Gjest chica_87 Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Hei! Dette er vel den ørtende tråden om temaet, her er mitt problem: Fram til sommeren skal typen min lede et prosjekt på jobben sammen med en kvinnelig kollega (la oss kalle henne Nina). Han tilbringer naturlig nok masse tid sammen med henne, de har mye som må planlegges, diskuteres, organiseres, osv. Han snakker om henne i et sett, "Nina ditt, Nina datt", og jeg blir så sjalu! Denne helgen var de to på en konferanse med andre involverte i prosjektet. De var vel ca 30 stk som var på et hotell, og det ble selvsagt et par fuktige kvelder. Da typen kom hjem, fortalte han blant annet at det hadde begynt å gå rykter om at han og Nina hadde noe på gang. Dette synes jeg er skikkelig ubehagelig! (De sov ikke på samme rom, bare så det er klart. ) Kjæresten har aldri gitt meg grunn til å ikke stole på han, men likevel blir jeg så grusomt sjalu. Har liksom en uggen følelse ang. hun kollegaen.. Den ene dagen han var borte gjorde jeg noe skikkelig kjipt, jeg gikk inn på dataen hans og leste noen av meldingene hans på facebook. (Jeg gjorde dette da jeg kom hjem fra byen full, angrer nå veldig på at jeg snoket :/ ) Han og Nina skriver ganske lange meldinger til hverandre, med utstrakt bruk av og . Kunne forøvrig ikke finne noe "muffens" i meldingene, det var stort sett jobb-relatert. Det eneste var at jeg syns måten Nina skrev på var litt i overkant flørtende, hun skrev f.eks. en gang de skulle avtale å møtes at den dagen var hun "all yours". Hva tenker dere angående dette? Er det grunn til å ta det opp, eller burde jeg bare forsøke å la være å tenke på det? (Noe som er fryktelig vanskelig..) Én gang tidligere har jeg tatt opp noe liknendnde, da jeg syntes typen var litt for close med en venninne. Da ble han mest oppgitt, spurte om jeg ikke stolte på han, osv. Det GJØR jeg jo, det er vel mer at jeg ikke stoler på kollegaen og dermed ikke er komfortabel med at han er så mye med henne og snakker om henne hele tiden.. Innspill? Hva ville dere gjort? Tips for å fred i sjelen?
Havbris Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Jeg tror du må puste med magen. Han har en kvinnelig kollega som han jobber bra sammen med, som han trives med og som han har prosjekter med. Jeg tror du leter etter alle mulige små tegn som kan gi deg vann på mølla. Den Facebook samtalen med smileys var jo helt uskyldig. Han fortalte deg om rykter om at de hadde noe på gang, og han ble oppgitt forrige gang han kjente på sjalusien din. Han har aldri gitt deg noen grunn til å ikke ha tillit, men du viser han at du ikke har full tillit. Slutt å snoke på FB og andre steder. Hun er en kollega og han kan ikke slutte i jobben fordi du ikke liker at han jobber sammen med henne. Selvsagt kan du fortelle om det du føler - men du kan ikke være ubetunget sikker på at det blir tatt godt imot. Hvis han ikke har gjort noe galt så har han ikke gjort noe galt, og du må finne måter å håndtere din sjalusi på. Jeg har vært på masse konferanser i løpet av årene, -også med menn jeg har hatt et tett kollegialt samarbeidsforhold til. Det har aldri skjedd annet enn at vi har hatt det gøy sammen på en helt uskyldig måte.
Gjest Jente25 Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor alle skriver "jeg stoler på typen, men ikke på henne" ?! Det er jo en motsigende påstand.. Hvis han aldri kommer til å gjøre noe, og du stoler på det, hva kan hun gjøre som ødelegger dette? Prøve seg på han? Du har jo allerede tatt sorgene på forskudd viker det som, kan det da bli så mye verre om hun prøver seg? Man kan aldri forhindre "fristelser", hvertfall ikke i jobbsammenheng. Om man har en god og kompisaktig tone på jobb, så er det klart det er truende.. Du skal jo liksom være mannens aller beste venn. Prøv å ufarliggjøre henne ved å få typen din til å invitere henne til dere på middag, og hun må gjerne ta med seg en date;) kanskje blir dere venner?
Gjest Crouch Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Jeg forstår at dette er dine følelser og du må beholde retten til å føle det du føler. Jeg er av samme kaliber som deg, blir sjalu hvis kjæresten min blir for nær en annen kvinne. Men jeg har noen innsigelser, både til deg og til kommende svar fra folk: 1) Hvis du virkelig stoler på typen din, så spiller det absolutt ingen rolle hva denne eller andre kvinner kan finne på å gjøre. Om hun er en skikkelig tøs som har 0 respekt for at han er i et forhold og kaster seg over ham ved neste sjanse, så vil det likevel ikke skje noe hvis du stoler på at han ikke gjør noe. Han har nemlig fri vilje og kan dytte henne unna. Det eneste som kan rettferdiggjøre "jeg stoler på han, men ikke henne" er hvis hun kan overmanne han og tvinge seg på han uten at han har noe mulighet til å komme seg unna - og til og med da så kan vi ikke skylde på han. 2) Noen vil påstå at det er helt uskyldig å ha et slikt forhold til noen på jobben osv. Jeg vil ikke "skremme" deg (du tenker jo allerede disse tankene) men jeg må si at jeg ikke forstår folk som bare avfeier at ting kan skje på jobb. Selvfølgelig er det fullt mulig å ha profesjonelle arbeidsrelaterte forhold uten at det noen gang går over en grense, men det er fullt mulig at det går over en grense også. Hvor mange ganger hører vi ikke om par som finner tonen på jobb? Om utroskap på arbeidsplassen? Det skjer, og TS har sin fulle rett til å sette dette på dagsorden. Jeg syns derimot ikke at du skal ta det opp med han, hvis han syns det er skuffende å høre om. Han har ikke gitt deg noen grunn til å ikke stole på han, så du må nesten bare stole på han. Han er ærlig om det som skjer rundt dem to så langt, forteller deg om ryktet som går osv. Rykter oppstår ofte fra noe virkelig, men like ofte fra løse luften. Man vet rett og slett aldri om denne saken er en av dem som faktisk ender dårlig eller ikke. Det jeg råder deg til er å tenke som jeg prøver å tenke; han er ærlig, han har ikke gitt deg noen grunn til å ikke stole på han osv. Hvis det er mulig, bør du absolutt møte henne. Jeg har opplevd at mine bekymringer forsvinner når jeg har møtt den personen jeg føler meg truet av.
Kjempeliten Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Noen blir flørta med selv om de er i forhold.. om det er det denne kollegaen gjør. Uansett om folk hadde gått rundt med skilt der det sto "opptatt" så hadde andre mennesker prøvd seg på noen. Det betyr ikke at kjæresten din kommer til å være utro. Kan hende de bare er gode venner også. Det virker mer sånn. Hun flørter jo ikke åpenlyst med han tydeligvis? Du må klare å stole på kjæresten din sålenge det ikke er helt klare tegn på at det foregår noe. Ellers blir det vanskelig for deg.
Exotica Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Jeg ville aldri sagt til en jeg er sammen med at jeg er sjalu. Jeg tenker at hvis han faller for en annen så var det vel ikke ekte kjærlighet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå