Gå til innhold

Spiser lite men går ikke ned i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har veldig lite matlyst om dagen, på grunn av en depresjon.

Jeg veier litt for mye, men selv om jeg nå spiser veldig lite, går jeg ikke ned i vekt! Hvorfor ikke? Noen som har noen tips?

Kan det være at jeg spiser for lite?

Noen dager, når depresjonen ikke er så ille, spiser jeg normalt. Sunt, lite godteri, men frokost, lunsj, middag og et mellommåltid eller to.

De dagene jeg er veldig deprimert blir det kanskje bare middag og en frukt.

Men jeg passer på å spise sunt, drikker ikke brus og skeier bare ut ved spesielle anledninger.

Noen som aner hvorfor vekta står stille allikevel?

Anonym poster: 8e1ed559e82a9d0c88ea0e7f709eac39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lite er lite? Hvor langt er et tau?

Tell kalorier.

Anonym poster: 028757ab3d609194ef81d06d2070c990

Skrevet

TS her

På de verste dagene spiser jeg kanskje 5-600 kcal. På en normal dag spiser jeg rundt 1800....

Anonym poster: 8e1ed559e82a9d0c88ea0e7f709eac39

Skrevet

Sikker på at du forbrenner så mye som 1800 på en dag? Jeg veier 50 kg og er 164 høy, og jeg forbrenner ca 1700 kcal når jeg er i moderat bevegelse. Hvor høy er du, og hvor mye veier du? :)

Anonym poster: 9795e71390fb0efb7022738aad8b6a69

Skrevet

Vel, spiser du 1800 kcal skjønner jeg at du ikke går ned.

Jeg må ligger under 1200 for å gå ned "normalt" i vekt uten trening. Hvis jeg trener kan jeg ligge på litt mer.

Du må se på aktivitetsnivået ditt sammenlignet med kcal inntak og din vekt.

Skrevet

Hva drikker du i løpet av en dag? Det må også med i kaloriregnskapet. Melk, juice, saft, te med sukker, kaffe med sukker og/eller melk etc kan være med å trekke kaloriinntaket opp.

Skrevet

Handler mer om hva du spiser, og ikke mengden.. Dessuten er det ikke bra for forbrenninga i kroppen din at du bare spiser en til to ganger om dagen..

Prøv å kutt ned på karbohydratene. Det er f.eks ikke så vanskelig å kutte ut brødmat (spis egg, yoghurt, rugknekkebrød i steden) så kommer du langt ;) Planlegging er vel nøkkelordet.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis mengden av mat er avgjørende, kanskje spiser du mindre mengde mat men kan kompensere dette med annet og mer kaloririkt. Mange enddrer litt på sine vaner under depresjoner og kan ende op med mer lettvinte løsninger med mye kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...