Gå til innhold

Menn: sier dere "madammen" om dama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så fint når menn kaller dama "madammen", men er det vanlig å si det egentlig?

Om dere ikke sier det; hvilke andre ord bruker dere?:)

Anonym poster: 2c68efcea81393a0bd13f62102ffa184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde følt meg gammel om jeg hadde blitt kalt det..

Har hørt folk si det, men ikke til dama si, heller type "skal høre med madammen jeg.."

Skrevet

Jeg hadde følt meg gammel om jeg hadde blitt kalt det..

Har hørt folk si det, men ikke til dama si, heller type "skal høre med madammen jeg.."

Ja, det er akkurat det eksempelet ditt jeg mener :)

Synes det er fint jeg da :)

-TS

Anonym poster: 18d032d235c7eedeb84d2ad5bdcd9683

Skrevet

Åh jeg syns det er så harry! Hadde kjæresten min kalt meg madammen hadde jeg blitt flau og følt meg litt som en fisefin pensjonist med sterk parfyme og stor hatt. (Assosiasjoner jeg får til ordet)

• Liker 6
Skrevet

Åh jeg syns det er så harry! Hadde kjæresten min kalt meg madammen hadde jeg blitt flau og følt meg litt som en fisefin pensjonist med sterk parfyme og stor hatt. (Assosiasjoner jeg får til ordet)

Helt enig! Håper virkelig ikke kjæresten omtaler meg som det! :fnise: Like harry som "må ringe hjem til regjeringa" osv..

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Håper virkelig ikke kjæresten omtaler meg som det! :fnise: Like harry som "må ringe hjem til regjeringa" osv..

Haha, er det noen som sier det!?

Skrevet

Jeg blir kalt for kjerring, og syns det er sexy :) jeg liker min MANN :)

Skrevet

Madammen høres ut som ei som sjefer noe voldsomt over forholdet. Haha. Typen min kaller meg for kjerringa si.. På godt nordnorsk "tja, ska bære hør med kjerringa" :fnise:

Skrevet

Trudde madammen var et typisk bergensuttrykk! Hadde ikkje hørt menn omtale konene sine som det, før eg flytta til Bergen. Spesielt på sjukeheimen der eg jobba er uttrykket mykje brukt ;)

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Ja, "madammen" blir brukt i Bergensområdet! Men ikkje blant strilar.

Gjest LadySizz
Skrevet

Min kaller meg "frøkna" eller så enkelt som "kjæresten",synes begge deler er koselig :)

Men min eks-samboer kalte meg madammen til tider.. Kanskje derfor han er en eks? :fnise:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Katten gjør/gjorde det, vi andre gjør det ikke/neppe.

• Liker 1
Skrevet

Ja, "madammen" blir brukt i Bergensområdet! Men ikkje blant strilar.

TS her

Aah... jeg bor jo på (er fra) vestlandet, så kanskje det er derfor jeg liker ordet da.. Jeg tenker på en dame som kanskje er litt streng (på en god måte)

Anonym poster: 18d032d235c7eedeb84d2ad5bdcd9683

• Liker 1
Skrevet

Han sier det når han snakker med andre om meg iblant, synes det er helt greit.

Men når han snakker til meg er jeg vesla :)

Anonym poster: f46a03ca1044d13d65634954256d114d

Skrevet

Han har brukt det ordet av og til, eller fruen, også når jeg er til stede. Synes det er koselig, liker det bedre enn kjerringa/kona. Søtladne klissete kjælenavn vil jeg derimot ha meg frabedt, det tok ikke lang tid før han slutta å si "kjære" :P

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det viktigste er at hun kaller meg Herren eller min herre.

Anonym poster: ea488866183f09cba373518cd6f1e314

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Heller madammen enn fruen, og heller fruen enn kjærringa, men helst frøkna enn madammen;)

Skrevet (endret)

Samboeren min kaller meg for "kjerringa". Ikke mitt førstevalg, men han mener det jo ikke vondt.

Heller det enn "madammen", for min del.

Endret av Derpinaa
Gjest snoopy_93
Skrevet

Kjæresten kaller meg for dama eller kjæresten.

Når vi tuller med hverandre kaller han meg kjerringa si - og jeg kaller han gubben min

Skrevet

Madammen er som folk påpeker et ord som brukes i bergensdialekten. Det er forholdsvis mye brukt, også av "unge voksne".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...