AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Mulig teit spørsmål , men jeg er litt forvirret... Vi melde oss på forhåndsavklaring på forkjøpsrett på en leilighet, nå er den solgt og vi har fått en sms fra boligbyggelaget om at hvis vi er interessert må vi legge ved finansieringbevis m.m og innen to dager. Det jeg lurer på er, sendes denne meldingen til alle interessenter? og så blir det tatt en vurdering av ansiennitet på bakgrunn av medlemskap? eller har boligbyggelaget ringt hver enkelt og vi er nå nestemann på lista? Dersom de sender ut fellesmail synes jeg det er rart at de må samle inn x antall finansieringsbevis etc så si ifra om man får eller ikke. Mye jobb for banken, oss og boligbyggelaget.. Ikke minst det mentale (aaaa).. Noen som har peil eller vært igjennom det samme? Anonym poster: 38d41b8196a1cba5bc6d5cc1a8a6c1f5
Brunhilde Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Slik jeg tolker det er dere de interessentene som har best ansiennitet, og som derfor kan "snappe leiligheten" fra den som har fått aksept for sitt bud.
Zzyzx Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Da vi gjorde dette her så sendte alle interessentene inn finansieringsbevis så vidt jeg husker, samtidig med at de melde forkjøpsrett. En ordentlig telefon fikk vi først da forkjøpsretten var avklart. Vi fikk fem minutter på å bestemme oss da den telefonen kom. Jeg ville altså ikke nødvendigvis tolket dette som at dere står øverst på lista. Jeg tror det avhenger av hvilket boligbyggelag det er, kanskje? Obos for vår del.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 ok, så det er litt avhengig av boligbyggelag. Mannen min var i et møte da telefonen ringte og fikk ikke tatt den og fikk sms.. ble litt overrasket og håper jo at vi har best ansiennitet... da er drømmeboligen i boks, menmen får ringe imorgen. Var stengt da de ringte oss. Anonym poster: 38d41b8196a1cba5bc6d5cc1a8a6c1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå