fjollefrua Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 jeg har vunnet ett gavekort på 1000,- til brudebukett, og lurer på hvor langt jeg kommer med 1000,- kr? For min del behøver det ikke være en typisk brudebukett, og vi har roser som hovedpynt på invitasjoner og bordkort. Jeg tenkte egentlig bare å ha kremfargede roser i buketten, og kanskje med litt gønt i for å bryte opp litt... Kan da vel ikke koste all verden?
Irja Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 En bukett med kun roser og litt grønt kan de da umulig ta mer enn 500 kr for. Noe annet er jo ran!
Gjest Fleecejakke Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Jeg hadde en enkel bukett med peoner og noe grønt, den kostet 500.- Det var ikke interflora, men hvor mye dyrere kan de være?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Oj jeg trudde at en brudebukett var mye dyrere! Anonym poster: 74636d563a4334129963d1302953f0e5
fjollefrua Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2013 altså min erfaring til nå er jo at med en gang man nevner bryllup, så tripler prisen seg... spørsmålet er jo om jeg kanskje kan bruke det gavekortet på å bare kjøpe blomster, og si at det kun er til vaser hjemme. Har en annen venninne som jobber i en blomsterbutikk som kan lage buketten for meg litt fancy. tar ikke betalt for jobben, og det hun evt måtte trenge ekstra kjøper hun til innkjøpspris
Gjest Adriane Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Det er min erfaring også. Nevn bryllup eller brud, og du ser dollartegnene i øya på folk. ALT koster mer med én gang. Blomster, frisør, sminking osv osv osv osv. Så, ber man om en brudebukett koster det fort noen tusen. Ber man bare om en pent oppsatt litt lav bukett, koster det bare noen hundre! (og så kan man jo selv kjøpe noe silkebånd el.l å surre rundt stilkene, det er jo ikke akkurat rocket science )
frøkna Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 Interflora er jo dyrere enn andre blomsterbutikker. Jeg ville gått dit, sagt at du har tusen kroner å bruke på bukett og forklart hvordan du vil ha den, også kan de sikkert hjelpe deg Tror ikke det koster mer enn det i hvert fall, ut i fra hvordan du beskriver hvordan du vil ha buketten.
Gjest kiara_pusen Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Etter min mening er Interflora en bedre kjede enn feks Mester Grønn - der er det veldig ymse føler jeg. Og en slik ren bukett som du beskriver kan koste mye eller den kan koste mindre, det kommer helt an på hvor store du ønsker rosene. Men det kan bli råflott med store cremefargede roser, gjerne med litt fersken i nyansen (da ser de ikke gule eller grønne ut, noe som er ikke fullt så pent). Interflora er ofte mindre butikker og med personale som er flinkere så jeg helt sikker på at du blir fornøyd. Mester grønn er perfekt for borddekorasjoner man skal lage selv og spontane innkjøp torsdagen før.
fjollefrua Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2013 Etter min mening er Interflora en bedre kjede enn feks Mester Grønn - der er det veldig ymse føler jeg. Og en slik ren bukett som du beskriver kan koste mye eller den kan koste mindre, det kommer helt an på hvor store du ønsker rosene. Men det kan bli råflott med store cremefargede roser, gjerne med litt fersken i nyansen (da ser de ikke gule eller grønne ut, noe som er ikke fullt så pent). Interflora er ofte mindre butikker og med personale som er flinkere så jeg helt sikker på at du blir fornøyd. Mester grønn er perfekt for borddekorasjoner man skal lage selv og spontane innkjøp torsdagen før. altså kjolen min er light gold/champagnefarget, så jeg må enten treffe noe som passer perfekt, eler noe helt annet. tror jeg må ta med meg sløret mitt for å se
Gjest kiara_pusen Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 altså kjolen min er light gold/champagnefarget, så jeg må enten treffe noe som passer perfekt, eler noe helt annet. tror jeg må ta med meg sløret mitt for å se Da kan du hvertfall ikke ha roser som type Mester Grønn selger som hvite, for de er ikke hvite. Det er disse jeg tenker på, de er enten helt hvite eller de har et snev av fersken i seg. De ser ikke gule eller grønne ut. Heldig er du som har fått gavekort på Interflora, jeg er sikker på at de kan hjelpe deg. Mange flinke som jobber i de butikkene.
Evie Skrevet 30. januar 2013 #11 Skrevet 30. januar 2013 Hvor i lander bor du da? har besøkt Interflora på steder med liten konkurranse og der kan de ha ganske høye priser mens de i Oslo gjerne har lavere priser grunnet høy konkurranse. .
fjollefrua Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2013 Hvor i lander bor du da? har besøkt Interflora på steder med liten konkurranse og der kan de ha ganske høye priser mens de i Oslo gjerne har lavere priser grunnet høy konkurranse. . bor ved lillestrøm, så er jo sikkert litt konkurranse. får ta meg en tur innom en dag. er jo "bare" 4 mnd igjen til bryllupet
Evie Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 Okei.. bellis blomster på Carl Berner i Oslo kan virkelig anbefales. De er kjempe flinke og har gode priser. Men blir kanskje litt langt unna...
Petalouda Skrevet 1. februar 2013 #14 Skrevet 1. februar 2013 Da kan du hvertfall ikke ha roser som type Mester Grønn selger som hvite, for de er ikke hvite. Det er disse jeg tenker på, de er enten helt hvite eller de har et snev av fersken i seg. De ser ikke gule eller grønne ut. Tusen takk for tips her, kiara, dette har gått meg hus forbi iallefall ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå