Gå til innhold

Cheapsmells, kan jeg konkludere med at produktet er fake?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har handlet en del matis produkter via cheapsmells. I forrige uke spanderte jeg på meg en matis fuktmaske jeg pleier kjøpe via cheapsmells, på en hudsalong her i byen.

Og hva kan jeg konkludere med? Det samme produktet luktet heeeeelt annerledes. Det luktet som et helt annet produkt.

Kan dette bare bety en ting, at det jeg har kjøpt på cheapsmells var fake?

Endret av Ratata
Videoannonse
Annonse
Gjest Swarovski
Skrevet

Det håper jeg ikke, for jeg har kjøpt mange matisprodukter på cheapsmells :(

Men det kan også bety at et av produktene er av eldre dato. Men du burde kontakte cheapsmells og si hva du har oppdaget. De har veldig god kundeservice. Så viderefortell gjerne hva de svarer deg.

• Liker 2
Gjest Euforia
Skrevet

:(

Håper ikke det viser seg at dette er falske produkter, for jeg har også kjøpt i bøtter og spann derifra... Kremene (decleor riktignok) har vært helt like i konsistensen og lukt som kremene jeg har kjøprt i hudpleiesalong.

• Liker 1
Skrevet

Fikk samboeren min til å lukte på den jeg kjøpte i salong og den jeg hadde jeg kjøpt via cheapsmells. Han hadde samme oppfatning som meg. Den fra cheapsmells lukter veldig mye mer parfymert enn den jeg kjøpte på salongen.

Jeg har alltid handlet denne fuktmasken via cheapsmells og den har alltid luktet så sterkt, så nå er jeg veldig skeptisk.

Ska prøve å få knotet sammen en mail til cheapsmells og oppdatere med svar her :)

• Liker 1
Skrevet

At den lukter mye mer parfymert er i hvert fall ikke et godt tegn :/

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk masse kviser og uren hud av kremen fra Matis som jeg kjøpe på cheapsmells. :(

Anonym poster: c343907e6e6f05d6d3a88bd8ebcbfb6f

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kontakt cheapsmells og be de undersøke det, det går ikke an å kjøpe falske produkter fra en selger som skal være såpass troverdig. Har handlet decleor der flere ganger, og aldri fått fake. Håper virkelig ikke at de er bevisst på dette...

Skrevet

Jeg har også vært forbøyd med Decleorvarene fra Cheapsmells, men har aldri handlet Matis derfra...

Skrevet (endret)

Har skrevet et mail til dem nå.

Fant en side på nett hvor man kan finne ut om produkter har gått ut på dato http://checkcosmetic.net/ (den støtter ikke alle porduktene, se liste på nettsiden)

Har sjekket alle matis produktene jeg har og alt ser fint ut.

Men selvfølgelig har jeg kastet emballasjen til den fuktmasken jeg er litt skeptisk til nå så den får jeg ikke sjekket. Det var så lite igjen at jeg klippet den opp, skrapte ut restene og la det i et slikt reisesettglass.

Endret av Ratata
Skrevet

Har ikke handlet derfra selv, men har lest flere steder på nettet at folk har fått falske produkter derfra.

Deriblant M.A.C produkter, hvor de som kjøpte kontaktet M.A.C og fikk svar at cheapsmells ikke er en autorisert forhandler av M.A.C produkter.

Skrevet

Her er svaret jeg fikk fra cheapsmells;

Thank you for your email. All our items are 100% genuine and original. We confirm we buy from a number of different suppliers based worldwide. Manufacturers are permitted under licence to produce products for Group Brands. Depending on the manufacturer the packaging can vary slightly. However, the content or core product is the same.

Have you also checked with the Spa if they sell perhaps out of date or fake products as ours are all in date and originally supplied from the vetted/authorized Matis supplier. We are also in touch with Matis and they are aware of the fact that we sell their products.

Har sjekket produktet jeg kjøptet på salongen her at det er et produkt som ikke har gått ut på dato. Pluss at denne salongen er godt kjent og jeg tviler sterkt på at de selger humbug..Bør kanskje sende en mail til matis og spørre dem.

Skrevet

Hmmmm...

Fikk (ironisk nok) et matis produkt i postkassen i dag fra cheapsmells. Fant et nummer på krukken (ser ut som om det er stemplet på) som jeg tastet inn på den kalkulatortingen jeg har linket til lengre oppe i denne tråden og fikk opp at produktet varte i 32 mnd til. Så tastet jeg inn et annet nummer som står på klisterlappen under krukken, da fikk jeg opp at produktet går ut på dato om 2 mnd..

Vet ikke lengre hvem jeg skal være skeptiske til; cheapsmells, den nettsiden eller resten av verden :jolie:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har handlet endel Decleor og Matis derfra, alt har vært ekte og ferskt.

Anonym poster: 16e78a575f8355bcdfac0cec7383a618

Skrevet

Her er svaret jeg fikk fra cheapsmells;

Thank you for your email. All our items are 100% genuine and original. We confirm we buy from a number of different suppliers based worldwide. Manufacturers are permitted under licence to produce products for Group Brands. Depending on the manufacturer the packaging can vary slightly. However, the content or core product is the same.

Have you also checked with the Spa if they sell perhaps out of date or fake products as ours are all in date and originally supplied from the vetted/authorized Matis supplier. We are also in touch with Matis and they are aware of the fact that we sell their products.

Har sjekket produktet jeg kjøptet på salongen her at det er et produkt som ikke har gått ut på dato. Pluss at denne salongen er godt kjent og jeg tviler sterkt på at de selger humbug..Bør kanskje sende en mail til matis og spørre dem.

Synes det de skriver her sier det meste jeg. Og med det mener jeg at de ikke fremstår seriøse, dessverre. De prøver å så tvil om de produktene salongen selger, den kjøper jeg ikke ;)

Samt så har de kontakt med Matis, med andre ord er de ikke autorisert selger, og da tviler jeg på at Matis er veldig villige til å ha noe særlig med dem å gjøre. Matis vet nok at de selger produkter med deres navn, men det er lite de får gjort med det.

Synes du skal sende mail til Matis jeg, så får du kanskje oppklart dette.

Anonym poster: 59c2fce177d7e6018007f5f7241eeec0

• Liker 1
Skrevet

Synes det de skriver her sier det meste jeg. Og med det mener jeg at de ikke fremstår seriøse, dessverre. De prøver å så tvil om de produktene salongen selger, den kjøper jeg ikke ;)

Samt så har de kontakt med Matis, med andre ord er de ikke autorisert selger, og da tviler jeg på at Matis er veldig villige til å ha noe særlig med dem å gjøre. Matis vet nok at de selger produkter med deres navn, men det er lite de får gjort med det.

Synes du skal sende mail til Matis jeg, så får du kanskje oppklart dette.

Anonym poster: 59c2fce177d7e6018007f5f7241eeec0

Enig! Og angående det å sende mail til matis; donediddelydone :)

Skrevet

Har ingen erfaring med hverken cheapsmells eller matis, men jeg vet at enkelte produkter kan ha forskjellig lukt og konsistens selv om de er fra samme merke (og serie), fordi de er produsert i forskjellige land.

F.eks så kan en lancome maskara kjøpt på parfymeri i Japan virke anderledes en en lancom maskara kjøpt på parfymeri i Norge.

Når det er sagt så er det jo også en kjent sak at nettbutikker som ikke er offisiell reseller ofte kjøper store parti av utgåtte varer eller skadete varer (det kan f.eks være varer som har ligget for lenge på varme lagre).

Det tryggest er uansett å kjøpe fra en offisiell reseller/retailer, selv om det ofte er dyrere.

Anonym poster: b6c9eafa28406e307bf03a50a48b059f

Gjest Euforia
Skrevet

Æsj... Cheapsmells har alltid virket for bra til å være sant, håpet virkelig at det ikke skulle være det :(

Gjest Swarovski
Skrevet

Har ikke handlet derfra selv, men har lest flere steder på nettet at folk har fått falske produkter derfra.

Deriblant M.A.C produkter, hvor de som kjøpte kontaktet M.A.C og fikk svar at cheapsmells ikke er en autorisert forhandler av M.A.C produkter.

Det som gjør at jeg stoler på cheapsmells er jo nettopp pga den falske mac greia, og at de faktisk ordnet opp i det. De sjekket leverandøren sin, og da de ikke kunne verifisere at det var ekte, så slutta de å selge all mac.

Det beste hadde selvsagt vært om de sjekket alle leverandørene sine særdeles nøye fra begynnelsen....

Ts har tydeligvis kjøpt produktene fra en stor og velrommenert salong. Så jeg har ikke noe tro på at de produktene er falske eller gamle. Men at andre små salonger kan ha produkter som er gamle, det tror jeg på. Matis er nok ikke det merket det går aller mest av. Falske produkter i salonger håper og regner jeg med at ikke finnes i norge.

Skrevet

Har bestillt mange varer fra cheapsmells og feelunique (omtrent alt av kosmetikk) over flere år nå.

Konklusjonen er at Feelunique er det tryggeste stedet å handle fra.

Bestilte Mac øyenskygger fra Chepsmells som helt tydelig var fake (dårlig pigmentert og annerledes innpakning).

Bestillte en YSL mascare fra fra CS som var helt inntørket og ødelagt, samt en selvbruner fra Hugo Boss som også var gammel og luktet dårlig. Det har imidlertidig aldri vært noe problem å få pengene tilbake når jeg har kontaktet CS, og i begge tilfellene skrev det at det viste seg at de hadde fått et gammelt parti med varer. Skal jo alikevel ikke skje at man får gamle produkter.

Har også bestilt en del Decleor fra CS som har vært både ekte og ikke utgått på dato. Feelunique derimot har aldri skuffet, har bestilt lassevis med kosmetikk, hudpleie og hårpleie derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...