hørtes i hele blokka. Ingen av naboene trakk opp. Så vidt jeg vet har de enda ikke lydisolert leilighetene der, så kan godt være slik enda:)

Anonym poster: 22aa67fa391299d17f876cb7dc063348

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Der jeg vokste opp trakk vi ikke opp om vi tisset om natta, da det hørtes i hele blokka. Ingen av naboene trakk opp. Så vidt jeg vet har de enda ikke lydisolert leilighetene der, så kan godt være slik enda:)

Æsj :fnise: Hyggelig syn om morran da? Og lukt? Og så måtte dere tisse stille? Så ikke naboene hørte lyden av vann i doskåla? Endret av Badebuksa
Skrevet

Jeg lurer på om jeg bør trekke opp klosettet når det er natt, eller om jeg heller bør trekke opp klosettet maks en gang før kl 01.00. Også heller la det være, til kl 6.00 neste morgen, hvis jeg må på do fler ganger om natta.

Det hender jeg dusjer sent ganske ofte. Klokken 23.00 f.eks., og går på do etterpå.

Det kan høres endel rørstøy mellom veggene, og naboene kan synes det er litt irritabelt, hvis de hører rørstøy om natta, så det er derfor jeg vurderer å ikek trekke opp doen om natta.

Er det vanlig å ikke trekke opp toalettet om natta, i leiligheter, hvis det høres litt mellom veggene?

Bor man i blokk må man regne med å høre at det bor folk i de andre leilighetene. Jeg har aldri lagt sånne restriksjoner på meg selv eller andre hos meg. Man må få lov til å leve i sin egen leilighet, men det er viktig å ta hensyn. Ofte står det i husordensreglene at det skal være stille mellom visse klokkeslett kveld og morgen, men det betyr ikke at man ikke kan bruke badet.

• Liker 2
Skrevet

Off topic, men hvorfor går du på do etter at du har dusja? Det mest naturlige er vel å gjøre det omvendt?

Enig med de andre her, slik hensyn tar jeg rett og slett ikke. Jeg hadde dusja og trekt opp etter meg uansett når på døgnet det var behov for det.

Skrevet

Dette må være trolling!!! Er det mulig å være så teit?!

Anonym poster: 0fafa34a7f3c779adf37e70817339946

Skrevet

Hva med å dusje klokken 4.00 på natta da. Hvis man våkner, og allikevel skal tidlig opp. Det skulle vel også være greit?

Hender jeg begynner på jobb 05.30, da er jeg gjerne i dusjen litt over 04, aldri hørt noe klaging fra naboene om det..

Skrevet

Æsj :fnise: Hyggelig syn om morran da? Og lukt? Og så måtte dere tisse stille? Så ikke naboene hørte lyden av vann i doskåla?

La jo ned lokket på doen, så det luktet ingenting. Dette var en skikkelig gammel blokk bygd rett etter krigen, så alle doturer med nedtrekking hørtes gjennom hele blokkrekka på natta. Ikke mye æsj og fnis over det, det var faktisk slik det var.

Skrevet

Oi, skal man tenke på det også?

Jeg bor i blokk, og blir vel kåret til dårligste nabo nå som dusjer om natten, hører på musikk hele natten (ikke sånn kjeeempe høyt da), tar oppvasken og andre ting som lager lyd og sånn. Har utrolig nok ikke fått noen klager (enda) haha. Veggene her er heller ikke akkurat tykke, så tror naboene kan høre hva jeg holder på med liksom.

Skrevet

Dere er litt morsomme, takk for kommentarene.

ts

Skrevet (endret)

hvis naboene dine blir sure om du trekker opp etter deg så er de ekle :fnise:

jeg bor i kollektiv, og det er enda et kollektiv under her som hører det når vi dusjer eller trekker opp. Har aldri tenkt over at det er noe problem. Og jeg ser ikke på det om noe problem om andre gjør det heller. Folk må da få gå på do!

Endret av Kjempeliten
  • Liker 1
Skrevet

Nei, dette skal du ikke ta hensyn til. Litt støy fra rør er sånn man må akseptere når man bor i leilighet.

Anonym poster: 551c000d6749931d98b4ac49c256c50c

Skrevet

La jo ned lokket på doen, så det luktet ingenting. Dette var en skikkelig gammel blokk bygd rett etter krigen, så alle doturer med nedtrekking hørtes gjennom hele blokkrekka på natta. Ikke mye æsj og fnis over det, det var faktisk slik det var.

Jeg bodde også i en leilighet der man om natta godt hørte naboen(e) over både tisse og trekke ned etterpå, men så lydvar kan en ikke være når en bor så tett - lydene plaget aldri meg, og jeg håper de alle trakk ned etter seg (litt ekkelt hadde det vært å bare høre tisselyder uten nedtrekk, da).

Anonym poster: 3a2c35938c827ebbb8f804f023d37216

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...