Gå til innhold

Hårvekst i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har de siste årene fått lys dunvekst, spesielt på hake, men også noe på kinnene. Jeg er en jente på 26 år, og har mest sannsynligvis pcos, selv om dette er noe usikkert, iflg legene. Noe hormonelt er i alle fall i veien. Denne hårveksten kan man se i godt lys, og det er svært fortvilende :( det føles så maskulint og ekkelt. Vet noen hvilken måte å fjerne hårene på, som er mest langvarig og gir best resultat, forutenom laser o.l.? Det er hårene på haken jeg vil fjerne, da de er mest synlige. Forferdelig sjenerende :( Jeg er veldig i tvil om jeg i det hele tatt skal begynne å fjerne hårene, i frykt for at det skal bli verre. Noen i samme situasjon med gode råd? Blir svært takknemlig da.

Jeg er Italiensk kvinne, så du kan tenke deg hvor hårete jeg er :fnise: Jeg har masse hår som vokser på siden av ansiktet mitt og har også bart (mørk hår på overleppen). Men jeg bruker voks for å fjerne det. Det betyr at det er noe du må regne med å gjøre ca. 1 gang i uken men det er verdt det. Fungerer på meg!

Anonym poster: 78b850752aa34acdd5aeff87749f5173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Italiensk kvinne, så du kan tenke deg hvor hårete jeg er :fnise: Jeg har masse hår som vokser på siden av ansiktet mitt og har også bart (mørk hår på overleppen). Men jeg bruker voks for å fjerne det. Det betyr at det er noe du må regne med å gjøre ca. 1 gang i uken men det er verdt det. Fungerer på meg!

Anonym poster: 78b850752aa34acdd5aeff87749f5173

Hvilken voks bruker du på barten?

Anonym poster: dc0ce958dccdba4a7327e6f281fd3825

Skrevet

Jeg ble faktisk litt lettet når jeg såg denne tråden. Jeg begynnte desverre å fjerne hår i ansiktet for va 3 år siden. Jeg var ganske tynn på den tiden, så det kan være at det er derfor jeg fikk økt hårvekst i ansiktet. Jeg har vokset en stund nå. Både på kinna, halsen og haken. Desverre kommer det ut "pigger" så fort at jeg ikke klarer å vente med å vokse det hos hudpleier. Dette plager meg veldig, har angst for å vise meg i dagslys/lys. Føler huden blir stygg av at jeg fjerner hårene. Dette reduserer livskvaliteten min. Jeg vet at problemet er større i mitt hode, men jeg takler ikke se de lange hårene:/ jeg holder på å ta laser på overleppen (mørke hår) og etter 2 behandlinger er det mye bedre og jeg slipper å babere meg på en liten uke. Satser på de hårene forsvinner helt, men de lyse hårene må jeg nok fjerne for resten av livet. Tar de områdene der det stikker ut/ned. Prøver å la en del være igjen. Jeg har funnet ut at hårfjerningskrem er bedre. Da blir huden glatt og alle hårene blir tatt med, men det varer jo bare en liten uke.

Jeg tenker ikke på noe annet enn hårene. Jeg har angst av at en mann skal komme nærmt ansiktet mott:/ jeg er en dame som ofte får høre at jeg er nydelig, men pga håreksten min ødelegger jeg for meg selv. Blir sint på meg selv pga dette. Jeg bør jo være glad for at jeg er frisk. Jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte å bekymre meg for dette, siden det er et problem som alltid er der. Dere har min empati. De som ikke har hår vet ikke hvor heldige de er. Håper det en gang i fremtiden som kan ta knekken på lyse hår!

Hvordan hårfjerningskrem nruker du?

Anonym poster: 3a32c12283d74982f468758bf361401f

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvordan hårfjerningskrem nruker du?

Anonym poster: 3a32c12283d74982f468758bf361401f

Det lurer jeg på også :jepp:

En hel uke uten hår hadde jo vært fantastisk :)

Skrevet

Andrea heter den hårfjerningskremem. Jeg kan gå litt lengre enn en uke også. Har en vennine som bruker den på overleppa kun. Har aldri lagt merke til det før hun sa det :)

Skrevet

Jeg er pelsdyr og jeg kan glede dere med at det øker på med alderen :sur: . Først var det bare et par hår på en flekk under haka, og de kunne lett røskes vekk med pinsett. Nå har de visst formert seg og danner en liten urskog....

Problemet løses imidlertid noenlunde greit ved å varmvokse hver gang jeg er hos frisøren, og så er jeg påpasselig med pinsetten etterpå og røsker etterhvert som de titter fram. Klarer jo ikke få med alle, men holder noenlunde kontroll på elendigheten fram til neste voksing.

Skrevet

Jeg er pelsdyr og jeg kan glede dere med at det øker på med alderen :sur: . Først var det bare et par hår på en flekk under haka, og de kunne lett røskes vekk med pinsett. Nå har de visst formert seg og danner en liten urskog....

Problemet løses imidlertid noenlunde greit ved å varmvokse hver gang jeg er hos frisøren, og så er jeg påpasselig med pinsetten etterpå og røsker etterhvert som de titter fram. Klarer jo ikke få med alle, men holder noenlunde kontroll på elendigheten fram til neste voksing.

Pelsveksten min kommer av hormoner, så jeg har alltid håpet at om 20 år, når jeg blir 40, så vil det avta... Cata, ikke ødelegg drømmene mine...

Anonym poster: dc0ce958dccdba4a7327e6f281fd3825

Gjest Fortvilet
Skrevet

Problemet med hårvekst grunnet hormonell ubalanse, er at en som regel har forhøyede nivåer av androgene hormoner. Dette vil ikke avta, men heller øke på etter overgangsalder. Da avtat østrogenproduksjon og androgene hormonnivåer øker. Så det er jævlig fortvilende. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Begynner jeg å vokse haken, må jeg jo fortsette med dette til evig tid. Det gjelder jo uansett hvilken upermanent hårfjerningsmetode man velger. Æsj .. jeg spyr av dette :( TS ..

Skrevet

Jeg har også problemer med hårvekst. Merket for en stund siden at jeg har myye kinnskjegg på begge sider pluss at barten har vokst. Andre steder på kroppen vokser også superfort, og det er faen meg en fulltidsjobb for å få det bort.

Føler meg ikke kvinnelig i det hele tatt. Det vokser til og med hår langt baki ræva, og sikkert 3 cm utenfor bikinilinjen. I tillegg til en sinnsyk hårvekst andre deler på kroppen som f.eks på fingre og hender. Jeg klipper, vokser og barberer. Er SÅ lei. Redd for å gå ut døren, og redd for å få meg kjæreste.

klem til Ts!

Anonym poster: 245f37009f8ef955700d047f572d06d1

Skrevet

Føler virkelig med deg TS, men vi må ikke la hårproblememe ødelegge for oss, men jeg har det som deg. Gruer meg til våren og hater sollys:dagslys. Jeg bruker somsagt hårfjerningskrem når det er krise. Den kan man ha tilgjenngelig alltid og man føler seg fresh etterpå et par dager og huden føles myk. Det ser ut som laser funker på de mørke hårene mine på overleppa. Har tatt det 2 ganger og har 2 ganger igjen av behandlingen. Dvs 2 mnd. Jeg er livredd for at en mann skal se hårveksten min og er fæl på å kjenne meg i ansiktet:/

Selv om det ikke er noe trøst er vi mange med samme problemet og som venniner av meg sier, de legger ikke merke til det. Men jeg fjerner jo hårene jevnt og trutt og det store deler av ansiktet+ halsen.

Jeg skal ta hormonprøver nå. Det burde du også gjøre siden du har fått mer hårvekst på hele kroppen. God klem til deg.

Skrevet

har pco selv og hårvekst problemer. Du burde dra til legen med det og få en henvisning til gynekolog i samme slengen. Det fins hjelp å få, og man kan få økonomisk støtte så lenge det ligger noe medisinsk bak det, til å fjerne hår med laser eller elektrolyse. Går også an å få div kremer som kan minske hårvekst, og medisiner som kan minske problemene overall. ren spearmint te skal også ha en bra effekt har jeg hørt. Men har ikke prøvd. Så man kan definitivt prøve seg på div herbale ting og. Jeg får også hår på haken men det funker ikke så bra med voks der for meg så jeg kjøper meg evt en embla krem på apoteket (for det kan gjøre vondt om man har lav smerteterskel), og bruker epilator på haken. Jeg synes det er mer effektivt og tar mest på meg. Men ting fungerer også forskjellig på folk. Smører også på en eller anna sårkrem jeg ikke husker med det første, og aloe vera etterpå.

Skrevet

du kan også få medisiner for dette, med mindre du har førhøyet blodpropp tendens er det relativt lett å få tak i Diane etc. Men legen kan fortelle deg om div medisiner som kan stabilisere homroner. Vil også anbefale nattlysolje og som sagt ovenfor, spearmint te (har vært gjort en undersøkelse på det faktisk som viste at det hadde relativt stor effekt på hormoner)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...