Gå til innhold

Er det bra nok ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skal begynne å trene. Men så lurte jeg på om må trene styrke på aparater eller kan jeg bare trene saltimer ? veier ikke mer enn 43 kilo men er bare 1,54 høy så skal ikke slanke meg, men bare stramme opp, å bygge litt muskler. Er det da bra nok med bare saltimer ?

Anonym poster: 4a36f9605f81f1d850007670009cca17

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Saltimer er nok for å stramme opp ja, men jeg vil likevel anbefale deg å trene med vekter/apparater, om ikke annet enn fordi det er så gøy.

Skrevet

Skal du bygge muskler anbefales apparater/ vekter ;)

Skrevet

Sjelden apparater er bedre enn frivekter :)

Skrevet

Av erfaring vil jeg si at det er litt vanskelig å bare spasere inn på styrkerommet og begynne å løfte, særlig når man er ei ganske lita jente :) Styrketrening er veldig gøy når man kommer igang, men man trenger en plan. Hvis senteret ditt har styrke-saltimer kan du jo begynne med det - det er et greit lavterskeltilbud. Da får du en introduksjon til greie basisøvelser for hele kroppen, og du kan få en idé om hvor mye du kan løfte. Hvis du vil være litt mer sofistikert, kan du booke en time med personlig trener for å sette opp et program som passer deg, og få veiledning rundt belastning, teknikk og progresjon. Hvis du har en kompis som trener fra før er dét også utmerket - var ihvertfall sånn jeg kom igang. Og jeg skriver under på det Siggen sa - frivekter er tingen. Lykke til :)

Skrevet

Det finnes jo mange fine saltimer med vekter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...