Gå til innhold

Har jeg grunnlag til å annmelde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :laugh:

Jeg går 1. året på videregående skole. I min alder bryr man seg mye om hva som blir sagt bak ryggen sin (ikke alle). Uansett så lurer jeg på om jeg kan annmelde til politiet noe på nett. For det første så er det en blogg hvor noen anonyme skriver det de har hørt om andre (rykter). De skriver slemme ting som "hun skugde han" og "hun er ei løs hore", og mye værre ting enn dette, og de nevner navn. Dette kan jo komme opp på nett når man søker navnet til de utsatte på google? Jeg vet at de som blir skrevet om på denne bloggen ser dette og føler seg ikke akkurat bra etter det.

Vær så snill å svar.

Vennlig hilsen en som er lei av å stresse over dette! :(

Anonym poster: bec398f4c0307aa75b6d9055bf6a2f01

Anonym poster: 20263922a21ccccd6cd5d518665553f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lureste er å tipse kontakt læreren eller rektor ;) kan jo gjøre det i ett friminutt eller noe slik at de andre ikke vet at det er du som har sagt i fra ;) men såklart kan du jo gå rett til politiet, er jo ikke lov til å skrive ting på nett som kan støte andre. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til en lærer å latt han/henne tatt seg av resten av prosessen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis slike grove påstander står om deg og du er navngitt kan du politianmelde det ja. Jeg har lest at politiet tar slike saker svært alvorlig, og spesielt hvis det er snakk om ungdommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slike uttalelser som du beskriver er straffbare og politiet prioriterer ofte slike saker høyt. Er heller ikke noe problem å oppklare med mindre de som står bak har brukt VPN eller offentlig PC, men det er vel tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...