Gå til innhold

Problemer med karamell av vikingmelk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage et karamellfyll av vikingmelk, brunsukker og smør, men det blir aldri tykt som det står i oppskriften. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt? det skal koke på lav varme og jeg skal røre hele tiden. alle ingrediensene var romtempererte da jeg begynte å varme dem opp

Anonym poster: 39182f882f6fb5cee48687a1c280ae45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk fløte istedet.

Skrevet

Har dessverre ikke laget av vikingmelk, bare søt kondemsert melk.

Da er det melk, hvitt sukker, brunt sukker og smør som brukes.

Skrevet

Da jeg skulle lage karameller stod det at man skulle bruke 'Sweetened Condensed Milk', _ikke_ vikingmelk (eller fløte). Både fordi det var søtere, men også fordi vikingmelk er tynnere i konsistensen.

De selger det i hvert fall på litt store butikker med godt utvalg (fant det selv på Meny på Oslo City). Er på boks slik som vikingmelk.

Skrevet

det er bare et fyll, ska være mykt. Jeg trooor det løser seg nå, tømte i litt mer sukker, så får man se :-) Skulle ta 3-4 minutter, har holdt på en time tilsammen nå snart :P

TS

Anonym poster: 39182f882f6fb5cee48687a1c280ae45

Skrevet

Innvandrer butikker selger også søt kondensert melk

Skrevet

Hvis det er dumle karameller må du ikke bruke vikingmelk men den andre som er nevnt over her, søt kondensert melk. Kjøper på innvandrerbutikk. Blir kjempe gode men rør og rør for det brenner seg såååå raskt. Jeg ga opp tilslutt å endte med å lage vanlige karameller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...