Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 I dette forumet er det mange råd og tips om mangt og mye. Jeg håper noen kan hjelpe med mitt problem. Saken er den at jeg er kommet i skade for å vaske en hvit, svakt mønstret nattskjorte i silke sammen med en grønn bluse. Nå er fargen skittengrønn. Jeg har Klorin, men det skal ikke brukes på silkeplagg. Har dere noen tips om hva jeg kan bruke for å om mulig å bli kvitt den stygge fargen?
onyx Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Niks, kan ikke komme på noen ting. Jeg ville bare farget plagget i en fin grønnfarge og heller passet bedre på neste gang.
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Niks, kan ikke komme på noen ting. Jeg ville bare farget plagget i en fin grønnfarge og heller passet bedre på neste gang. Du sier noe . Det er kanskje en bedre idé å farge denne skjorten i en fin grønnfarge som du sier. Men er det spesielle blandinger som er skånsomme mot silke, tror du?
onyx Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Du sier noe . Det er kanskje en bedre idé å farge denne skjorten i en fin grønnfarge som du sier. Men er det spesielle blandinger som er skånsomme mot silke, tror du? Dessverre, vet lite om tøyfarge. Du får spørre i en fargehandle eller noe som selger slikt. Det finnes jo ihvertfall ullfarger, de fungerer kanskje også for silke? Eneste jeg vet er at bleking vil ødelegge fibrene i silken og det kan ikke "repareres" med farging i ettertid, så gå for en farge som vil dekke misfargingen uten å bleke først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå