Gå til innhold

Katt tisser utenfor do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere katter i huset her, og den ene tisser utenfor do. Om hun da ikke velger å tisse på kjøkkenbenken!!!!!

Doen deres er ren, ingen av de andre kattene gjør dette, kun denne ene. Hun er generelt en purke overfor de andre kattene, alle er kastrert/sterilisert.

I går hadde hun tisset på kjøkkenbenken, og lå og sov på en hylle rett ved siden av. Da hun så jeg hadde oppdaget hva hun hadde gjort, forsvant hun fort.

Har det noe med dominering å gjøre eller? Hun prøver å dominere alle de andre kattene, skal hun dominere menneskene i huset her og siden hun pisser på kjøkkenbenken av alle ting? Hun gjør det selvsagt ikke når noen ser på. Er rimelig kjipt å komme inn på kjøkkenet og finne disse herlige overraskelsene hennes. Har mest lyst til å vri halsen rundt på henne :(

Anonym poster: c9a79194107274aca31633fade1c4da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun ikke liker å dele kasse? Jeg har lest at katter skal ha en kasse hver, men jeg skal innrømme at det har aldri jeg hatt, og det har gått bra.

Anonym poster: 70b3743f4f9eea1fc602178316087761

Skrevet

Hun bodde sammen med en annen katt der hun kom fra også....

Og her er katteluke slik at de kan gå inn og ut som de vil.

Skrevet

Jeg tenker at det er en form for markering, noe som kan være vanskelig å bli kvitt.

Jeg ville valgt å avlive en katt som stadig er urenslig, men det er sikkert mange som vil være uenig med meg i den løsningen.

:heks:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg ser på det som en protest mot noe. Enten at det er for få kasser, at kassen er på feil sted, at det er for mange katter/katter den ikke liker eller noe nytt som har kommet i hus.

Skrevet

Det blir nok avlivning ja. Hun er veldig kosete og sånn, men det er ett eller annet med henne...Jeg er bare kattevakt, og er absolutt en katteperson, men hun der-hun er litt creepy. Og når hun i tillegg driver på som hun gjør....

Jeg har fått tillatelse av eieren til å få gjort det, så nå driver jeg og leter etter katteburpå eiendommen her.

Eier hadde tenkt å ta henne for noen uker siden, men kom ikke så langt pga sykdom. Og dårlig samvittighet.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Avlive en katt uten å vite om den er syk? Fysj. Dette liker jeg ikke.

Mange har fått ordnet nettopp det problemet ved å prøve litt tips.

Skrevet

Avlive en katt uten å vite om den er syk? Fysj. Dette liker jeg ikke.

Mange har fått ordnet nettopp det problemet ved å prøve litt tips.

Jeg har en god venn som er en meget kattekyndig person. Vedkommende sier at det er veldig vanskelig å få bukt med problemet når en katt først har bestemt seg for å gå på do utenfor kassa!

Avliving er ikke alltid fy-fy, noen ganger er det den beste løsning, selv om dyret ikke har noen fysiske skavanker...

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg har en god venn som er en meget kattekyndig person. Vedkommende sier at det er veldig vanskelig å få bukt med problemet når en katt først har bestemt seg for å gå på do utenfor kassa!

Avliving er ikke alltid fy-fy, noen ganger er det den beste løsning, selv om dyret ikke har noen fysiske skavanker...

Jeg har 10 gode venner som er meget kattekyndige som har løst slike problemer ved å prøve. Men for all del, man velger selv om man vil drepe katten eller ikke.

Det er ikke medlidenhet eller av snillhet det skjer denne gang, men fordi man tenker på seg selv og hva man gidder selv. Strålende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 10 gode venner som er meget kattekyndige som har løst slike problemer ved å prøve. Men for all del, man velger selv om man vil drepe katten eller ikke.

Det er ikke medlidenhet eller av snillhet det skjer denne gang, men fordi man tenker på seg selv og hva man gidder selv. Strålende.

Du er bastant (og temmelig arrogant) i dine utsagn, badebukse, og som så ofte ellers er jeg uenig med deg.

Det er ikke alltid dyr tas livet av "av medlidenhet" eller "snillhet", men så vidt jeg vet er det heller ikke et lovfestet kriterium for avliving?

En katt som er urenslig - uansett hva man har prøvd av metoder til å endre på dette, og spesielt i ts tilfelle hvor katten har fri tilgang ut i tillegg til kasse - bør avlives fordi den kan være til så stor ulempe for eieren at den ikke lenger har et tilfredsstillende liv. Sånn er det med den saken - bare for å være like bastant som det du er!

Gjest Badebuksa
Skrevet

Du er bastant (og temmelig arrogant) i dine utsagn, badebukse, og som så ofte ellers er jeg uenig med deg.

Det er ikke alltid dyr tas livet av "av medlidenhet" eller "snillhet", men så vidt jeg vet er det heller ikke et lovfestet kriterium for avliving?

En katt som er urenslig - uansett hva man har prøvd av metoder til å endre på dette, og spesielt i ts tilfelle hvor katten har fri tilgang ut i tillegg til kasse - bør avlives fordi den kan være til så stor ulempe for eieren at den ikke lenger har et tilfredsstillende liv. Sånn er det med den saken - bare for å være like bastant som det du er!

Vel, du er det motsatte av meg, heldigvis.

Ingen vits i å diskutere, vi er enige om at vi er uenige.

Skrevet

Vel, du er det motsatte av meg, heldigvis.

Ingen vits i å diskutere, vi er enige om at vi er uenige.

;)

Skrevet

Jeg har lyst til å vri rundt halsen på den-eieren har lyst til å vri rundt halsen på den-de som egentlig eide henne forlot henne her for over et år siden og bryr seg tydeligvis ikke.

Hun som har henne nå har fått henne sterilisert, en av hennes andre katter må bo i en annen del av huset der de andre kattene ikke har adgang fordi hun får juling av dette trollet, jeg løper rundt med vaskebøtte opptil to ganger daglig....Hele huset har da innrettet seg etter en katt.

I tillegg er hun den eneste av kattene som gjerne ville hatt seg en liten fuglestek, enda fuglen er større enn henne.

Kanskje hun hadde passet bedre som ene-katt, kanskje man bare hadde gitt problemene til noen andre. Og å omplassere voksne katter med et rykte på seg til å pisse hvor de vil, hvor lett er det?

Men for all del, om noen vil ha henne er det bare å komme og hente. Eller jeg kan levere henne for den saks skyld. Hun befinner seg i Østfold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...